AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Hei dere som har funnet ut at enkelte matvarer var årsaken til kviser - hvilke? Jeg er klar over at dette er individuelt. Anonymkode: af2dc...fac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Jeg får ikle kviser av mat. Men noen får det noe av dette: Melkeprodukter, spesielt melk Sukker Raske karbohydrater Chips og snop Ferdimat/take away Anonymkode: c933c...b4f
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Ser åpenbar sammenheng om jeg spiser eller holder meg unna sukker og kornprodukter. Må holde meg unna soya (som har planteøstrogener som kan påvirke hormonell akne) og flerumettet fett i matoljer/margarin. Får også mye bedre hud når jeg sover nok. Anonymkode: de212...cfd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Hvis jeg kutter ut én matvare, hjelper det ikke så mye - f.eks. kun sukker, potetgull, alkohol eller melkeprodukter. Men hvis jeg kutter ut ALT dette samtidig og lever supersunt, får jeg mye mindre kviser. Det gidder jeg dog ikke, for jeg liker å ha et gøy&godt liv. Nå når jeg må holde meg hjemme for tiden, har jeg prøvd ut en ny ting for å unngå å overspise: periodisk faste. Jeg spiser kun mellom 12:00 og 20:00. Dette har gitt meg den beste huden jeg noen gang har hatt [siden jeg sluttet på p-pillen og fikk tenåringshuden tilbake i en alder av 30]. Jeg spiser både sukker, melkeprodukter og drikker mye vin og øl, men det gir likevel ikke utslag på huden. Har lest at inflammasjon i kroppen går ned ved periodisk faste, og at kviser er en ting som påvirkes av dette. Ser ut som det stemmer for min del! Og ja, jeg jukser en dag her og der (skype-fest med venner) uten at det får konsekvenser. ps. den beste kremen som har funket mot kviser for meg, er denne: https://www.farmasiet.no/product/985211/ansiktspleie/akne/la-roche-posay-effaclar-duo- Den fjerner ikke problemet helt, men har definitivt gitt meg synlig færre småkviser. Både i ansiktet og på brystet. Større hormonelle kviser har den ikke klart å gjøre noe med, naturlig nok - men jeg har ikke fått en eneste en av disse siden jeg startet med periodisk faste 😮 Det som er tricky med kviser, er at årsaken til hvorfor man får det er individuelt fra person til person. Som regel henger det sammen med vår individuelle hormon-cocktail. Dermed er det en utfordring å finne "løsningen" for hver person også. Anonymkode: 6430f...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå