AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Håret blir tynnere og tynnere.. Mister mye. Og det vil ikke vokse mer er 25 år og savner det fine lange håret jeg hadde før i tiden Nå er jeg livredd for å miste alt Anonymkode: 5005a...f98
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Tilskudd av ølgjær, og maser castor oil i hodebunnen. Anonymkode: 42d19...71b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilskudd av ølgjær, og maser castor oil i hodebunnen. Anonymkode: 42d19...71b Er det ikke bare en myte? Anonymkode: 5005a...f98
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Det er masse vitaminer for hår. Fikk noen bjørner hos frisøren og har nå fått masse nye småhår Anonymkode: d62a1...4e6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Sunt og variert kosthold, sunne oljer som olivenolje (lær deg å spise oliven også om du ikke liker det, det er bare å spise det masse ganger så blir du vant), trening og god psykisk og fysisk helse. Håret mitt slutter i alle fall aldri å vokse og er kjempetykt og mykt. Det må komme innenfra. Anonymkode: bb690...14c 1
Korres Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Gå til en GOD frisør og få produkter mot håravfall. Gjerne fra aveda. Kur håret ved hver vask, så det du har ikke blir slitt i tillegg. stress ned i livet, stress er stor årsak til håravfallsjekk med hudlege om du har alopecia. sunt kosthold.
tøydokka Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Begynt å få litt tynnere hår i "vikende". På apoteket selger de noe som heter recrea forte, som inneholder minoixidil. Dette har fungert litt på meg, fått litt tettere hårvekst.
tøydokka Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 Ja, og så må man bruke sjampo uten silikon. Silikon legger seg som en hinne i hodebunnen, og gjør at produktet ikke virker.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 Hadde/har samme problem. Dette hjelper: Denne funker sykt bra. Du får shampo og balsam pluss en kur til slutt som ikke skal skyldes ut søk på dette: NIOXIN Trial Kit System 5 Jeg tar ølgjær hver dag også. Det nye håret som vokser ut blir sterkere og tykkere pga ølgjær. Hår som er vokst ut virker ikke på ølgjær siden det er dødt. Kun det nye håret som vokser ut. Det som ødelagte håret mitt var ppiller. Aldri aldri mer ppiller som stjal mitt fine hår... Pass på håret ditt som er vokst ut at det ikke knekker. Kur håret 3/ganger i uken. Både fuktkur og proteinkur. Bytt på det. Anbefaler sterkt denne leave in kuren i håndkletørt hår: Kerastase Resistance Thermique Extentioniste Anonymkode: 84c04...a9b
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #11 Skrevet 6. april 2020 Jeg er i litt samme situasjon og fokuserer mye på å ta godt vare på det håret jeg har. Minimalt med hestehale/dott på hodet (alt som drar håret stramt bak og tærer på hårlinjen), proteinkur+fuktighetskur, lite varmebehandling, jeg bruker en mild sjampo som er bra for hodebunnen osv. Prøver å klippe ofte da jeg syns dette får håret til å se mer stelt og samlet ut. Bleker det, men har gått over til balayage som jeg kun gjør hver 8-12 mnd, alt ettersom. Jeg har prøvd castorolje men dette blir alt for tungvindt for meg. Castor er en ganske tykk olje som tar tid å vaske ut. Hårvitaminer har jeg hørt egentlig ikke fungerer, i følge studier. Det er visstnok tanken på at det fungerer som fungerer....veldig rart. Kilde: podcasten til Katarina Flatland og mannen. Anonymkode: c2ce6...6bc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #12 Skrevet 6. april 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Tilskudd av ølgjær, og maser castor oil i hodebunnen. Anonymkode: 42d19...71b Bruker man castor oil kvelden før hårvask? Bare tenker på at håret må jo bli veldig fett av oljen... 🤔 Klarer man i det hele tatt å vaske den ut? Og hvor mye er vanlig å bruke? Anonymkode: 31d7a...2ec
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 Hodebunnsbehandlinger. Ta vare på hodebunnen sørge for at den ikke blir tørr og får mye fuktighet og skyll det med epleeddikk for å balansere hodebunnen mot kviser og sopp. Mangen har sopp i hodebunnen uten å vite om det å tror at det bare er flass. Anonymkode: 07b25...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Hårpleie er viktig, men det viktigste gjør man innenfra. Sjekk stoffskifte og hormonene dine hos lege, er alt i balanse? Sjekk vitaminene dine. Særlig b-vitamin. Jeg har troa på ølgjær. Min mor har sverget til det og jeg har sett forskjell på henne. Hodebunnsmassasje hver gang du vasker håret for å stimulere blodomløp. Ikke bruk stramme hestehaler og ikke bruk varmebehandling for tett inntill hodet. Anonymkode: 53087...7a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 På 5.4.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev: maser Castrol oil i hodebunnen. Motorolje?!? Anonymkode: fc431...e2e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Motorolje?!? Anonymkode: fc431...e2e Castor oil/lakserolje, olje fra en bønne lignende ting. Anonymkode: 42d19...71b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #17 Skrevet 7. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker man castor oil kvelden før hårvask? Bare tenker på at håret må jo bli veldig fett av oljen... 🤔 Klarer man i det hele tatt å vaske den ut? Og hvor mye er vanlig å bruke? Anonymkode: 31d7a...2ec Jeg brukte olivenolje en gang, det var første og siste gang for å si det sånn🙈 Anonymkode: 06add...5c0
AnonymBruker Skrevet 9. april 2020 #18 Skrevet 9. april 2020 On 6 April 2020 at 7:15 PM, AnonymBruker said: Bruker man castor oil kvelden før hårvask? Bare tenker på at håret må jo bli veldig fett av oljen... 🤔 Klarer man i det hele tatt å vaske den ut? Og hvor mye er vanlig å bruke? Anonymkode: 31d7a...2ec Jeg klarte å vaske den ut relativt enkelt (noen ekstra runder med sjampo), men håret føles såklart litt fett-aktig etterpå. Jeg syns bare ikke det var verdt styret i lengden. Dette er en ganske tykk olje som det tar tid å jobbe inn i håret. Så skal man sjamponere 2-3 ganger etterpå. Det føltes litt som behandling slet mer på håret enn den hjalp. Anonymkode: c2ce6...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå