AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Hører mange si vi ikke kan åpne barnehager og skoler "før det er trygt". Når er det trygt, hva må til? Og hvor lenge er det til det er trygt? Anonymkode: 742e5...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Tryggere under en vanlig sesonginfluensa bør holde i massevis. Anonymkode: 974f4...99f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Det er vel om 2 år når vi har en vaksine og landet ligger i grus. Anonymkode: 1947d...838 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Trygt = smittehyppigheten er lav nok til at helsevesenet ikke kollapser. Å vente på at ingen blir smittet er umulig. Da kneler hele samfunnet før viruset er utryddet. Anonymkode: 29f32...570 8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 18 måneder til noen år er det som er skissert hvertfall (At man har vaksine og/eller effektive medisiner). Anonymkode: b6486...8b4
Gjest KDNO Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hører mange si vi ikke kan åpne barnehager og skoler "før det er trygt". Når er det trygt, hva må til? Og hvor lenge er det til det er trygt? Anonymkode: 742e5...5ac Jeg kan garantere deg at det er det absolutt INGEN her inne på kvinneguiden som kan svare deg på.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Jeg ser antydninger til at mange har fått så helseangst av dette at de sannsynligvis aldri vil anse noe som trygt igjen, dessverre. Anonymkode: 9d3c6...1fa 12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser antydninger til at mange har fått så helseangst av dette at de sannsynligvis aldri vil anse noe som trygt igjen, dessverre. Anonymkode: 9d3c6...1fa Jeg har sett det samme, og tenker at dessverre så kommer barnehager og skoler til å bli nedlagt fordi ingen kommer til å bruke dem. Anonymkode: 130c1...9d9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel om 2 år når vi har en vaksine og landet ligger i grus. Anonymkode: 1947d...838 Enkelte mener jo helt oppriktig det virker det som... Vi vet jo ikke om vi noen gang får en vaksine en gang, det kom jo aldri for SARS feks. Og om det kommer blir det jo en hastevaksine som kan være utrygg. Og så spørs det jo om resten av verden gidder utvikle en vaksine for en pandemi som kanskje begynner å bli ferdig i løpet av våren i andre land! Anonymkode: 742e5...5ac
youcancallmejune Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Jeg forholder meg til "når myndighetene sier det er trygt nok". De har vist seg ansvarlige så langt. Det vil nok fortsatt være mulighet til forlengelse av hjemmekontorløsninger og lignende for de som befinner seg i risikogrupper og deres nærmeste. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 12 minutter siden, KDNO said: Jeg kan garantere deg at det er det absolutt INGEN her inne på kvinneguiden som kan svare deg på. Men det er jo mange her som sier akkurat dette, at vi må vente til det er trygt. Derfor vil jeg at de som sier dette skal svare på hvilke kriterier de legger til grunn for at det skal være trygt. Eventuelt oppgi en tidshorisont. Anonymkode: 742e5...5ac 4
Gjest KDNO Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er jo mange her som sier akkurat dette, at vi må vente til det er trygt. Derfor vil jeg at de som sier dette skal svare på hvilke kriterier de legger til grunn for at det skal være trygt. Eventuelt oppgi en tidshorisont. Anonymkode: 742e5...5ac Ingen her inne vet en dritt. Det er bare oppspinn og løgn for å få reaksjoner ut av andre, 100%.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo mange her som sier akkurat dette, at vi må vente til det er trygt. Derfor vil jeg at de som sier dette skal svare på hvilke kriterier de legger til grunn for at det skal være trygt. Eventuelt oppgi en tidshorisont. Anonymkode: 742e5...5ac Og svaret på det er "når fagpersonell og helsemyndigheter sier det er trygt". Vi har jo ingen forutsetning for å si når det er, vi vet bare at det ikke er nå. Anonymkode: bc4b0...826
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, KDNO skrev: Ingen her inne vet en dritt. Det er bare oppspinn og løgn for å få reaksjoner ut av andre, 100%. Ingen her inne kan si det med 100% sikkerhet, men ut fra det regjeringen selv har sagt, så har man jo noen logiske antakelser. Og den er at dette vil være svært langvarig. Anonymkode: b6486...8b4
Gjest Gaea Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og svaret på det er "når fagpersonell og helsemyndigheter sier det er trygt". Vi har jo ingen forutsetning for å si når det er, vi vet bare at det ikke er nå. Anonymkode: bc4b0...826 Men hvis helsemyndigheter mener det er trygt etter påske, da virker det som om det er mange som "vet bedre" selv.
Gjest Gaea Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen her inne kan si det med 100% sikkerhet, men ut fra det regjeringen selv har sagt, så har man jo noen logiske antakelser. Og den er at dette vil være svært langvarig. Anonymkode: b6486...8b4 Nei, den logiske antakelsen basert på hva som har blitt sagt er at de ønsker en gradvis åpning innen rimelig tid.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 3 minutter siden, Gaea skrev: Men hvis helsemyndigheter mener det er trygt etter påske, da virker det som om det er mange som "vet bedre" selv. Jepp. Anonymkode: 130c1...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 3 minutter siden, Gaea said: Men hvis helsemyndigheter mener det er trygt etter påske, da virker det som om det er mange som "vet bedre" selv. Det er akkurat det. Jeg synes det er uendelig feigt å sitte å si at vi skal holde alt stengt, vi skal vente, og alle som sier noe annet er umoralske. Det er jo helt innlysende at vi ikke kan holde stengt i evigheter, og noen må ta byrden med å avgjøre at "nå skal vi åpne". Og da mistenker jeg at fordømmelsen starter, uansett om det er etter påske eller om en måned Anonymkode: 742e5...5ac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #19 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, Gaea skrev: Nei, den logiske antakelsen basert på hva som har blitt sagt er at de ønsker en gradvis åpning innen rimelig tid. Vel. Jeg leser at kommunene vil ha "mer tid" før de kan åpne skoler og BHG, og at det tydeligvis er uatkuelt å åpne skoler i Oslo etter påske. Andre har skrevet i mediene at vi må forvente tiltakene ut året og langt inn i 2021. Tror nok det kommer til å vare sånn en stund. Anonymkode: b6486...8b4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #20 Skrevet 6. april 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett det samme, og tenker at dessverre så kommer barnehager og skoler til å bli nedlagt fordi ingen kommer til å bruke dem. Anonymkode: 130c1...9d9 Så du regner med at de ansatte der bare har tatt seg nye jobber i disse dager? Anonymkode: f21c8...e23
Anbefalte innlegg