AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Leser stadig om foreldre som er helt på felgen nå som de må være sammen med barna 24/7. Jeg har for så vidt sympati med det, jeg ville heller ikke vært hjemme med tre unger. Men hvorfor får man i utgangspunktet flere barn, om man ikke har nok overskudd? Greit nok at barnehagen finnes, men plutselig inntreffer uvanlige situasjoner som nå, og man står alene med ansvaret. Er jo litt merkelig å få så mange barn at man er avhengig av mye avlastning for å få det til å gå rundt. Anonymkode: b1903...68b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Det er vel stort sett ikke så mange som har såååå mange barn i bhgalder, så vil tro problemet er størst for de med barn i skolen og barnehagen samtidig. Da er en plutselig nedstenging av alt disse barna driver med kritisk. Ikke skole, ikke bhg, hjemmekontor, fritidsaktiviteter stengt, barna får ikke lekt med venner osv. De færreste planlegger barn utifra at plutselig blir det pandemi. Anonymkode: dabbb...2f9 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Ja dette lurer jeg også på. Ville de fått alle disse uten bhg tro? Det holder plenty med to barn. Anonymkode: d72aa...32f 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Det er jo ingen som regner med full hjemmeskole for mange barn. I tillegg så skjer livet, og det er ikke enkelt å tenke på alt som kan gå galt. Jeg skulle heller ikke ha mange barn, men allikevel fikk jeg tre selv, så plutselig fikk vi to fosterbarn i tillegg. Det er ikke alt som kan planlegges, og godt er det. Jeg syns det er fint å ha alle hjemme, og jeg tror faktisk det hadde vært mye verre å være alene med ett barn, enn alle mine. Mine blir mettet på sosial kontakt hjemme, og det er alltid noe som skjer. Anonymkode: a9908...96b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 De fleste får jo ikke mer enn nok barn... se på fødselsstatistikken. Anonymkode: a9b81...f6c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De fleste får jo ikke mer enn nok barn... se på fødselsstatistikken. Anonymkode: a9b81...f6c *mer enn to barn Anonymkode: a9b81...f6c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ingen som regner med full hjemmeskole for mange barn. I tillegg så skjer livet, og det er ikke enkelt å tenke på alt som kan gå galt. Jeg skulle heller ikke ha mange barn, men allikevel fikk jeg tre selv, så plutselig fikk vi to fosterbarn i tillegg. Det er ikke alt som kan planlegges, og godt er det. Jeg syns det er fint å ha alle hjemme, og jeg tror faktisk det hadde vært mye verre å være alene med ett barn, enn alle mine. Mine blir mettet på sosial kontakt hjemme, og det er alltid noe som skjer. Anonymkode: a9908...96b Hvordan kan tre biologiske og to fosterbarn bare "skje"? Vil tro de fleste i dagens samfunn planlegger antall barn, man bruker jo som regel prevensjon og må ta et aktivt valg om å bli gravid. Anonymkode: b1903...68b 5
SoWhat? Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 Hvor mange tråder skal lages om samme tema egentlig? Syns dere som spør om dette er litt dumme rett og slett. For dere "glemmer" liksom hvordan samfunn dere lever i? Eller? Er dere tidsreisende fra 50-tallet hvor ting var helt annerledes. I dag jobber ofte begge foreldre, og det blir også stilt helt andre krav til dem enn for bare 10, 20 år siden. Det er helt vanlig at barn er i barnehage og på skole. Det er sånn samfunnet vårt er. Hallo Det er ikke sånn at en tar i betraktning at slikt som dette skjer. Dette er en unntakstilstand. Er det vanskelig å forstå?? Nei, nettopp Så folk klarer fint flere barn til vanlig. Jeg tror de fleste klarer det nå også, selv om det er utfordringer. De står på. Foreldre altså. Er så lei sånne besserwissere i disse tider jeg altså. Alt for å kritisere, om enn subtilt. Alt for å tråkke på og hovere. Jez At folk ikke kan tenke litt mer. Utrolig rart 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan tre biologiske og to fosterbarn bare "skje"? Vil tro de fleste i dagens samfunn planlegger antall barn, man bruker jo som regel prevensjon og må ta et aktivt valg om å bli gravid. Anonymkode: b1903...68b 🙄 For et tåpelig svar. (Håper det skyldes manglende livserfaring) Anonymkode: d922f...c91
