AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Til sine foreldre i 60 årene. I tillegg bor disse på en fritidsbolig utenfor sin egen kommune, usikker på om det er lovlig opphold egentlig. Han påstår de har meldt flytting dit!! Kjøreturen tar ca 10 timer i bil, og vi bor i en by med påvist smitte og 2-3 dødsfall. Han sier jeg ikke kan nekte han å dra dit med ungen, synes bare det er så sykt egoistisk! Anonymkode: 7bd5d...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Selv om foreldrene hans har "flyttet" dit, har vel ikke han og barnet flyttet dit? Da kan han ikke dra. Drar han så ring til politiet i den aktuelle kommunen så får han beskjed om å dra hjem igjen. Anonymkode: b140e...2df 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Dette må være tull / trolletråd. Det går ikke an å melde flytting til fritidseiendom. Da har foreldrene allerede brutt loven. Anonymkode: 6a741...900
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må være tull / trolletråd. Det går ikke an å melde flytting til fritidseiendom. Da har foreldrene allerede brutt loven. Anonymkode: 6a741...900 Det er jo mulig han lyver til meg. Dette er ikke tull Anonymkode: 7bd5d...0ab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er jo mulig han lyver til meg. Dette er ikke tull Anonymkode: 7bd5d...0ab ok! det er ulovlig, og man kan ikke melde flytting for de søknadene blir ikke engang behandlet. Anonymkode: 6a741...900 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Herregud, for et tystersamfunn vi lever i! La han ta sine egne avgjørelser. Ja, det han gjør er ikke "lov" ifølge koronareglene. Men det får han stå for. I det minste får ungen en hyggelig påske med besteforeldrene. Det er en minimal risiko, og den risikoen er de jo tydeligvis villige til å ta. Anonymkode: 517fa...83f 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til sine foreldre i 60 årene. I tillegg bor disse på en fritidsbolig utenfor sin egen kommune, usikker på om det er lovlig opphold egentlig. Han påstår de har meldt flytting dit!! Kjøreturen tar ca 10 timer i bil, og vi bor i en by med påvist smitte og 2-3 dødsfall. Han sier jeg ikke kan nekte han å dra dit med ungen, synes bare det er så sykt egoistisk! Anonymkode: 7bd5d...0ab Foreløpig ingen barn syke. Besteforeldrene som er i fare Anonymkode: 750d8...a0c
Gjest Katarina441 Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Tenk om alle vi i helsevesenet var like egoistiske og dro alle steder vi vil reise til i påsken!!!?! Drar smitte med oss, belastet et allerede presset helsevesen og endte opp syke selv, hvem fa..? Skal hjelpe dere da?? Ååhhh jeg blir så irritert!
petterm Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv om foreldrene hans har "flyttet" dit, har vel ikke han og barnet flyttet dit? Da kan han ikke dra. Drar han så ring til politiet i den aktuelle kommunen så får han beskjed om å dra hjem igjen. Anonymkode: b140e...2df Det er ikke forbudt å besøke fastboende i andre kommuner. Om det er lurt å dra så langt er en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Herregud, for et tystersamfunn vi lever i! La han ta sine egne avgjørelser. Ja, det han gjør er ikke "lov" ifølge koronareglene. Men det får han stå for. I det minste får ungen en hyggelig påske med besteforeldrene. Det er en minimal risiko, og den risikoen er de jo tydeligvis villige til å ta. Anonymkode: 517fa...83f Spørs om påsken blir så hyggelig når sivilforsvar og politi haler dem ut av hytta Anonymkode: 6a741...900 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 Sykt ufordragelig oppførsel. Slike mennesker fortjener å bli kjeppjaget hjem igjen!! Anonymkode: 99d14...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, petterm skrev: Det er ikke forbudt å besøke fastboende i andre kommuner. Om det er lurt å dra så langt er en annen sak. Nei, men når det tar 10 timer å kjøre dit så sier det seg selv at det ikke er mulig med dagstur. Anonymkode: b140e...2df 1
petterm Skrevet 6. april 2020 #13 Skrevet 6. april 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men når det tar 10 timer å kjøre dit så sier det seg selv at det ikke er mulig med dagstur. Anonymkode: b140e...2df Det er vel heller ikke forbudt å reise på overnattingsbesøk, men man fraråder det pga smittefare.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #14 Skrevet 6. april 2020 20.000kr i bot hvis han blir tatt.. Anonymkode: d2ef8...e0c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #15 Skrevet 6. april 2020 Det er bedt om at alle unødvendige reiser avstås. Jeg synes du skal nekte samvær om han ikke holder seg hjemme. Mannen må jo være mindre begavet når han har så tungt for det. Anonymkode: 6a492...b33
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #16 Skrevet 7. april 2020 Ville du normalt latt han reise? Da ville jeg delt opp problemstillingene som følger; - Fare for smitte til barn. Det ville jeg ikke bekymret meg for. - Fare for smitte besteforeldre. Besteforeldre, og far, får selv stå for hvilken risiko de tar. - At faren bryter anbefalinger og mulig lov. Dette får han ta på sin kappe. Jeg ville sagt hva jeg mente, men stoppet der. Anonymkode: 11471...1e9
Anbefalte innlegg