AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Jeg finner lite info om dette på nett. Men vi som er nyutdannet og bare er vikar uten faste vakter å gå til, hva skjer med oss om vi blir satt i karantene? jeg har fått noen vakter denne mnd, men det er ikke mye. Ofte får vi vaktene ved kort varsel. Så hva skjer med oss om vi blir koronasyke eller satt i karantene i 2 uker? Får vi utbetalt lønn utfra tidligere inntekt eller regner de ut fra de vaktene som er satt opp i den perioden man må være hjemme? Om det i så fall er det siste som gjelder, da sliter vi virkelig.... kan jo søke dagpenger men det hjelper oss ikke denne mnd, og vi får ikke utbetalt dagpenger før om flere mnd. Og vi har alle regninger å betale. kjenner jeg er skikkelig bekymret. Nesten som at vi som er vikarer ikke tør si fra om at vi kjenner på symptomer fordi da går vi konkurs. Anonymkode: 4f7eb...ef2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Hvis man har hatt en jobb der man ikke har hatt fastsatt arbeidstid, så er det det man har jobbet tidligere som danner grunnlaget for sykepenger, det blir da gjennomsnittsberegnet. Anonymkode: 92d95...705
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Flere politiske pariter har snakket om dette i årevis, men de får ikke flere stemmer av den grunn. Vi har fått et mer og mer løsarbeiderbasert arbeidsliv. Og særlige unge sier de ikke har noen problemer med det, og at de elsker friheten. Men når krisen setter inn innser de at de tok feil. Forhåpentligvis. Arbeidslivet skal være faste stillinger. Punktum. Blir du syke eller satt i karantene får du kanskje sykepenger. Da regner de i så fall ut fra tidligere inntekt. Kvalifiserer du ikke til sykepenger må du søke sosialhjelp Anonymkode: 77dad...97f
Anbefalte innlegg