AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Hei jeg har høyt blodtrykk, går på medisiner, men enda ikke helt stabilt blodtrykk er risikogruppe? Jeg har akkurat vært hos legen og da fikk jeg beskjed og starte med mere medisiner. Jeg har hjemmekontor, men må på jobben av og til og da kjøre kollektiv. Og må kanskje etterhvert mere fast på jobben også. Har lest rundt på sider, men blir ikke helt klok. Anonymkode: a2b3c...4af
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Såvidt jeg har forstått er du i risikogruppe, ja Anonymkode: 1a0fa...56d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Jeg vet ikke om et godt regulert blodtrykk gjør at du er i risikogruppen. Interessant spørsmål. Se om du får spurt et sted de har noen eksperter. Anonymkode: e9c96...820
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Jeg sitter med akkurat samme spørsmål. Stilte spørsmålet til FHI og der fikk jeg svar at jeg var i risikogruppe. Spurte legen og han mente at jeg måtte ha alder attpåtil, og at jeg derfor ikke var risikogruppe. Uten medisiner har jeg alvorlig høyt blodtrykk, er ikke godt regulert enda (135/95), er 30 år. Ikke overvektig. andre som har hørt samme/motsatt beskjed fra sin lege? 🤷♀️ Anonymkode: 70960...38c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Skrevet 6. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter med akkurat samme spørsmål. Stilte spørsmålet til FHI og der fikk jeg svar at jeg var i risikogruppe. Spurte legen og han mente at jeg måtte ha alder attpåtil, og at jeg derfor ikke var risikogruppe. Uten medisiner har jeg alvorlig høyt blodtrykk, er ikke godt regulert enda (135/95), er 30 år. Ikke overvektig. andre som har hørt samme/motsatt beskjed fra sin lege? 🤷♀️ Anonymkode: 70960...38c Er det jeg har opplevd også, at folk sier så forskjellig, derfor aldri fått et sikkelig svar på det. Anonymkode: a2b3c...4af
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Skrevet 6. april 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter med akkurat samme spørsmål. Stilte spørsmålet til FHI og der fikk jeg svar at jeg var i risikogruppe. Spurte legen og han mente at jeg måtte ha alder attpåtil, og at jeg derfor ikke var risikogruppe. Uten medisiner har jeg alvorlig høyt blodtrykk, er ikke godt regulert enda (135/95), er 30 år. Ikke overvektig. andre som har hørt samme/motsatt beskjed fra sin lege? 🤷♀️ Anonymkode: 70960...38c Har høyt (medisinert) blodtrykk og hjerterytmeforstyrrelse, fikk beskjed om at jeg er i lavrisikogruppen. Anonymkode: 7c66f...f14 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Skrevet 6. april 2020 Jeg har hørt at det er medisinene mot høyt blodtrykk og ikke det høye blodtrykket som gjør det. Det hadde visst noe med at medisinene gjorde at viruset lettere festet seg til lungevevet. Jeg har prøvd å lete litt rundt selv uten å finne siden. Det var til og med en liste over blodtrykksmedisinene de mente var med på å påvirke viruset, Jeg går selv på blodtrykksmedisiner og lurer veldig på dette. Men uansett så frarådes å slutte med medisinene uten samråd med lege. Anonymkode: 3430f...13a
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at det er medisinene mot høyt blodtrykk og ikke det høye blodtrykket som gjør det. Det hadde visst noe med at medisinene gjorde at viruset lettere festet seg til lungevevet. Jeg har prøvd å lete litt rundt selv uten å finne siden. Det var til og med en liste over blodtrykksmedisinene de mente var med på å påvirke viruset, Jeg går selv på blodtrykksmedisiner og lurer veldig på dette. Men uansett så frarådes å slutte med medisinene uten samråd med lege. Anonymkode: 3430f...13a Dette var det en tråd om for en dag eller to siden. Det med medisinene er omdiskutert. Noen studier tyder faktisk på en beskyttende effekt. https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763803 Anonymkode: 8c379...a43
Anbefalte innlegg