Gå til innhold

Samvær, far vil reise på påskeferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til sine foreldre i 60 årene. I tillegg bor disse på en fritidsbolig utenfor sin egen kommune, usikker på om det er lovlig opphold egentlig. Han påstår de har meldt flytting dit!! Kjøreturen tar ca 10 timer i bil, og vi bor i en by med påvist smitte og 2-3 dødsfall. Han sier jeg ikke kan nekte han å dra dit med ungen, synes bare det er så sykt egoistisk! 

Anonymkode: 7bd5d...0ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om foreldrene hans har "flyttet" dit, har vel ikke han og barnet flyttet dit? Da kan han ikke dra. Drar han så ring til politiet i den aktuelle kommunen så får han beskjed om å dra hjem igjen.

Anonymkode: b140e...2df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være tull / trolletråd.

Det går ikke an å melde flytting til fritidseiendom. Da har foreldrene allerede brutt loven.

Anonymkode: 6a741...900

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være tull / trolletråd.

Det går ikke an å melde flytting til fritidseiendom. Da har foreldrene allerede brutt loven.

Det er jo mulig han lyver til meg. Dette er ikke tull 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo mulig han lyver til meg. Dette er ikke tull 

ok! det er ulovlig, og man kan ikke melde flytting for de søknadene blir ikke engang behandlet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for et tystersamfunn vi lever i!

La han ta sine egne avgjørelser. Ja, det han gjør er ikke "lov" ifølge koronareglene. Men det får han stå for. I det minste får ungen en hyggelig påske med besteforeldrene. Det er en minimal risiko, og den risikoen er de jo tydeligvis villige til å ta.

Anonymkode: 517fa...83f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til sine foreldre i 60 årene. I tillegg bor disse på en fritidsbolig utenfor sin egen kommune, usikker på om det er lovlig opphold egentlig. Han påstår de har meldt flytting dit!! Kjøreturen tar ca 10 timer i bil, og vi bor i en by med påvist smitte og 2-3 dødsfall. Han sier jeg ikke kan nekte han å dra dit med ungen, synes bare det er så sykt egoistisk! 

Foreløpig ingen barn syke. Besteforeldrene som er i fare 

Anonymkode: 750d8...a0c

Gjest Katarina441
Skrevet

Tenk om alle vi i helsevesenet var like egoistiske og dro alle steder vi vil reise til i påsken!!!?! Drar smitte med oss, belastet et allerede presset helsevesen og endte opp syke selv, hvem fa..? Skal hjelpe dere da?? Ååhhh jeg blir så irritert!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv om foreldrene hans har "flyttet" dit, har vel ikke han og barnet flyttet dit? Da kan han ikke dra. Drar han så ring til politiet i den aktuelle kommunen så får han beskjed om å dra hjem igjen.

Det er ikke forbudt å besøke fastboende i andre kommuner. 

Om det er lurt å dra så langt er en annen sak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud, for et tystersamfunn vi lever i!

La han ta sine egne avgjørelser. Ja, det han gjør er ikke "lov" ifølge koronareglene. Men det får han stå for. I det minste får ungen en hyggelig påske med besteforeldrene. Det er en minimal risiko, og den risikoen er de jo tydeligvis villige til å ta.

Anonymkode: 517fa...83f

Spørs om påsken blir så hyggelig når sivilforsvar og politi haler dem ut av hytta :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sykt ufordragelig oppførsel. Slike mennesker fortjener å bli kjeppjaget hjem igjen!!

Anonymkode: 99d14...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, petterm skrev:

Det er ikke forbudt å besøke fastboende i andre kommuner. 

Om det er lurt å dra så langt er en annen sak. 

Nei, men når det tar 10 timer å kjøre dit så sier det seg selv at det ikke er mulig med dagstur.

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men når det tar 10 timer å kjøre dit så sier det seg selv at det ikke er mulig med dagstur.

Det er vel heller ikke forbudt å reise på overnattingsbesøk, men man fraråder det pga smittefare. 

AnonymBruker
Skrevet

20.000kr i bot hvis han blir tatt..

Anonymkode: d2ef8...e0c

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedt om at alle unødvendige reiser avstås. Jeg synes du skal nekte samvær om han ikke holder seg hjemme. Mannen må jo være mindre begavet når han har så tungt for det.

Anonymkode: 6a492...b33

AnonymBruker
Skrevet

Ville du normalt latt han reise? 

Da ville jeg delt opp problemstillingene som følger;

- Fare for smitte til barn. Det ville jeg ikke bekymret meg for.

- Fare for smitte besteforeldre. Besteforeldre, og far, får selv stå for hvilken risiko de tar. 

- At faren bryter anbefalinger og mulig lov. Dette får han ta på sin kappe. Jeg ville sagt hva jeg mente, men stoppet der. 

Anonymkode: 11471...1e9

• Opprett ny...