Gjest pes Skrevet 18. juni 2005 #1 Skrevet 18. juni 2005 Hei, søker etter gode råd for valg av kattesand. Har en innekatt som jeg har hatt i et halvt år. Problemet er kattesanden som blir dratt med ut fra doen når katten går ut derfra. Sitter sand igjen i pelsen som drysser ned og drysser rundt omkring i hele leiligheta. Det er bare så ekkelt og irriterende og heslig at jeg vet snart ikke min arme råd. Støvsuger hver eneste dag, men likefullt blir jo sanden dratt utover, og jeg er ikke noen prektig husmor, tvert imot. Hva slags sand kan jeg bruke som blir der den er ment å bli? Nå bruker jeg everclean fra dyrebutikken, har også prøvd den med såkalt store gruskorn, men samme problemet der. Seriøst, holder på å gi opp. :-(
Arkana Skrevet 18. juni 2005 #2 Skrevet 18. juni 2005 Ja, vi har samme problem. Vi bruker EverClean og må koste utenfor kassen og litt utover i gangen fordi det dras utover (sand i pelsen har vi aldri opplevd, men pusen vår er korthåret da). Vi har også prøvd den grovkornete (Less Track), men den var akkurat lik. Men vi har bestemt oss for at det får bare være slik, for EverClean er den desidert beste kattesanden som finnes, og den er definitivt verdt en kosterunde om dagen. Forresten har jeg sett enkelte dyrebutikker har en slags matte man setter foran kattedoen, som fanger opp slike korv fra kattepotene slik at de ikke blir dratt utover. Vi har ikke prøvd slik selv, har tenkt over det, men så har det egentlig blitt glemt. Kanskje verdt et forsøk?
Gjest La Flaca ii Skrevet 18. juni 2005 #3 Skrevet 18. juni 2005 Du kan jo teste kjæledyrstrø eller biostrø som det heter. Det er halvstore pellets som trekker til seg urin veldig effektivt. Et pluss med dem er at de ikke blir med ut av kassa eller fester seg i pelsen. Det blir ikke støv av dem heller, som det blir av kattesand. Anbefales! :-) (Vi måtte slutte med kattesand til lille minigrisen vår fordi han graver trynet sitt rundt i sanda før han tisser og drar det med seg over hele huset. )
Gjest Pes Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Takk for svar! Skal prøve å finne sånn matte til å ha foran kassen før jeg gir helt opp. Kan vel være verd å forsøke biostrø også, får se. Uansett er kattedo noe ordentlig herk, så blir nok å ta en tur til dyrlegen for å få kattepus sterilisert slik at hun kan være ute i hagen trygg for alle kattemonser.
Gjest Spacegirl Skrevet 19. juni 2005 #5 Skrevet 19. juni 2005 På dyrebutikken selger de sånne krystaller som du kan bruke i stedet for sand. De trekker væske til seg superfort, og er også endel større enn sandkornene så de fester seg ikke så lett i pelsen. Jeg har langhårskatt selv, så jeg snakker av erfaring . Med disse unngår du også det meste av lukt. Er litt dyrt i innkjøp, men billigere i lengden, for de skal bare skiftes hver 3-4 uke (men da må du selvfølgelig fjerne bæsjen etterhvert). Anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå