coralgol Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 (endret) Hvor gamle var deres barn når de fikk med, seg en hel film med teksting? Min rekker å lese nesten alt når det er lang tekst, men er da veldig konsentrert på tekst og får med lite bilder. Snart 10 Endret 6. april 2020 av coralgol
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Min eldste er 10 og klarer det på enkelte serier og ett par filmer. Han er heller ikke så interessert. Ser generelt lite TV. (Det går mest i YouTube streams). Jeg tenker at det å lese tekst er en øving sak. Og den øvingen får de ikke. Det meste er jo dubbet. Ellers er det lite barnevennlige serier som fenger de, med tekst. Anonymkode: 902ed...dc5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Lesehastighet er jo veldig individuelt. Jeg har en 8 åring som fint kan se engelske filmer med norsk tekst, hun leser nok til at hun får med seg helhet i tekst og bilde. Storebroren var nærmere over 9 før han hadde samme lesehastighet. Anonymkode: dbfd9...ce1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 Min klarer å lese en del, men ikke alt. 5 år, begynte å lese litt før fylte fire Anonymkode: 0e02d...86f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #5 Skrevet 7. april 2020 7 år, og klarer fint å lese med på ordentlige filmer. Har klart det i noen år allerede på enklere innhold. Har ikke inntrykk av det er vanlig i aldersgruppen. Som brukeren over begynte mitt barn også å lese i 3-års alderen. Anonymkode: 2ae87...efc
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #6 Skrevet 17. februar 2023 Snart 7 år, klarer å lese stort sett hele teksten Anonymkode: e4d92...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå