Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 2 graviditeter hvor jeg har mistet i midten av graviditetene. Jeg får utredning nå, men har ikke fått noen klare svar på hva dette kan være, og det er ikke sikkert at jeg noen sinne får vite det. Jeg har blitt gravid på Femar før og har pillene. Bør jeg vente?

Jeg har ikke fått beskjed om at jeg ikke kan prøve å bli gravid, men samtidig så vet jeg jo enda ikke hvorfor jeg mister halvveis. Er også redd for å prøve igjen, men virker så feil å bruke prevensjon da det har tatt tid å bli gravid tidligere. Er usikker på om jeg bør vente til corona greiene er over, men det kan jo ta tid, og jeg kommer uansett til å måtte ha mer oppfølging. Føler jeg går og venter på noe jeg ikke kommer til å få svar på, og sykehuset prioriterer meg sikkert ikke nå....

Anonymkode: 03b62...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det viktigste er hva du selv føler er rett! Myndighetene sier jo at de aller fleste tilfeller av corona vil kun ha milde eller ingen symptomer. Jeg tenker at vi skal ta corona på alvor uansett, og særlig hvis man velger å bli gravid i disse dagene.

Jeg har selv hatt spontanabort to ganger det siste året, og jeg har helt ærlig ikke vurdert å utsette prøvingen. Jeg har blitt gravid igjen nå denne PP, og jeg kommer til å være mer bevisst og holde god avstand til andre! 

Kom over en forskningartikkel også, som er litt beroligende 😊 Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for 🤞🏼

https://forskning.no/svangerskap-virus/smitter-korona-viruset-fra-mor-til-foster/1655053

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at fra du starter å prøve til barnet blir ett år og har godt av å komme ut av boblen i mors favn, så må ting være på bedringens vei ❤️

Anonymkode: 1787a...4a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare kjørt på med prøving -men: bør du ikke ha kontroll/ul av gyn så lenge du tar femar? Jeg må ha ultralydkontroller hver runde med femar/letrozol - i tilfellet det modnes flere egg og for å unngå flerlingsvangerskap. 

Anonymkode: 95376...e1e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg tenker at det viktigste er hva du selv føler er rett! Myndighetene sier jo at de aller fleste tilfeller av corona vil kun ha milde eller ingen symptomer. Jeg tenker at vi skal ta corona på alvor uansett, og særlig hvis man velger å bli gravid i disse dagene.

Jeg har selv hatt spontanabort to ganger det siste året, og jeg har helt ærlig ikke vurdert å utsette prøvingen. Jeg har blitt gravid igjen nå denne PP, og jeg kommer til å være mer bevisst og holde god avstand til andre! 

Kom over en forskningartikkel også, som er litt beroligende 😊 Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for 🤞🏼

https://forskning.no/svangerskap-virus/smitter-korona-viruset-fra-mor-til-foster/1655053

Takk for svar! Og gratulerer med graviditeten :) Jeg vet også at mest sannsynlig så blir jeg ikke gravid med en gang, men man vet aldri. Jeg har også fått beskjed om at jeg må ha sånn bånd rundt livmora i uke 12 hvis jeg blir gravid, men det er jo uansett lenge til hvis jeg blir gravid med en gang.

Jeg jobber i helsevesenet, så føler meg også litt ekstra utsatt 😕 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at fra du starter å prøve til barnet blir ett år og har godt av å komme ut av boblen i mors favn, så må ting være på bedringens vei ❤️

Anonymkode: 1787a...4a5

Ja jeg tenker også sånn, men jeg må ha mer oppfølging i graviditeten og det vil si mer sykehus:/ Men håper at det ikke varer så lenge som de sier.

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare kjørt på med prøving -men: bør du ikke ha kontroll/ul av gyn så lenge du tar femar? Jeg må ha ultralydkontroller hver runde med femar/letrozol - i tilfellet det modnes flere egg og for å unngå flerlingsvangerskap. 

Anonymkode: 95376...e1e

I forrige svangerskap prøvde jeg Femar i 3 runder, og da med ultralyd på dag 12 osv. Men ho sa på runde 3, at jeg nå hadde prøvd dette og at egg modnes. Fra runde 4 så kunne jeg prøve på egenhånd, og få oppfølging når jeg først hadde blitt gravid. Men kom til runde 3 og ble gravid, selv om jeg mistet i uke 22.

Jeg tenker at jeg uansett ringer gyn, for å høre hva jeg skal gjøre fremover :)  Prøver du nå med Femar? Går du til privat gyn, og det er ikke stengt nå som det er corona? Vet ikke hvordan dette fungerer. Gyn jeg har brukt er ikke på sykehus, så er nesten tryggere der, hvis de holder åpent.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...