AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Skrevet 6. april 2020 Hei! Leser mange plasser at det sannsynligvis forblir tiltak/bevegelsesinnskrenkinger i 18 mnd. Det kan da ikke gjelde tannlege, frisør og fritidsaktiviteter vel?! Jeg har extensions i håret (ringer) som jeg ikke klarer å fjerne selv. Helt umulig, selv etter frisør har sendt intruksjonsvideo. De er vokst langt ned på håret. De kan ikke forbli der i 18 mnd!!!!! I 18 mnd kan det vel bare gjelde for store ting som kultur arrangementer, konserter osv? Anonymkode: b9445...24b 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, Sosialt skrev: Typisk eksempel på #Firstworldproblem ! Lei av den hersketeknikken der! Du har åpenbart ingen evne til å sette deg inn i andre sin situasjon. Hadde det vært deg så hadde du garantert brydd deg. Med andre ord er det egoistisk å ha den holdningen der. Hvis jeg ikke får dette av så vil det nok ødelegge håret så mye at jeg må klippe det hele av! Det blir masse floker mellom ringene og til røttene! Det jeg mente med å bruke dette eksempelet, er at det er mange, langt ifra bare meg, som trenger å gå til frisør. Og ikke bare frisør, men tannlege også. Anonymkode: b9445...24b 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 6 minutter siden, Sosialt skrev: Typisk eksempel på #Firstworldproblem ! J*vlig irriterende når folk skriver dette, som Ts skrev over, begynner å bli en oppbrukt hersketeknikk. Anonymkode: b8031...151 7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Frisøren kan bli stengt i 18 måneder og du får vel leve med det. Anonymkode: d10c7...8be 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frisøren kan bli stengt i 18 måneder og du får vel leve med det. Anonymkode: d10c7...8be Hvorfor skrive på en sånn frekk måte? Fryktelig mange som gjør det på KG nå, mot alle problemer som ikke rammer dem selv. Anonymkode: a446e...897 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Folk dør og du bekymrer deg for håret?! Anonymkode: bbe3a...2ae 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 Saks? Skjønner det er kjipt... vi kjøpte frisørsaks allerede første helga. Anonymkode: 3ddac...da0
tussi84 Skrevet 6. april 2020 #9 Skrevet 6. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk dør og du bekymrer deg for håret?! Anonymkode: bbe3a...2ae Jeg også tenker på hva jeg skal gjøre med tape extentions som ikke er lett å få av uten å skade håret selv. Frisør bruker limoppløsende midler fra leverandør for å løsne tapen beregnet på håret. Det er ikke sånn at jeg får kjøpt produktet selv noe sted. Jeg må bare vente på at de nå faller ut en og en etterhvert pga håret mitt vokser for mye. Det vil hver gang et feste har ramlet ut være tape eller lim rester igjen i håret som kan løses opp med hår olje, men siden ikke festene kommer til å ramle av samtidig så vil håret se skikkelig skeivt ut etterhvert.. Ja da sikkert luksus problem når folk dauer som du er inne på. Jeg tåler å være uten extentions om jeg må, selv om håret er tynt som fy, og selvtilliten daler nesten ned til bunn. Det jeg derimot tåler mindre er å gå med skeivt hår eller lim rester i håret som jeg ikke får løsnet kanskje. Vet at folk blir syke og at noen dør. Sånn er livet. Og selv om det er synd at ting skjer, så må det være lov å tenke litt på andre ting selv om det er overfladisk. 1
Gjest Albbas Skrevet 6. april 2020 #10 Skrevet 6. april 2020 Noen tiltak må vare lenge ja, men jeg tviler på at det gjelder påbud om stenging. Det er jo i så fall kroken på døra for alle de bedriftene. Mulig de åpner igjen med påbud om tiltak som ansiktsmaske eller lignende?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, Albbas skrev: Noen tiltak må vare lenge ja, men jeg tviler på at det gjelder påbud om stenging. Det er jo i så fall kroken på døra for alle de bedriftene. Mulig de åpner igjen med påbud om tiltak som ansiktsmaske eller lignende? For R<1 må alle tiltak vare i noen år ja. Endelig begynner noen å innse hva vi står ovenfor. Og nei, det blir ikke noe normalt land etterpå, alt vil være rasert og ha gått konkurs. Nå begynner folk å ta innover seg at dette er slutten. Anonymkode: 44bb8...d0b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 Kanskje dette blir en vekker for de som bruker falske vipper, extentions og andre ting som gjør dem avhengig av noe (så unødvendig) som frisør. Kanskje folk etter dette begynner å ta valg som gjør at de vil greie seg mer selv når det oppstår kriser. Jeg håper i alle fall det. Anonymkode: bf1c8...