Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 unger og hver gang har jeg vært kjempedårlig.

Har hatt oppkast,hodepine,vannansamlinger i munnen, sure oppstøtt,bekkenløsning og gått ned i stedet for opp.

Ble innlagt på sykehuset med medisiner fordi jeg bare kasta opp og etter 6 mnd hadde jeg tatt av 4 kg.

De 2-3 siste mnd har vært bra, da har jeg lagt på meg, men bekkenløsningen og krykkene måtte jeg pent beholde.

Er det noen som har lignende erfaringer.

Et lite råd: er du kvalm og dårlig så kan du gå på apoteket og kjøpe reisesyketabletter, de hjelper .

De har rød trekant men ble like fult anbefalt av jordmor.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har følt meg helt rævva fra uke 5. Kvalm, konstant sulten, men allikevel mett, hodepine, oppblåst, løs mage, vond rygg, smertefulle bryst, svimmel, trenger over ti timer søvn om dagen, lei meg osv.

Det har gradvis blitt bedre fra uke 8 og nå er jeg i uke 13 og var ute og plukket bær i dag, faktisk! Så sammenlignet med deg er jeg nok heldig, for det ser ut til å lette for meg. Men jeg vet litt hvordan du har det. Jeg har gått ned fire kilo til nå. Ikke at jeg har vondt av det, men... Har nesten ikke vært ute blant folk bortsett fra å ha plaget meg på jobb.

Det verste er at tidlig i svangerskapet når ingen eg skal vite noe, måtte jeg begynne å fortelle likevel, for å forklare den sære, asosiale, late, ustabile oppførselen min... Ringte legen og gråt da han ikke kunne hjelpe meg, men mente at det var vanlige plager. Huff. Føler med deg! Skal liksom være så kos å være gravid, er jo litt romantisert. Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også vært veldig dårlig og måtte innlegges pga kraftig svangerskapskvalme. Er nå 14 uker på vei og fortsatt sykmeldt pga kvalmen. Går på medisiner og går til akupunktur, som ser ut til å hjelpe. Har også hørt om flere som har vært veldig dårlige. Jeg var også veldig deprimert i en periode og gråt annen hver dag. Dette er det første svangerskapet mitt, og jeg trodde ikke jeg skulle bli så dårlig av å være gravid. Men nå er jeg ihvertfall bedre. Og går og håper på å slippe å være kvalm i 9mnd eller få bekkenløsning...

Skrevet

Jeg har også vært veldig dårlig og måtte innlegges pga kraftig svangerskapskvalme. Er nå 14 uker på vei og fortsatt sykmeldt pga kvalmen. Går på medisiner og går til akupunktur, som ser ut til å hjelpe. Har også hørt om flere som har vært veldig dårlige. Jeg var også veldig deprimert i en periode og gråt annen hver dag. Dette er det første svangerskapet mitt, og jeg trodde ikke jeg skulle bli så dårlig av å være gravid. Men nå er jeg ihvertfall bedre. Og går og håper på å slippe å være kvalm i 9mnd eller få bekkenløsning...

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff! Jeg syntes virkelig synd på dere. Jeg er 5 uker på vei, og merker ingen verdens ting. Har følt meg kvalm et par ganger, men ikke noe mere enn det. Nå blir jeg skikkelig nervøs for at jeg etterhvert skal reagere slik som dere. Jeg kan umulig være borte fra jobb, og jeg hadde håpet på å vente med å fortelle nyheten til sjefen min.

Er det fremover nå de fleste begynner å merke at noe er i ferd med å skje med kroppen? Jeg har ikke på følelsen av at jeg er gravid i det hele tatt jeg! :-?

Skrevet

Begge gangene jeg har vært gravid, har kvalmen kommet snikende i 6. uke. Først litt svimmel i noen dager, så har den altså kommet. Nå er jeg i uke 12 og føler meg mye bedre allerede. Har slitt meg gjennom noen "kvalme og trøtte" uker på jobben. Slitsomt mens det står på, men man glemmer det jo fort når det er over. Stakkars dere som opplever å ha det slik gjennom hele svangerskapet. Fra første svangerskap var det kvalmen og de første ukene jeg fryktet mest. Deilig å være ferdig med det for andre gang... Resten er jo bare kos.. (håper jeg, da!) :wink:

Krumeline :P

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Her begynte kvalmen i uke 6 og ble bare verre og verre utover i svangerskapet. Kastet opp daglig i 7 måneder og var inn og ut av sykehus. Så hadde jeg noen uker "fri", før kvalmen satte inn igjen mot slutten av svangerskapet.

For å si det sånn: jeg går ikke GJERNE gjennom en ny graviditet i nærmeste framtid! :lol:

Skrevet

Jeg var også forferdelig dårlig gjennom hele svangerskapet mitt, og gikk ned 11 kg . Var bare skinn og bein. Lå på sykehus en del slik at jeg ikke skulle tørke helt ut pga. at jeg kastet opp så mye. Det er nå 7 år siden, og nå driver jeg å prøver på å bli gravid igjen. Av og til, særlig om jeg føler meg litt kvalm en dag, lurer jeg på hva i h.... jeg driver med. Vil jeg virkelig gå gjennom dette igjen? Det er litt for og imot. Jeg vil virkelig ha et barn til, men gruer meg sinnsykt til å bli så dårlig. Jeg ble også ganske deppa under graviditeten men heldigvis hadde jeg ikke bekkenløsning. Skulle jeg hatt det i tillegg vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Føler virkelig med dere alle som har det slik, og ønsker dere alle lykke til med graviditeten. Heldigvis har det ikke noe å si for barnet, så hold motet oppe. Tilslutt er det verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...