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 For et tåpelig svar. (Håper det skyldes manglende livserfaring) Anonymkode: d922f...c91 Hvorfor det? Er det vanlig å få tre barn uten å ta noen aktive valg/planlegge underveis? Anonymkode: b1903...68b 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 Vi har tre barn i barnehagealder, de er 1 år, 2,5 år og 5 år. Syns vi har det veldig fint hjemme. Skulle ønske jeg kunne vært mer hjemme med de til vanlig. Det er slitsomt for oss voksen da vi begge har hjemmekontor og må få jobbet en del. Hadde det ikke vært for det, så kunne jeg lett hatt de hjemme. De er mye bedre venner nå enn de pleier å være til vanlig når de er i barnehagen. Ungene koser seg, og har mye selskap i hverandre. De savner jo noen venner, men de sier de ikke vil i barnehagen igjen. De vil være hjemme. Så veldig takknemlig for at de liker å være med oss og hverandre Anonymkode: 022c7...561
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Hvorfor kjøper du et hus som koster så mye at du må ta opp lån? Du kan jo miste jobben? Hvorfor setter du penger i banken? Den kan jo gå konkurs? Hvorfor sparer du til pensjon? Du kan jo dø før du får brukt de? Så utrolig mye dumme spørsmål. Jeg har tre barn: baby, barnehagebarn og skolebarn. Jeg har ikke planlagt etter at det plutselig kommer en pandemi som stenger barnehager og skoler og fritidstilbud og avlyser alt av vennebesøk, familiebesøk og ferier. Klart det er slitsomt akkurat nå, men det varer ikke evig! Anonymkode: d7c5d...6ea 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 Jeg forstår ikke disse trådene. Spørsmålet om man hadde fått barn hvis det ikke var for barnehagen - nå er det de færreste som ligger på sofaen de timene barnehagen er åpen. Vi er på jobb. Utfordringen nå er jo at man skal levere på hjemmekontoret, samtidig som man skal underholde små barn som er utsultet på sosial kontakt med vennene sine. Det er veldig krevende synes jeg - og det har ingenting å gjøre med at jeg ikke takler mine egne barn å gjøre. Nå i påsken trenger jeg ikke jobbe og disse dagene koser vi oss virkelig sammen, det gjorde vi ikke forrige uke. Anonymkode: 89949...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Jeg hadde fått barn uten barnehage. Flere også. Men da hadde vi trolig tenkt at "hey, da kan vi dra på biblioteket med dem på tirsdager, jeg skal løre fireåringen å svømme i den lokale svømmehallen og bestemor kan få ha dem til låns for å bake boller og vafler sammen med dem i blant. Men alt dette går ikke i nåværende situasjon. Hadde noen sagt at jeg må forberede meg på asosialt liv innenfor huset og hagens grenser, så er det neppe et liv jeg hadde fått barn til. Det er enn unntakstilstand og folk blir slitne over summen av det. Anonymkode: 76a1a...a67 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leser stadig om foreldre som er helt på felgen nå som de må være sammen med barna 24/7. Jeg har for så vidt sympati med det, jeg ville heller ikke vært hjemme med tre unger. Men hvorfor får man i utgangspunktet flere barn, om man ikke har nok overskudd? Greit nok at barnehagen finnes, men plutselig inntreffer uvanlige situasjoner som nå, og man står alene med ansvaret. Er jo litt merkelig å få så mange barn at man er avhengig av mye avlastning for å få det til å gå rundt. Anonymkode: b1903...68b Burde tenkt på muligheten for pandemi da man planla familie, ja. Anonymkode: 96b18...535 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 Alltid en som stiller dette spørsmålet. Begynner å lure på om det er samme person. Er du den samme som kommenterer "så la vær å få barn da"? Anonymkode: 107e6...ab3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 Den dagen du klager over husdyret ditt fordi det har hatt diare på teppet.. Ganske irriterende hvis noen kommenterer til deg "hvorfor har du dyr da?" Anonymkode: 107e6...ab3
Mumsmums Skrevet 7. april 2020 #19 Skrevet 7. april 2020 Jeg skjønner folk er slitne i en slik periode som nå bår det er hjemmeskole og hjemmekontor, bare fra en dag til den neste ble alt snudd på hodet. Alle er usikre bpde barn og foreldre, dette kreve mye fra alle. MEN jeg skjønner ikke foreldre som synes det er slitsomt å ha barna hjemme i sommerferien. De tar kun de 3 lovpålagte ferieukene fra barnehagem, mens foreldrene selv er hjemme i flere uker enn det. Høstferie og vinterferie, barna er i bhg mens foreldrene er hjemme🤷♀️ den tiden bhg var åpen i jula, ble barna levert på julaften slik at foreldrene fikk ro til å stelle i stand hjemme.. DE foreldrene skjønner jeg meg ikke på!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #20 Skrevet 7. april 2020 Fordi jeg har alltid ønsket meg en stor familie. Har ingen problem med at barnehager og skoler er stengt, med unntak av at det er litt kinkig med jobb. Anonymkode: 82d2b...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå