AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Eller er det vanligere enn jeg tror? Er så usikker, men har så lyst også! Hva hadde du tenkt om dette? Anonymkode: ee201...32f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Pappa var 41 når han fikk meg (barn nr 3) så jeg tenker kjør på! Anonymkode: 838c8...9d8 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Nei, du er ikke for gammel, men at det statistisk sett er en svært økt sjanse for komplikasjoner i forhold til barnets helse er 100% sikkert. Anonymkode: 1bfb0...c81 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Absolutt ikke. Min mor var 40 da jeg kom. Det er også mange som får sitt første barn når de er rundt 40. Anonymkode: 0dc95...16c 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Skjønner aldri den der "er jeg for gammel for barn?". Er du fremdeles fruktbar så er du jo ikke for gammel, dette er ren biologi. Spiller ingen rolle hva andre synes. Kvinner har bestandig fått barn i hele sin fruktbare "karriere", i gamle dager fikk man gjerne første barn som 23-åring og siste i flokken da man var 40. Min oldemor hadde 7 barn og fikk siste da hun var rundt 45. Men at noen frivillig ønsker hele 4 barn i dagens samfunn, er for meg et mysterium. Stusser mer over svære barneflokker enn over mors alder. Anonymkode: 4b129...b7a 21
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 Jeg syns ikke kvinner bør sette barn til verden med vilje etter fylte 35, hvis ikke de MÅ, fordi de f.eks fant kjærligheten sent, har prøvd lenge etc. Du er i tillegg over 38, så det er økt risiko for både det ene og det andre. Og hva skal man egentlig med fire barn? Er du klar over hvor sinnsykt mye jobb det er med så mange? Anonymkode: b6728...04e 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 De fleste i min omgangskrets er førstegangsmødre i den alderen Anonymkode: 33b05...b52 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 Har du lyst på flere barn og har helse til det, så er det vel bare å sette igang😊 Anonymkode: 91735...c01 11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Du er jo gammel, men synes du skal gjøre det om dere har lyst og har kapasitet😄 forfriskende at det fremdeles finnes de som liker barn i dette landet her jfr de kritiske kommentarene om antall Anonymkode: 0e493...cd4 11
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 Nei, men verden holder på å gå under fordi vi er for mange folk på kloden. Hvorfor skal du ha fire barn egentlig? Anonymkode: 67088...4e3 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke kvinner bør sette barn til verden med vilje etter fylte 35, hvis ikke de MÅ, fordi de f.eks fant kjærligheten sent, har prøvd lenge etc. Du er i tillegg over 38, så det er økt risiko for både det ene og det andre. Og hva skal man egentlig med fire barn? Er du klar over hvor sinnsykt mye jobb det er med så mange? Anonymkode: b6728...04e Hvorfor det? Hvis man er 37 og fremdeles fruktbar, får lyst på et barn nummer to for eksempel, så skal man ofre det ønsket - men heller sette inn en spiral eller bruke kondom for å aktivt hindre naturens gang? Høres temmelig absurd ut. At sjansen for komplikasjoner øker noe med alderen er greit nok, men det er likevel marginalt. De aller fleste kvinner i den aldersgruppen som har tilgang på et godt helsevesen føder normale unger. Skremselspropagandaen tar litt av her inne til tider. Anonymkode: 4b129...b7a 15
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Hvis du fortsatt ikke har mistet motet i disse hjemmekontor, og hjemmeskole tidene, så syns jeg du skal kjøre på. Jeg personlig er 38 år, og mener jeg er for gammel for nr 2 til og med. Anonymkode: 372cc...551 4
