Gå til innhold

Hvis skolene er stengt til høstn 2021, hva skjer med de som starter på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg tror det skjer, men hvis det skulle skje, hvordan blir det da med de  som skal begynne i første i år? Begynner de da i første neste år sammen med neste års førsteklassinger eller begynner de rett i andre?

Anonymkode: 9efe1...61f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt håpløst å diskutere det.. 

Anonymkode: 06da4...923

• Liker 1
Skrevet

Skolene åpner før sommeren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Example skrev:

Det er jeg også helt sikker på, men jeg var nysgjerrig på om andre her vet noe eller har noen tanker om hva som vill skje om de må vente til neste skoleår.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg også helt sikker på, men jeg var nysgjerrig på om andre her vet noe eller har noen tanker om hva som vill skje om de må vente til neste skoleår.

Det blir litt formålsløst, den hypotetiske situasjonen er såpass fjern at det er meningsløst å tenke seg til løsninger på det..

Anonymkode: 06da4...923

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en hypotetisk situasjon vil de nok få tilbud om hjemmeskole til det åpner igjen. Jeg har liten tro på at man ville valgt å skvise to årskull inn i ett, selv om det helt sikkert ville vært et interessant ekspiriment, som kunne gitt oss noen gode data på å tenke annerledes på skole, og rigiditeten med at det er årskull som skal avgjøre hvilken klasse en går i.

• Liker 1
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg tror det skjer, men hvis det skulle skje, hvordan blir det da med de  som skal begynne i første i år? Begynner de da i første neste år sammen med neste års førsteklassinger eller begynner de rett i andre?

Blir vel som med Reform 97-årgangen. Et kull starter som 7-åringer og ett kull som 6-åringer. I 1997 startet vel 90-modellene rett i 2.klasse, mens 91-modellene startet i 1.klasse. 

Endret av Expandable86
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Example skrev:

Mitt tips er 4.mai. Syns norsk tipping skulle gitt mulighet for å levere spill på dette😂 Er jo ingenting annet å tippe på for tiden!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Expandable86 skrev:

Mitt tips er 4.mai. Syns norsk tipping skulle gitt mulighet for å levere spill på dette😂 Er jo ingenting annet å tippe på for tiden!

Det høres ikke så usannsynlig ut. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt at det kommer til å skje, i det hele tatt tvilsomt at ting kommer til å være stengt så lenge. Det mange glemmer er at selv om barnehage og skoler er stengt så er de ikke stengt. Det er visse grupper som har rett til et omsorgstilbud. Og myndighetene har pålagt kommunene med å være flinkere til å gi et tilbud til sårbare grupper. Så allerede nå er det faktisk flere som har et tilbud enn med engang. 

Anonymkode: 42649...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Hvis skolene ikke åpner til høsten så tror jeg ikke det er noen vits å starte på skolegang. Da lærer jeg heller barna overlevelse og selvforsvar

Anonymkode: 788f2...63c

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Example skrev:

Tvilsomt. Pressekonferanse nå. De har fått kontroll på spredningen, men forventer topp ut på høsten, men det forutsetter at tiltakene videreføres frem til oktober og november.

Anonymkode: cf0a0...a2f

• Opprett ny...