AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Hei! Jeg vet ikke helt hvilken informasjon jeg kan skrive her uten at tråden skal bli stengt, men håper jeg kan skrive dette: jeg har fått tilbakefall av bulimi de siste månedene, og ekstra mye de siste ukene. Har lagt på meg nesten 3,5 kg (veide meg når jeg hadde spist sunt en del dager, så det var ikke umiddelbar vannvekt) Hva synes dere, skal jeg starte med diett/sunt kosthold nå eller etter påske? Det jeg mener med diett er bare sunt kosthold slik at jeg går ned det jeg har lagt på meg i rolig tempo. Men jeg klarer ikke å spise sunt i ukedagene, hvis jeg skal unne meg noe godt i helgen (langfredag og påskeaften) Det har jo med sf som jeg har, at jeg ikke kan begrense meg. Hva synes dere? 😕 Anonymkode: b5696...d0c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Skrevet 6. april 2020 Bare start med noen sunne vaner allerede nå, men ikke nekt deg selv påskegodt. Da vil du i alle fall ikke legge på deg mer i løpet av påsken og gjøre det dobbelt så vanskelig om en uke. Du nevner bulimi og da er det viktig at du ikke begrenser deg for mye, men prøver å endre litt om gangen for å opprettholde balanse. Anonymkode: f7c96...d05
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Skrevet 6. april 2020 Er vel feil tid å tenke på diett nå. Alle blir tjukke og gode for tida, men det går seg sikkert av av seg selv utover sommeren, når folk kommer seg ut mer. Anonymkode: 7dcb1...a78
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Skrevet 6. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel feil tid å tenke på diett nå. Alle blir tjukke og gode for tida, men det går seg sikkert av av seg selv utover sommeren, når folk kommer seg ut mer. Anonymkode: 7dcb1...a78 Men hvorfor skal det være sånn? Reagerer på at disse "koronakiloene" det stadig spøkes om skal normaliseres. Jeg er selv overvektig, og har fortsatt med å gå ned i vekt gjennom karantenen. Ser på de unge som har dødd i USA og England og de er uten unntak overvektige. Det skremmer meg. Man trenger selvfølgelig ikke gå på noen streng diett, men man trenger heller ikke akseptere at alle skal bli "tjukke og gode" gjennom en pandemi som tar livet av "tjukke og gode" mennesker. Start nå, TS! Anonymkode: 07a34...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 Jeg har ikke bulimi, men har også pådratt meg noen kilo. Jeg tar dem etter påske. Sjansen for å mislykkes i påsken er altfor stor. Anonymkode: fd037...dd3
Gjest Villfisker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 Nei. Dietter er bare midlertidige, derfor er de ikke varige. Spør heller deg selv hvorfor du har lagt på deg, og hva du har gjort annerledes enn vanlig, og prøv å bryte mønsteret. Vekt er heller ikke beste måte å måle seg på. Den kan svinge fra dag til dag.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Jeg har for mange år siden selv slitt med bulimi, og vil kun gi det ett råd. ALDRI gå på diett!! Hadde nok ikke selv tatt til med det rådet, men etter mange års kamp har jeg innsett at det faktisk er helt avgjørende. Er i dag frisk, normalvektig, spiser varier. Dietter ødelleger psyken til en med spiseforstyrrelse. Å få inn gode vaner og normalt kosthold kan du starte med allerede nå, og tenger ikke vente til med over påske. Og i et sunt og godt kosthold er det selvfølgelig from for normale utskeielser. Så du kan nyte litt påskegodt, men det vanskelig med bulime er jo å finne denne balansen, og ikke overspise. Ønsker deg mass lykke til. Anonymkode: 3e0dd...23d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #8 Skrevet 7. april 2020 Alle jeg kjenner har fått noen korona-kilo. Hvor farlig det er i forhold til sykdom finner de ut etterhvert. En som hadde hatt koronan gikk med 10 kg mens han var syk, så da tenker jeg et noen trivelige kg er greit. Å være svært overvektige ser det ut som er en risikofaktor, men ved mange sykdommer er det bra å ha litt å ta av så litt må være greit. Anonymkode: 97ae7...166
Tyah Skrevet 7. april 2020 #9 Skrevet 7. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel feil tid å tenke på diett nå. Alle blir tjukke og gode for tida, men det går seg sikkert av av seg selv utover sommeren, når folk kommer seg ut mer. Anonymkode: 7dcb1...a78 Dette synes jeg er en farlig tankegang. "det går seg sikkert av av seg selv utover sommeren, når folk kommer seg ut mer". Man skal trene ganske hardt for å forbrenne flere kg.. Da hjelper det ikke å bare "komme seg ut mer". Kosthold er nøkkelen til vektoppgang og vektnedgang. Trøstespising som mange sier de bedriver nå i denne tiden er ikke sunt eller bra overhodet. Synes det er dumt at trøstespising skal normaliseres på den måten.. Sier det fordi jeg har vært overvektig selv, fordi jeg har håndtert følelser med mat - det er faktisk en sykdom.