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For R<1 må alle tiltak vare i noen år ja. Endelig begynner noen å innse hva vi står ovenfor. Og nei, det blir ikke noe normalt land etterpå, alt vil være rasert og ha gått konkurs. Nå begynner folk å ta innover seg at dette er slutten. Anonymkode: 44bb8...d0b Er så lei dommedagsprofeter som deg innpå her, som bare spyr ut idioti. Det har blitt sagt spesifikt at det er lite sannsynlig at alle dagens tiltak skal vare i 18 mnd. Noen tiltak, ja, men ikke alle. Krabbe ned i hølet ditt igjen. Anonymkode: 2827a...1f5 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dette blir en vekker for de som bruker falske vipper, extentions og andre ting som gjør dem avhengig av noe (så unødvendig) som frisør. Kanskje folk etter dette begynner å ta valg som gjør at de vil greie seg mer selv når det oppstår kriser. Jeg håper i alle fall det. Anonymkode: bf1c8...2e5 Vel, jeg kan ikke klippe meg selv. Så her er ikke frisør unødvendig. Anonymkode: c08aa...367
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dette blir en vekker for de som bruker falske vipper, extentions og andre ting som gjør dem avhengig av noe (så unødvendig) som frisør. Kanskje folk etter dette begynner å ta valg som gjør at de vil greie seg mer selv når det oppstår kriser. Jeg håper i alle fall det. Anonymkode: bf1c8...2e5 For en unødvendig kommentar. Det er bare tull å til en hver tid leve som om det er en pandemi rundt hjørnet. Man kan ta forholdsregler som den anbefalte beredskapen, men ellers skal jo samfunnet fungere som normalt. I følge din logikk burde samfunnet slutte med alle ikke- kritiske yrker, da. Anonymkode: 2827a...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #16 Skrevet 6. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er så lei dommedagsprofeter som deg innpå her, som bare spyr ut idioti. Det har blitt sagt spesifikt at det er lite sannsynlig at alle dagens tiltak skal vare i 18 mnd. Noen tiltak, ja, men ikke alle. Krabbe ned i hølet ditt igjen. Anonymkode: 2827a...1f5 Ikke så veldig konstruktivt å "shoot the messenger" akkurat. Du får heller rette sinnet ditt mot verdens regjeringer, som er de som gjør tiltak som fører til denne ulykken. Anonymkode: 44bb8...d0b
Gjest Albbas Skrevet 6. april 2020 #17 Skrevet 6. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: For R<1 må alle tiltak vare i noen år ja. Endelig begynner noen å innse hva vi står ovenfor. Og nei, det blir ikke noe normalt land etterpå, alt vil være rasert og ha gått konkurs. Nå begynner folk å ta innover seg at dette er slutten. Anonymkode: 44bb8...d0b Jaaajaaa... Beklager, men troverdigheten din er liten.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #18 Skrevet 6. april 2020 Social distancing og isolering av eldre kan vare i 18 måneder. Klipping av hår er ikke en stor smittekilde i følge eksperter, men det kan tenkes at frisørene må ha på ansiktsmaske. De åpner vel i løpet av våren, med tiltak for å redusere smitte Anonymkode: 39dfb...d85
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #19 Skrevet 6. april 2020 Håper ikke tannlegen blir stengt.. Barnet mitt må gå jevnlig. Anonymkode: 7f16d...3bb
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #20 Skrevet 6. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Leser mange plasser at det sannsynligvis forblir tiltak/bevegelsesinnskrenkinger i 18 mnd. Det kan da ikke gjelde tannlege, frisør og fritidsaktiviteter vel?! Jeg har extensions i håret (ringer) som jeg ikke klarer å fjerne selv. Helt umulig, selv etter frisør har sendt intruksjonsvideo. De er vokst langt ned på håret. De kan ikke forbli der i 18 mnd!!!!! I 18 mnd kan det vel bare gjelde for store ting som kultur arrangementer, konserter osv? Anonymkode: b9445...24b Ingen kan spå hva som skjer, så jeg tenker at det eneste du kan gjøre er å smøre deg med tålmodighet og se hva som skjer! Vi må bare ta en og en dag av gangen. Jeg skjønner frustrasjonen din, men dette er så vanskelig å vite! Jeg tror ikke politikerne vet hva de skal gjøre heller. Anonymkode: 216d2...253
Anbefalte innlegg