AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/legeforeningen-advarer-korona-tiltakene-gir-storre-helsetap-for-befolkningen-enn-selve-viruset/3423949852.html Helt siden de kraftige korona-tiltakene ble iverksatt for snart en måned siden, har det vært kritiske stemmer som har ment at tiltakene for å begrense korona-smitte vil føre til større konsekvenser enn selve pandemien. Folks psyke er helt glemt. Anonymkode: 3f0e0...5c5 3
Nuka Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Folks psyke er jo ikke helt glemt. DPS (og psykiatriske institusjoner) over hele landet melder jo ifra om at folk må si ifra dersom de trenger hjelp. Fikk telefon sjøl når dette satte inn da jeg er i traumebehandling at det ville bli stopp på timer, men også spørsmål om jeg trengte videomøter/telefonmøter. Jeg svarte selv at det ikke trengtes for øyeblikket og fikk da beskjed om at det var bare å ta kontakt om det ble veldig tungt å være til og det var bare å si videre om jeg merket noen som trengte det. 😊
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Jeg er helt enig med dem. Anonymkode: 4df0f...866 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 1 hour ago, Nuka said: Folks psyke er jo ikke helt glemt. DPS (og psykiatriske institusjoner) over hele landet melder jo ifra om at folk må si ifra dersom de trenger hjelp. Fikk telefon sjøl når dette satte inn da jeg er i traumebehandling at det ville bli stopp på timer, men også spørsmål om jeg trengte videomøter/telefonmøter. Jeg svarte selv at det ikke trengtes for øyeblikket og fikk da beskjed om at det var bare å ta kontakt om det ble veldig tungt å være til og det var bare å si videre om jeg merket noen som trengte det. 😊 «Særlig hos avtalespesialistene har det vært en kraftig nedgang i aktivitet. Dette har etter vår oppfatning særlig skyldtes at de regionale helseforetakene nærmest har pålagt denne gruppen å legge ned virksomheten», skriver Legeforeningen. Anonymkode: 07f75...bac 4
Nuka Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Særlig hos avtalespesialistene har det vært en kraftig nedgang i aktivitet. Dette har etter vår oppfatning særlig skyldtes at de regionale helseforetakene nærmest har pålagt denne gruppen å legge ned virksomheten», skriver Legeforeningen. Anonymkode: 07f75...bac Nå valgte jeg å komme med innspill på det du skrev om at folks psyke er helt glemt, ikke resten. Resten er jeg enig i da jeg selv og sønnen min merker dette ganske kraftig.. han er midt i en utredning som vipper mellom veldig mild hjerneskade og liten skade på synsnervehodet og svak CP og liten skade på synsnervehodet samt skal utredes hos ortoped, men det er uvisst når det blir siden det ikke er kritisk å finne ut av nå da han uansett er oppegående og om han har enten veldig mild hjerneskade eller svak, svak cp er det såpass lite at han i utgangspunktet ikke trenger hjelpemidler.. i tillegg står fler i familien på uviss venteliste for mildere behandling i ulik grad, så den biten om helsesektoren utenom krise-psykiatrien er jeg fullstendig enig i 🌺
jabx Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nettavisen.no/nyheter/legeforeningen-advarer-korona-tiltakene-gir-storre-helsetap-for-befolkningen-enn-selve-viruset/3423949852.html Helt siden de kraftige korona-tiltakene ble iverksatt for snart en måned siden, har det vært kritiske stemmer som har ment at tiltakene for å begrense korona-smitte vil føre til større konsekvenser enn selve pandemien. Folks psyke er helt glemt. Anonymkode: 3f0e0...5c5 Så.. da er det bedre å bare la smitten spre seg helt uhemmet slik at sykehusene blir overfulle og ingen får hjelp?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/psykologene-frykter-en-psykisk-helsekrise-nar-koronakrisen-er-over-1.1695100 Anonymkode: 4df0f...866
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 48 minutter siden, jabx skrev: Så.. da er det bedre å bare la smitten spre seg helt uhemmet slik at sykehusene blir overfulle og ingen får hjelp? Ja, det er jo de eneste alternativene man har. Steng ned absolutt alt eller fullt frislipp og ingen hemninger. Anonymkode: 3e0cc...4a7 2
Anbefalte innlegg