Gå til innhold

Søskenkrangling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okay... i dag fikk åtteåringen lov av meg til å lage milkshake. Helt selv. 
men iløpet av den seansen så endte det med at storbror på 19 klikker og kjefter på søsteren sin fordi hun gjør det på sin måte, ikke hans.. jeg blander meg og forteller klart og tydelig at nå var det lillesøsteren som skulle lage milkshake, ikke han.  Det kommer litt problemer og han slenger ut kommentar etter kommentar om at «hun sa hun skulle greie seg selv» når hun sliter litt og hånflirer når det går galt. Så jeg trør til igjen og hjelper selvfølgelig åtteråringen med det hun trenger hjelp til. 

resten av dagen så har det vert slike konflinkter og slik oppførsel og lunta til 19 åringer er kort so f... men han kan sitte å le av søsteren når det er noe hun ikke får til. Søsteren blir naturligvis sur og lei seg og dette bedrer jo ikke situasjonen her hjemne. jeg begynner seriøst å bli dritt lei av slikt og skjønner altså ikke at det er mulig å ha så lite forståelse for ett barn når du er kommet opp i den alderen. Kanskje denne 19 åringen burde flytte for seg selv snart??? 
Jeg vil iallefall ha han ut, når det ikke er mulig å tilbringe en dag sammen uten tusen konflikter.. 

ja, dette er ett stebarn av meg. 

Anonymkode: f1c05...fc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay... i dag fikk åtteåringen lov av meg til å lage milkshake. Helt selv. 
men iløpet av den seansen så endte det med at storbror på 19 klikker og kjefter på søsteren sin fordi hun gjør det på sin måte, ikke hans.. jeg blander meg og forteller klart og tydelig at nå var det lillesøsteren som skulle lage milkshake, ikke han.  Det kommer litt problemer og han slenger ut kommentar etter kommentar om at «hun sa hun skulle greie seg selv» når hun sliter litt og hånflirer når det går galt. Så jeg trør til igjen og hjelper selvfølgelig åtteråringen med det hun trenger hjelp til. 

resten av dagen så har det vert slike konflinkter og slik oppførsel og lunta til 19 åringer er kort so f... men han kan sitte å le av søsteren når det er noe hun ikke får til. Søsteren blir naturligvis sur og lei seg og dette bedrer jo ikke situasjonen her hjemne. jeg begynner seriøst å bli dritt lei av slikt og skjønner altså ikke at det er mulig å ha så lite forståelse for ett barn når du er kommet opp i den alderen. Kanskje denne 19 åringen burde flytte for seg selv snart??? 
Jeg vil iallefall ha han ut, når det ikke er mulig å tilbringe en dag sammen uten tusen konflikter.. 

ja, dette er ett stebarn av meg. 

Sikkert lei å går på veggene som en del andre.. Om han bare er inne i koronatider? 

Virker ikke som du liker stesønnen din? 

Uansett så er det ikke grei oppførsel. Be faren snakke med han? Si han må finne seg noe eget om han ikke kan oppføre seg!Han er voksen!

Og prøv å finn på noe med han og kanskje?

Anonymkode: c3fb0...a67

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert lei å går på veggene som en del andre.. Om han bare er inne i koronatider? 

Uansett så er det ikke grei oppførsel. Be faren snakke med han? Si han må finne seg noe eget om han ikke kan oppføre seg!Han er voksen!

Er det e  engangs oppførsel eller vanlig oppførsel av han?

Visst vanlig så ut!

Om ikke så vær litt rundere i kantene..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er knapt hjemme og mye på jobb... 

jeg er ikke hans største fan nei, vegybner å bli lei av denne typen oppførsel og «jeg er verdensmester og kongen på haugen» holdningen hans..

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det e  engangs oppførsel eller vanlig oppførsel av han?

Visst vanlig så ut!

Om ikke så vær litt rundere i kantene..

Dette er vanlig oppførsel. Han skulle absolutt være med en uke til syden i fjor. Da var han slik hele uka!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...