AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Jeg bor med foreldrene mine mens jeg leiter etter en leilighet. Vi har alltid argumenter når det kommer til sukker. De liker og gi barnet mitt på 1,5 år, saft,kjele, kjeks, slikkepinne, og is og mye sånt.. Og blir så sinte spesielt faren min. Har sagt mange ganger at isteden for og gi henne sukker og søppelmat, så kan de heller gi henne noe frukt eller brød med noe. søsteren min sender ikke barnet sitt så mye her lengre pga samme problem, F.eks om han vil ha pizza, så kjøper de det om han vil ha snop kjøper de det osv. Og tror dette vil være samme problem når jenta mi blir større. Besteforeldre er jo der for og skjemme barnebarna men kan fort bli for mye. Hva synes dere? Anonymkode: f910d...36e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Jeg synes besteforeldre kan skjemme bort litt her og der. Foreldre som er hysteriske om besteforeldre sniker inn litt pizza og sjokolade når de er barnevakt synes jeg ikke noe om. Men - når dere bor der blir det noe annet, dette er ikke greit. Anonymkode: 29b8b...398 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 De liker å gi barna sukker, og de blir sinte på din far - altså, bestefar til barnet? Hvem er de? Er helt enig i at de bør prøve å gi frukt og lignende i stedet for sukker, men med god tannhygiene så tåler man litt godterier. Når du bor hos dem, så må du nok respektere "dems hus, dems regler" osv. Når du flytter ut så kan du bestemme mye mer selv, og da er det besteforeldrene som må respektere det, ev. risikere å se barna mindre. Anonymkode: 92957...47c
Jytte Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Her er det min mor som er oldemor som alltid har kaker, boller og iskrem på lur som hun tar med når hun besøker dem. Men hun har skjerpet seg. Hun sier hun baker boller med mindre sukker, men de smaker jo ikke noe særlig da heller. Hun har i alle fall lært at hun må lage grove pannekaker og bruke mer grovt mel. Ville heller bakt boller mer sjeldent var det meg. Jeg har kjøpt is til barna, men da en sånn liten avlang "hva heter den igjen" med kjeks-sjokoladetrekk, og delt en iskrem på fire. Det er ikke ofte, kanskje to ganger på et halvt år. I sommerferien får jeg lov å kjøpe is, avtalt med foreldrene. Bruker servere vanilje kesam med bær til dessert, men så er jeg restriktiv på sukker selv. Pizza utgår her for min del fordi barna bare liker grandiosa.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Vet besteforeldrene her også liker å skjemme han litt bort, jeg velger å snu meg bort å lukke øyne og ører😅 han er tynn som en strek, spiser sunt og variert både hjemme og i barnehagen, så orker ikke lage en stor sak om noe sånt. Er jo ikke snakk om gift🙄 Anonymkode: 9c8bb...c42 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 Alt med måte, men det kan bli for mye ja. Her blir feks femåringen proppet fra morgen til kveld hos svigermor.. Risgrøt med sukker, flere is, godterier.. Får han brødskive så er det selvfølgelig med honning eller sjokoladepålegg. Alt dette på samme dag. Totalt unødvendig. Min mor er hakket bedre, men det første femåringen spør om når han ser henne er om hun har noe godt til han 🙈 Jeg er helt for at besteforeldre skal få skjemme bort, men mengder er ikke nødvendig. Når hele dagen er søtsaker og pølser blir det feil, det er ikke 17 mai heller. For en på 1,5 er det ihvertfall ikke gunstig. Når dere bor sammen, så er det dere foreldre som bestemmer kostholdet. Så jeg ville stått på mitt. Min på 1,5 elsker is som hun har fått smake noen ganger, men hun elsker også frukt som er minst like stas. Anonymkode: d40c2...a69
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Vi treffer min familie flere ganger i uka. Hadde samme «problem», til slutt satte jeg ned foten. nå gir de lile ofte ungene en bols cherry tomater eller blåbær, ungene på 4 og 6 år blir like glade for det! Anonymkode: 314ce...05d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi treffer min familie flere ganger i uka. Hadde samme «problem», til slutt satte jeg ned foten. nå gir de lile ofte ungene en bols cherry tomater eller blåbær, ungene på 4 og 6 år blir like glade for det! Anonymkode: 314ce...05d Ba også om at de heller ga små softiser og ikke en kroneis Anonymkode: 314ce...05d
Gjest Vegansucks Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 Gjør det så mye? Det er jo bare akkurat nå du bor der, er jo ikke permanent
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Hadde samme problem med min exsvigermor. Hun forsøkte å kjøpe seg popularitet med søtsaker. Ganske kjipt når man jobber hard for å holde sukker unna barna. Hvor viktig det er kan kanskje diskuteres, men det er foreldrenes konklusjon som teller. Introduserer man ikke godteri for barna, etterspør de det heller ikke de første årene. Kjipt at en egoistisk bestemor kan ødelegge hele opplegget. Anonymkode: 5e5cc...601 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå