AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Hei alle! Jeg skal starte på en bachelor til høsten. Jeg gruer meg noe, da jeg allerede har en bachelor - og syntes det var vanskelig å følge med i timene den gang. Jeg synes det er forferdelig vanskelig å forstå egne notater osv. og sliter med å få noe ut av timene... Jeg er vel bare ute etter å høre om noen har noen tips eller teknikker til dete? Vurderer å gå til anskaffelse av en iPad jeg kan notere på slik at jeg har alt samlet på ett sted... Noen som har noe erfaring med dette?..:-) Anonymkode: 437fe...5d2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Jeg er sånn som ikke takler å notere eller mine egne notater. Da jeg studerte droppet jeg å notere rett og slett. klarte å følge mye bedre med på hva foreleser sier da. Ofte ba jeg om å få presentasjonen til foreleser, det holder for meg + at jeg selvsagt leste pensum. Anonymkode: 24e7a...2a5 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Finn ut hvordan du lærer best ved å ta tester, lese litt om de ulike! Jeg lærer best ved aktiv involvering i diskusjoner, ved at jeg holder et foredrag eller presenterer en case. Jeg skriver ned essensielle teorier, teoretikere og andre ting jeg føler passer i et digitalt program utformet som et tankekart med fargekoding. Har sett mye på youtube om hva som kan passe meg, hvordan jobbe effektivt og prøvd meg litt fram. Er snart ferdig med 1. året på bachelor selv, det går seg til! Anonymkode: 16098...b65
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Studering er en treningssak, både for å finne ut hva som passer for deg i hvilken situasjon, utholdenhetstrening, og for å bli bedre! Jeg lærer best ved en muntlig stil, dvs forklare det for meg selv eller late som om jeg skal holde foredrag/svare på en eksamen. Casebasert læring og visuell læring hjelper også. Notater har jeg aldri lært meg å ta på en skikkelig måte, og aldri greid å bruke i etterkant. PC er for meg helt håpløst. Skriftlige notater kan hjelpe meg til å holde fokus og gi en visuell støtte for hukommelsen (jeg husker notatene så ut), men jeg leser dem sjelden i etterkant. Siden du har studert før vet du hva som ikke fungerer, så prøv noe annet denne gangen. Anonymkode: fb367...4bc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Enig med innlegget over her, ikke ta notater. Det tar både tid og fokus, og min erfaring er at å engasjere seg i materialet som blir forelest er mye bedre. Mange foreleser bruker powerpointer som de senere legger ut på nett, de kan fungere vel så godt som notater. Dediker all fokus til å tenke igjennom teamene, spør spørsmål og svar på spørsmål fra foreleser. Vær aktiv! Det eneste jeg skriver ned i forelesningene er stikkord på ting jeg skal lese meg opp på, punkter jeg ser at jeg trenger å kunne bedre. Ellers synes jeg bare notatskriving er forstyrrende. Gjør godt forarbeid før hver forelesning, og hvis du liker notater, så skriv de heller mens du leser i fred og ro. Les alltid det som er satt opp som tema for forelesning, ofte blir det annonsert hvilke kapitler/sider man bør ha lest. Da har du et veldig godt grunnlag for å både forstå og huske mer, samt være aktiv i de forelesningene hvor det lagt opp til det. Anonymkode: ab15a...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå