Gå til innhold

Farge som ikke vil males over!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjestemaler

Jeg har malt hvitfarge på en mellommørk vinyltapet. Der var det noen blå streker (like under en tapetbord jeg fjernet) som så ut som de var tegnet med en fargeblyant. Men etter to strøk, og all mørk farge skjult bak hvit maling, vises fortsatt disse "blyantstrekene"!! :o Hva slags penn/blyant er brukt for å gjøre slik, og hvordan får jeg den bort? :cry:

Det er langs hele veggen med ca 40 cm mellomrom, så det nytter ikke henge opp et bilde for å skjule det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle gjort følgende:

Først et strøk heftgrunn....så to strøk vanlig maling. Da hadde strekene blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvid du er misfornøyd med veggen er det vel ikke for sent å gjøre noe med det. Hellere ta den jobben nå enn å gå og ergre deg i flere år hver gang du ser stripene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja' date=' det er vel for sent å begynne med heftgrunn nå. :-? Men takk for svar![/quote']Det kommer an på grunnarbeidet og hvilken maling du har brukt på de første strøkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestemaler

Har brukt løsemiddelfri maling til bruk på barnerom. Den skulle visst være fin å vaske av ting på senere. Luktfri er den og! Skal ta turen innom malebutikken igjen i morgen, og høre hvordan jeg skal gå frem. :-)

Takk for hjelpen, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...