Gå til innhold

Noen som har fått boliglån i vikariat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har fått boliglån uten fast jobb? Jeg er nyutdannet lærer, og vet det er vanlig å tre inn i vikariat før man blir tilbudt fast.

Tror dere det er mulig å få lån ettersom det er et "trygt" yrke for fremtiden?

Anonymkode: 41886...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som vikar har du små muligheter for det. Hvordan skal di betjene et boliglån når du etterhvert står uten jobb? Du har ingen sikkerhet i et  vikariat og det vil banken ta høyde for

Anonymkode: fa55e...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor langt vikariat og hva er jobbsituasjon en på sikt? De fleste leger får lån på vikariat. 

Anonymkode: 8b0d8...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men jeg har fått lån til leilighet med 40% fast stilling :)  Dette var under utdannelse innen en bransje hvor jeg kunne fått full jobb når som helst, men ikke kunne ha mer enn en liten fast stilling + ekstravakter når jeg hadde anledning mens jeg gikk på skole.  (Jeg hadde et langt kundeforhold til banken, og de visste at jeg er en "ryddig" person).  Dette er noen år siden da, ca 10 år

Anonymkode: c3bb7...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg fikk lån med kun 6 måneders vikariat. Jeg var også nyutdannet lærer. Banken sa det gikk fint siden det er et trygt yrke. Jeg hadde hatt den banken hele livet og hadde spart jevnt og trutt. Hadde ingen betalingsanmerkninger og solid egenkapital. Det hjalp nok på. 

Anonymkode: d472d...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk. Vi var to om lånet, mannen med fast jobb, og jeg med under et års vikariat. Lærer. 

Anonymkode: e4842...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 7.4.2020 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Som vikar har du små muligheter for det. Hvordan skal di betjene et boliglån når du etterhvert står uten jobb? Du har ingen sikkerhet i et  vikariat og det vil banken ta høyde for

Som lærer får du det grunnet svært trygge jobbmuligheter. Samme med sykepleier.

Anonymkode: a8d33...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk lån i banken med samboer som sykepleier på i vikarstilling og jeg med fast stilling. Lærer og Sykepleier er veldig trygge yrker der mange jobber i vikariat.

Anonymkode: 5af6f...e0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎07‎.‎04‎.‎2020 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått boliglån mens jeg var i vikariat. Var et årsvikariat i mitt første år som lærer, og de så vel på sannsynligheten for at jeg ville få forlenge vikariatet og evt få fast stilling som høy. Og etter et år fikk jeg fast stilling. De i banken sa at mange lærere som de hadde som kunder, har vikariat det første året de jobber, og de ikke så på det som en stor risiko. Så det går fint an å få lån om du er i vikariat, om jobbutsiktene når vikariatet går ut er gode.

Anonymkode: e00e2...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...