Gå til innhold

Redd for å gå tur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for å gå ut etter at det ble påvist at corona smitter i lufta... Er det noen mulighet for å bli smittet av å gå tur på natta når det er steder der folk har gått mye før på dagen? Spyttet på fortauet eller noe? Hører selv at jeg muligens er ekstrem nå og Jeg vil ikke skremme noen, men hva tror dere? 

Anonymkode: d2332...938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke sammenligne luften ute med luften innendørs. Bruker du å slike under skoen din? 

• Liker 4
Skrevet

Hva jeg tror? At det blir ekstremt slitsomt for deg å tenke sånn. Du kan ferdes ute, men ikke i folkemengder. Er du i risikogruppa bør du unngå f.eks. butikk om du kan. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du i risikogruppa?

Om ikke er frykten din for viruset ekstremt irrasjonell, og noe du bør jobbe med. 

Anonymkode: 5a24a...102

AnonymBruker
Skrevet

Huff ja jeg er vel for ekstrem her, men det er litt vanskelig å se hva som er irrasjonelle tanker og hva som ikke er det når ting er som det er nå 😄

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja jeg er vel for ekstrem her, men det er litt vanskelig å se hva som er irrasjonelle tanker og hva som ikke er det når ting er som det er nå 😄

Hvordan ser du for deg at viruset svever rundt i luften når det ikke er noen der?

Anonymkode: 4b78a...6f8

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser du for deg at viruset svever rundt i luften når det ikke er noen der?

Ja 🤔. Hva mener de med luftbårent om ikke det? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen er i nærheten av deg, eller i et rom. Der kan det være i noen timer.  Det blir ikke evig i luften, og utendørs er det kjapt vekk.

Skrevet

Du er så redd at du kanskje bør oppsøke hjelp for å lære og hanskes med den redselen.

Om du går tur ute, når det er andre mennesker der, og du holder minst 2 meter avstand til dem, så er det lite sannsynlig at du blir smittet.

For all del, gå gjerne tur om natta, men da fordi du liker det, ikke fordi du ikke tør å bevege deg i det offentlige rom når det er andre mennesker der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen er i nærheten av deg, eller i et rom. Der kan det være i noen timer.  Det blir ikke evig i luften, og utendørs er det kjapt vekk.

Så bra 😊 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Brunhilde skrev:

Du er så redd at du kanskje bør oppsøke hjelp for å lære og hanskes med den redselen.

Om du går tur ute, når det er andre mennesker der, og du holder minst 2 meter avstand til dem, så er det lite sannsynlig at du blir smittet.

For all del, gå gjerne tur om natta, men da fordi du liker det, ikke fordi du ikke tør å bevege deg i det offentlige rom når det er andre mennesker der.

Ja jeg burde kanskje ikke lese kvinne guiden fordi det tipper meg over kanten innen uka er omme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvor mye volum luft det er ute kontra feks volumet av lufta inni en middels stor butikk. Om en koronasmittet nyser ute i lufta, så er det bare et musepiss i havet. Noe annet er selvfølgelig hvis man står tett i tett på gata, men holder du noen meters avstand er ikke dette noe problem.

Anonymkode: 598ea...e75

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er «de» som påstår det er luftbårent? Alle pålitelige kilder sier noe annet.

Anonymkode: 24412...c59

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er «de» som påstår det er luftbårent? Alle pålitelige kilder sier noe annet.

Anonymkode: 24412...c59

Nei WHO snudde og sier at det er luftbårent likevel. Leste det i VG.... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei når jeg går tyr, Jeg holder avstand mens andre som kommer mot meg ikke gidder det. Fy Faen!

Anonymkode: a88b9...7eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei WHO snudde og sier at det er luftbårent likevel. Leste det i VG.... 

Nei? Kilde? 

Anonymkode: a9dca...faa

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Kilde? 

Vet ikke hvordan jeg sender link... Men VG igår, bør være lett å finne

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvordan jeg sender link... Men VG igår, bør være lett å finne

Har lett, finner ingenting som sier at viruset er luftbårent... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg burde kanskje ikke lese kvinne guiden fordi det tipper meg over kanten innen uka er omme. 

For egen del kunne jeg gjerne levd som vanlig. Jeg finnes ikke redd for viruset. Veldig mange av omgangskrets og venner har hatt viruset, og blitt erklært friske. 10+ som har fått konstatert det, mange flere med mistanke. Jeg var blant annet en hel kveld sammen med to som tre dager senere fikk påvist viruset. 

KG og mediene bidrar til å hause dette veldig opp. De blåser opp saker, konspirerer, og tror det verste. Mens sannheten er at for det store flertallet så er ikke dette farlig i det hele tatt. Innimellom slår jo lynet ned - et barn, en tenåring - men det gjør det jo også ved vanlig influensa, en trafikkulykke. Skal vi gå rundt å tenke slik kan vi jo aldri gå ut av huset. 

Anonymkode: 5a24a...102

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg mente ikke å gjøre narr av redselen din, bare så det er sagt. Den er din og det er din subjektive opplevelse av tiden vi er i nå. Det er bare så utrolig kjipt hvis det skal ødelegge livskvaliteten din. Og ja, det å lese for mye på Kvinneguiden er ikke alltid like bra. Noen hevder ting som ikke stemmer fordi de ikke vet bedre, andre for å spre frykt, det å skille disse fra hverandre og så finne det som stemmer er ikke alltid like lett.

Nå skal jeg kle meg, så skal jeg koke kaffe og gå på tur med en venn. Vi holder avstand, men vi skravler og ler og vi stopper og tar en kopp (medbrakt) kaffe på veien. Det er godt for både kropp og sjel, og jeg trenger det. Jeg tror heller ikke det øker sjansen for å bli syk.

Kjære ts, les på FHI sine sider, de vet hva de snakker om. Følg rådene der og prøv å ha kvalitet i livet ditt. Det fortjener du. Det fortjener vi alle.

• Liker 1
  • Opprett ny...