AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Feirer Jehova vitner påske ? Anonymkode: 6e966...e4b
sommerfugl154 Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 (endret) Ja, det gjør de. De feirer Jesus siste måltid med disiplene og minnes Jesu blod og legeme og at han gjorde "the ultimate sacrifice". De har en samling/møte der det sendes rundt vin og usyret brød som ingen forsyner seg av, med mindre man har et "himmelsk håp". Det vil si å være overbevist om at man er en av de 144 000 som skal leve evig i himmelen i stedet for på jordens paradis, sammen med alle de andre "vanlige" jehovas vitner som overlevde harmageddon. De kaller det minnehøytiden og dette er den eneste høytiden de feirer Endret 5. april 2020 av sommerfugl154
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, sommerfugl154 skrev: Ja, det gjør de. De feirer Jesus siste måltid med disiplene og minnes Jesu blod og legeme. De har en samling/møte der det sendes rundt vin og usyret brød som ingen forsyner seg av, med mindre man har et "himmelsk håp". Det vil si å være overbevist om at man er en av de 144 000 som skal leve evig i himmelen i stedet for på jordens paradis, sammen med alle de andre "vanlige" jehovas vitner som overlevde harmageddon. De kaller det minnehøytiden og dette er den eneste høytiden de feirer Ikke noe påskeegg eller påskekyllinger ? Anonymkode: 6e966...e4b
sommerfugl154 Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke noe påskeegg eller påskekyllinger ? Anonymkode: 6e966...e4b Nei, de mener det ikke har noe å gjøre med den hellige minnestunden og ser på det som "hedensk" forurensning av høytiden.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, sommerfugl154 skrev: Nei, de mener det ikke har noe å gjøre med den hellige minnestunden og ser på det som "hedensk" forurensning av høytiden. Ok, da kan jeg vel ikke gi påskeegg til de nyinnflytta naboene sitt barn som er Jehova vitner ? Anonymkode: 6e966...e4b
sommerfugl154 Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ok, da kan jeg vel ikke gi påskeegg til de nyinnflytta naboene sitt barn som er Jehova vitner ? Anonymkode: 6e966...e4b Du kan gjøre det, det vil nok bare bli sett på som uvitenhet fra din side uansett. Men om du gjør det med overlegg så kan det bli sett på som litt ufint. Litt trist for ungene å få understreket at de ikke feirer påske som andre folk da. Jeg vokste opp i jv. Syntes alltid det var trist at vi aldri feiret noen ting og ikke engang påske på vanlig måte
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, sommerfugl154 skrev: Du kan gjøre det, det vil nok bare bli sett på som uvitenhet fra din side uansett. Men om du gjør det med overlegg så kan det bli sett på som litt ufint. Litt trist for ungene å få understreket at de ikke feirer påske som andre folk da. Jeg vokste opp i jv. Syntes alltid det var trist at vi aldri feiret noen ting og ikke engang påske på vanlig måte Takk for svar, tror jeg bare dropper det. Anonymkode: 6e966...e4b 1
Rogadame Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, tror jeg bare dropper det. Anonymkode: 6e966...e4b Du kan gi de de gaver i "nøytral" innpakning ? kjekt det uansett. Vi prøver alltid å tilpasse , både m barn i mitt barns klasse som er JV , og for elever jeg har hatt på min skole fra denne religionen. Det er ikke barnas "feil" at foreldre har valgt denne religionen , så syns det er fint å gjøre det nøytralt sånn at de også får delta på ting. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 27 minutter siden, Rogadame skrev: Du kan gi de de gaver i "nøytral" innpakning ? kjekt det uansett. Vi prøver alltid å tilpasse , både m barn i mitt barns klasse som er JV , og for elever jeg har hatt på min skole fra denne religionen. Det er ikke barnas "feil" at foreldre har valgt denne religionen , så syns det er fint å gjøre det nøytralt sånn at de også får delta på ting. Ikke dumt, har du noen forslag til nøytral innpakning ? Anonymkode: 6e966...e4b
Brunhilde Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke dumt, har du noen forslag til nøytral innpakning ? Anonymkode: 6e966...e4b En godtepose!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, Brunhilde skrev: En godtepose! Jo, tenkte mer på om det var greit med et nøytralt innpakningspapir. Eller er det også feil? Anonymkode: 6e966...e4b
Rogadame Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke dumt, har du noen forslag til nøytral innpakning ? Anonymkode: 6e966...e4b bare vanlig godtepose ja? Finnes vel det, uten kyllinger og kaniner på
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #13 Skrevet 7. april 2020 Er det innafor å ønske de god påske ? TS Anonymkode: 6e966...e4b
Rogadame Skrevet 7. april 2020 #14 Skrevet 7. april 2020 Kan du ikke si god helg/nyt langfri ? for sikkerhets skyld?
sommerfugl154 Skrevet 7. april 2020 #15 Skrevet 7. april 2020 Kan fint ønske god påske! Som sagt, de feirer jo en slags påske, bare uten alle de ekstra dillegreiene som vi andre har lagt i det 🙂
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 10 minutter siden, sommerfugl154 skrev: Kan fint ønske god påske! Som sagt, de feirer jo en slags påske, bare uten alle de ekstra dillegreiene som vi andre har lagt i det 🙂 Takk, blir litt usikker siden de ikke feirer slik vi andre gjør. Anonymkode: 6e966...e4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå