Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sjanse med barnets intelligens? 

Anonymkode: 7a9ec...575

Det har ikke  med intelligens å gjøre å spise lakris mens en går gravid. Der kommer arv inn. Sønnen min har utdannelse, fått fast jobb innen  bilmekanikk og drosjekjøring. Og han fikk lakris i blodet sitt som foster.  Er den vanlige dama i gata jeg for min del og har ingen utdannelse i cand.mag.i historie, m.m.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tussi680 skrev:

Det har ikke  med intelligens å gjøre å spise lakris mens en går gravid. Der kommer arv inn. Sønnen min har utdannelse, fått fast jobb innen  bilmekanikk og drosjekjøring. Og han fikk lakris i blodet sitt som foster.  Er den vanlige dama i gata jeg for min del og har ingen utdannelse i cand.mag.i historie, m.m.

"Forskning viser at både jenter og gutter med mødre som spiste mye lakris under svangerskapet, ofte presterer lavere på intelligenstester, har dårligere hukommelse og større konsentrasjonsproblemer." 

https://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/sukker_og_sote_produkter/gravide_bor_ikke_spise_mye_lakris

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Forskning viser at både jenter og gutter med mødre som spiste mye lakris under svangerskapet, ofte presterer lavere på intelligenstester, har dårligere hukommelse og større konsentrasjonsproblemer." 

https://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/sukker_og_sote_produkter/gravide_bor_ikke_spise_mye_lakris

Altså, nå må dere slappe av. En undersøkelse er ikke hele Norge. Blir litt matt av sånt innimellom. Det var ikke snakk om å overspise selv om det føltes sånn, du blir kvalm så klart, kroppen vil aldri ha for mye,

Endret av tussi680
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tussi680 skrev:

For å jobbe som bilmekaniker og å kjøre drosje krever høy intelligens? (Sier ikke at man ikke kan ha høy intelligens selvom man har de jobbene, men det er jo ikke høye, vanskelige krav for å bli det da) 

Anonymkode: 90d97...834

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, tussi680 skrev:

Altså, nå må dere slappe av. En undersøkelse er ikke hele Norge. Blir litt matt av sånt innimellom. Det var ikke snakk om å overspise selv om det føltes sånn, du blir kvalm så klart, kroppen vil aldri ha for mye,

Dette er ikke basert på en tilfeldig undersøkelse, dette er de offisielle rådene fra myndighetene til gravide. Det er lagt ut minst to lenker i tråden til myndighetenes anbefalinger. Jeg råder deg til å lese på helsenorge.no og matportalen.no. 

Anonymkode: 804ca...9b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, tussi680 skrev:

Men hvorfor ta sjansen når det er anbefalt å la være?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...