spegel Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 Helt opp til dere som par å vurdere dette. Ingen andres bussuness. Ta evt en helsesjekk hos legen før dere starter prøving, bare for å være sikker på at helsa holder. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Kjør på! Vurderer nummer 4 selv 😀 Og seriøst. Hva man skal med 4 barn? Hva er det for et spørsmål? Anonymkode: 8a1f9...ff3 12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Hvis man er 37 og fremdeles fruktbar, får lyst på et barn nummer to for eksempel, så skal man ofre det ønsket - men heller sette inn en spiral eller bruke kondom for å aktivt hindre naturens gang? Høres temmelig absurd ut. At sjansen for komplikasjoner øker noe med alderen er greit nok, men det er likevel marginalt. De aller fleste kvinner i den aldersgruppen som har tilgang på et godt helsevesen føder normale unger. Skremselspropagandaen tar litt av her inne til tider. Anonymkode: 4b129...b7a Jeg kan moderere meg til at man ikke bør sette barn til verden i den alderen hvis man har to eller flere. Det er forsåvidt ok hvis man ikke ønsker at barnet skal være enebarn. Så lenge det positive veier opp for det negative, er det greit. Etter mitt skjønn er det dog ikke mye som kunne veid opp for at det er ok å få barn nr. 4 i en alder av 39. Anonymkode: b6728...04e 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skal man egentlig med fire barn? Er du klar over hvor sinnsykt mye jobb det er med så mange? Anonymkode: b6728...04e I og med at hun allerede har tre barn, vil jeg tro hun har en anelse om det, ja I motsetning til mange av de som hyler ut om hvor uforståelig det er. Anonymkode: 747b3...3ce 14
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I og med at hun allerede har tre barn, vil jeg tro hun har en anelse om det, ja I motsetning til mange av de som hyler ut om hvor uforståelig det er. Anonymkode: 747b3...3ce Det er ganske mye ekstra jobb for hver ekstra unge man får, så Ts vet ingenting om hvor mye jobb det er med fire. Hun er i tillegg såpass gammel at barnet har økte sjanser for diverse diagnoser. Det er mye mer jobb med et barn med diagnose(r). Jeg har selv vokst opp i en stor søskenflokk, som har gitt meg helt avsmak på å få mange barn selv. Foreldrene mine hadde aldri fri, vi eldste måtte passe mye på de yngre, som hindret oss i å leke som vi ville med venner, og alle ble bare mer og mer slitne for hver unge. Det var aldri fred å få for hverken foreldre eller storesøsken, selv om ingen var spesielt bråkete eller hadde diagnoser. Anonymkode: b6728...04e 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #19 Skrevet 6. april 2020 Vær fornøyd med dine allerede tre barn og sørg for at de fostres opp til å bli de beste utgavene av seg selv. Det krever innsats! Jeg mener du er for gammel. Anonymkode: 0cbb0...a61 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #20 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske mye ekstra jobb for hver ekstra unge man får, så Ts vet ingenting om hvor mye jobb det er med fire. Hun er i tillegg såpass gammel at barnet har økte sjanser for diverse diagnoser. Det er mye mer jobb med et barn med diagnose(r). Jeg har selv vokst opp i en stor søskenflokk, som har gitt meg helt avsmak på å få mange barn selv. Foreldrene mine hadde aldri fri, vi eldste måtte passe mye på de yngre, som hindret oss i å leke som vi ville med venner, og alle ble bare mer og mer slitne for hver unge. Det var aldri fred å få for hverken foreldre eller storesøsken, selv om ingen var spesielt bråkete eller hadde diagnoser. Anonymkode: b6728...04e Du trenger ikke overføre dine foreldres dårlige oppdragelse på andre. Jeg var en av fire. Vi hadde mye kvalitetstid sammen, og mye tid, også alenetid, med foreldre - en veldig lykkelig barndom. De har selvfølgelig aldri latt oss være barnevakt for søsken. Det var store soverom, et til hver, og fire bad. Ferier og hytteturer. Sannsynligheten for å få barn med diagnoser er mindre i denne alderen, da oppfølgingen er tettere. I tillegg er man gjerne mer erfaren, og mye mer ressurssterk, enn tidlig i tyveårene. Og med det i stand til å takle det som måtte komme, mentalt og økonomisk. Anonymkode: 33b05...b52 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå