Gå til innhold

Er småbarnsforeldre de mest selvsentrerte i samfunnet? At deres behov kommer foran alle andres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At det er greit å presse inn barnevogner overalt. Enten det er kaffebarer, fortau, broer. Det er tydeligvis helt greit å stoppe med barnevogn for å blokkere ferdselen av andre. 

Anonymkode: 85558...034

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og dette baserer du på? 

Anonymkode: 3a162...50b

AnonymBruker
Skrevet

Ja man blir ganske navlebeskuende når man får man... 🤔 

Anonymkode: 35d45...b60

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barn... 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: a9fbc...2ec

AnonymBruker
Skrevet

Ja 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de barnløse er de mest selvsentrerte. De vil helst ikke dele favorittkaféene sine med småbarnsforeldre og får tantrum både av å måtte ta et skritt til siden for å komme forbi en barnevogn eller to der og på fortauet. De setter åpenbart sine egne behov foran andres.

Anonymkode: fa9f2...cbe

• Liker 9
Skrevet

Nja, men ikke alle er like 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2020 den 0.15, AnonymBruker skrev:

At det er greit å presse inn barnevogner overalt. Enten det er kaffebarer, fortau, broer. Det er tydeligvis helt greit å stoppe med barnevogn for å blokkere ferdselen av andre. 

Anonymkode: 85558...034

Nok nå! Hva mener du man skal gjøre med barnevognene da? Holde dem hjemme?!

Anonymkode: a1e10...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha observert barnevognmafiaen i nærområdet mens koronaen har herjet rundt, har jeg lagt merke til en ting. Før jeg starter, bare la meg legge til at jeg bor på et lite sted hvor alle kjenner alle. Luktet du litt vondt på toget, så vet store deler av bygda om det nesten før du rekker å komme deg hjem fra stasjonen. Litt satt på spissen, men de fleste vil nok skjønne hva jeg mener. Ihvertfall om de legger godvilja til.

De småbarnsmødrene (jeg har ikke lagt merke til fedrene her) som er verst på det med å henge ut folk som ikke har holdt god nok avstand på butikken, har tatt seg i ansiktet og så tatt på en benk, nyst uten å bruke albuen og generelt ikke fulgt retningslinjene fra myndighetene til punkt og prikke (og reglene disse personene selv har laget - mange mennesker er flinke til det for tida) på bygdas Facebook-gruppe, er de samme småbarnsmødrene som blokkerer hele gangveien med barnevognene sine slik at det er fysisk umulig å holde riktig avstand.

Jeg har også observert at barn i småskolealder må gå ut i en skummel, trafikkert vei for å komme forbi barnevognmafiaen som har kaffelaffe-date på gangfeltet. Jeg har generelt ikke noe imot småbarnsforeldre og har stor forståelse for at smårollinger lager mer lyd enn man kanskje ønsker å være vitne til og at barnevogner tar større plass enn det menneskene som triller dem på kafeer, på butikken og på toget gjør. Det er helt ok, og helt naturlig. Men det er sabla unødvendig å blokkere en hel gangvei eller et helt gangfelt ved å gå eller stå to (eller tre!) i bredden med vognene på skrå. Spesielt ikke når små barn er nødt til å gå ut i en skummel vei for å komme forbi.

Anonymkode: c0faa...fa4

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet
På 15.4.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Nok nå! Hva mener du man skal gjøre med barnevognene da? Holde dem hjemme?!

Anonymkode: a1e10...d02

Ja. Hold dere hjemme 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...