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. april 2020 #10 Skrevet 9. april 2020 Jeg skjønner ikke hvorfor ordet «påske» skal ha noe å si for vekten? Ikke jul eller andre høytider heller... Her er det torsdag. Ja det er en rød dag, men ikke noe grunn til å geffle innpå med godteri og junk. Vi skal ut de vanlige 4-5 timene med ungen der vi går en halv mil eller mer og vi spiser vanlig mat. Har kjøpt inn ekstra godt kyllingbryst med kryddersmør etc som skal tilberedes med grønnsaksmos og saus til Påskeaften. Snacks er vaniljeyoghurt med frukt og kanel og gjerne noen kiwi delt opp i biter. Det er skremmende at folk setter restriksjoner og begrenser seg med å tenke at fordi dagen heter noe spesielt så MÅ man spise til man ruller.... Det beste er å spise jevnt og sunt hele året. Vær hverdagsaktiv og unn deg en liten dessert i blandt. Spiser en fullverdige måltider så kommer ikke cravingene på masse sukker og ander raske karbohydrater.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #11 Skrevet 9. april 2020 2 minutter siden, WhisperingWind skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor ordet «påske» skal ha noe å si for vekten? Ikke jul eller andre høytider heller... Her er det torsdag. Ja det er en rød dag, men ikke noe grunn til å geffle innpå med godteri og junk. Vi skal ut de vanlige 4-5 timene med ungen der vi går en halv mil eller mer og vi spiser vanlig mat. Har kjøpt inn ekstra godt kyllingbryst med kryddersmør etc som skal tilberedes med grønnsaksmos og saus til Påskeaften. Snacks er vaniljeyoghurt med frukt og kanel og gjerne noen kiwi delt opp i biter. Det er skremmende at folk setter restriksjoner og begrenser seg med å tenke at fordi dagen heter noe spesielt så MÅ man spise til man ruller.... Det beste er å spise jevnt og sunt hele året. Vær hverdagsaktiv og unn deg en liten dessert i blandt. Spiser en fullverdige måltider så kommer ikke cravingene på masse sukker og ander raske karbohydrater. Makan til selvforherligende innlegg. Anonymkode: d4152...0ca 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. april 2020 #12 Skrevet 9. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Makan til selvforherligende innlegg. Anonymkode: d4152...0ca Fordi jeg spiser sunt hele året og ikke er slave av å MÅTTE geffle fordi diverse dager i året har et navn som påske eller jul? Hadde folk vært mindre opptatt av vekt og kalorier og heller spist normal, variert og sunn mat og hadde bevegd seg litt mer så hadde det vært plass til å spise noe ekstra godt her og der uten vekthysteriet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #13 Skrevet 9. april 2020 Forståelig at man trøstespiser når man hører og leser om dette skumle koronaviruset og alle begrensningene ! Anonymkode: f685c...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå