Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i dag 6+4, har hatt småblødninger siden forrige mandag, ikke mer enn at jeg bruker ett truseinnlegg og ikke noe smerter. Tok en test i dag som viser klart positiv. Noen som har vært bort i noe tilsvarende? Jeg skal til legen i morgen for å måle HCG. Ventetiden en bare evig lang 😔 

F01321E1-1D55-4939-9326-2FD2CD07792C.jpeg

Anonymkode: dc2a5...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HCG stiger sakte ned igjen. Så den kan vise positiv men være negativ. 

Blødninger i svangerskap er jo normalt?🤔

Anonymkode: b3109...606

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HCG stiger sakte ned igjen. Så den kan vise positiv men være negativ. 

Blødninger i svangerskap er jo normalt?🤔

Stiger sakte ned igjen? Synker mener du vel.. Hvis den er positiv betyr det også at hun har HCG i urinen, da skal ikke testen være negativ. Testen blir negativ når det ikke er HCG i urinen. Og blødninger i svangerskap er normalt, men skal alltid tas på alvor.

Anonymkode: a3e79...eb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stiger sakte ned igjen? Synker mener du vel.. Hvis den er positiv betyr det også at hun har HCG i urinen, da skal ikke testen være negativ. Testen blir negativ når det ikke er HCG i urinen. Og blødninger i svangerskap er normalt, men skal alltid tas på alvor.

Anonymkode: a3e79...eb5

Synker ja😂😂

Var jo det jeg skrev? HCG SYNKER sakte så ho kan ha positiv test i flere uker👐🏼

AnonymBruker
Skrevet

Å måle hcg nå er bare tullete, etter uke 6 er det ultralyd som gjelder. Hcg vil ikke gi deg noe særlig svar og kan ende med å gjøre deg unødvendig stresset. 

Anonymkode: 7cd6d...b16

AnonymBruker
Skrevet

Synes kanskje testen er litt for svak,og sammen med blødninger er det ikke et godt tegn. Var ihvertfall slik for meg da jeg mistet.

Anonymkode: 48b96...374

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg blødde kun noen dager rundt forventet mens. I uke 5/6 var streken like sterk som kontrollstreken😊 Den første testen helt i starten så ut som din, enig med de andre at du burde dra til gyn/lege og få sjekket det ut. Vil ikke skremme deg, men kan virke litt som at du har mistet.

Anonymkode: 50418...223

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde småblødninger fra 7 dager etter EL og frem til uke 7. Ble en frisk og rask baby.

Å ta en graviditetstest etter 5 uker er egentlig ingen vits. Det er ulikt fargestoff i testene, og noen blir aldri like sterk som kontrollstreken. Så det kan gi unødvendig bekymring. Jeg fikk aldri sterkere test enn det du har der selv etter 6 uker (jeg gjorde som deg og tok en pga blødningene 🙈).

Det kan selvfølgelig være starten på en SA, men det er absolutt ikke sikkert! Krysser fingrene for deg! 😊

Anonymkode: 0ca95...dc5

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

Moonshone,mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått svar på at HCG stiger, så da får jeg bare krysse fingrene og håper blødningen stopper snart. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått svar på at HCG stiger, så da får jeg bare krysse fingrene og håper blødningen stopper snart. 

HCG kan stige ved MA, du må få tatt en ultralyd. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Synes kanskje testen er litt for svak,og sammen med blødninger er det ikke et godt tegn. Var ihvertfall slik for meg da jeg mistet.

Anonymkode: 48b96...374

Dette er tull! Synes testen er sterk. Jeg hadde det på akkurat samme måte som trådstarter. Jeg hadde sporblødninger fra uke 5-7 hver dag. Jeg dro til ultralyd å baby hadde det fint. Trenger ikke være spontanabort i det hele tatt, selv om du mistet så trenger ikke andre miste. Jeg er nå 19 uker på veg. 

Anonymkode: 059ee...56e

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull! Synes testen er sterk. Jeg hadde det på akkurat samme måte som trådstarter. Jeg hadde sporblødninger fra uke 5-7 hver dag. Jeg dro til ultralyd å baby hadde det fint. Trenger ikke være spontanabort i det hele tatt, selv om du mistet så trenger ikke andre miste. Jeg er nå 19 uker på veg. 

Hadde du like svake streker? 

AnonymBruker
Skrevet

Tok ny test i dag, og synst den er sterkere en tidligere tester. 😊

6B2D4C79-35CE-44B8-A94A-B986B65C9982.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2020 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Hadde du like svake streker? 

Min billigtest var svak, men de to jeg kjøpte like etterpå var sterk som bare det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er fortsatt gravid ☺️

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt svak. Hvorfor tar du tester, de sier deg egentlig ingenting. Du må ta ultralyd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...