Gå til innhold

Klarer ikke å stoppe bruke penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har skrevet en tråd her tidligere om at jeg har bulimi som har blitt ekstremt forverret av denne krisen. Det er fordi jeg er ekstremt stresset og takler det ved å spise. Men tråden ble stengt, vet nesten ikke hva man kan diskutere rundt dette temaet uten at det blir stengt!

Men jeg aner ikke hva jeg skal gjør. Jeg har begynt å bruke kredittkort for å handle mat, siden jeg ikke har mer penger. 5000 har jeg brukt i kreditt... Det er ufattelig dumt men der og da så tenker jeg ikke på penger, bare at jeg må handle mat

Jeg håper sånn at ting blir åpnet igjen etter påske selv om det ikke virker sannsynlig :( Hvertfall fritidsaktiviteter og DPS.

Anonymkode: ea68e...6de

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Si opp kredtittkortet?

Men 5000 er ingenting, så det går jo helt bra.

De har forbudt diskusjon om spiseforstyrrelser her fordi de fleste forumdeltagerne er idoiter og gir livsfarlige råd.

Send meg en PM?

Endret av ajarRun
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å gå lange turer? Da spiser du ikke noe den tiden, og mosjonen virker beroligende.

Anonymkode: c397e...0a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å gå lange turer? Da spiser du ikke noe den tiden, og mosjonen virker beroligende.

Anonymkode: c397e...0a8

Ja gjør det hver eneste dag :( Og jeg klarer å spise sunt i 2-3 dager men så får jeg ekstremt "sug" og så tenker jeg at alt forblir stengt i lang tid... Og at jeg ikke får vær i sosialt miljø i fritidsaktiviteten som betyr alt for meg... Vanskelig å forklare, men motivasjonen min til å ikke kaste opp er sosialt miljø og "forpliktelser jeg har i hverdagen med skole og DPS.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja gjør det hver eneste dag :( Og jeg klarer å spise sunt i 2-3 dager men så får jeg ekstremt "sug" og så tenker jeg at alt forblir stengt i lang tid... Og at jeg ikke får vær i sosialt miljø i fritidsaktiviteten som betyr alt for meg... Vanskelig å forklare, men motivasjonen min til å ikke kaste opp er sosialt miljø og "forpliktelser jeg har i hverdagen med skole og DPS.

Har du ingen grunner selv til å ikke ville kaste opp?

Og nedsteningen vil jo vare lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var dårlig så fikk søsteren min alle kortene mine og jeg var hos dem så jeg ikke skulle være alene og gå bananas. Hvis det ikke er mulig er det noen du kan få besøk av, evt kun bruke netthandel? 

Anonymkode: 06dad...5da

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, ajarRun skrev:

Har du ingen grunner selv til å ikke ville kaste opp?

Og nedsteningen vil jo vare lenge.

Jo men det har mest å gjør med at jeg ikke vil legge så mye på meg og vil spare penger... Jeg klarer liksom ikke å bry meg om helserisikoen... Og det med å legge på seg ønsker jeg jo ikke, aller mest for jeg ikke føler meg vel blant folk i det sosiale miljøet jeg har. Men det har jo ikke noe aktivitet mer. 

Og jeg sparer f.eks penger til å reise, men det ser det ikke ut til at jeg kan gjør på lang tid.... Og da har jeg mistet motivasjon for det også😢

Fritidsaktiviteten er en luftsport... Det er jo egoistisk å ønske det skal åpne igjen, men akkurat for sykdommen jeg har (bulimi) så har det vært redningen nesten (psykisk)

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men det har mest å gjør med at jeg ikke vil legge så mye på meg og vil spare penger... Jeg klarer liksom ikke å bry meg om helserisikoen... Og det med å legge på seg ønsker jeg jo ikke, aller mest for jeg ikke føler meg vel blant folk i det sosiale miljøet jeg har. Men det har jo ikke noe aktivitet mer. 

Og jeg sparer f.eks penger til å reise, men det ser det ikke ut til at jeg kan gjør på lang tid.... Og da har jeg mistet motivasjon for det også😢

Fritidsaktiviteten er en luftsport... Det er jo egoistisk å ønske det skal åpne igjen, men akkurat for sykdommen jeg har (bulimi) så har det vært redningen nesten (psykisk)

Hvorfor vil du ikke legge på deg da? 

Du kan kjøpe deg en motorsykkel og kjøre tur verden rundt. Mye morsomere enn fly.

Luftsport? Du kan ikke drive med den i grupper på fem da?

Skrevet

Hei har du forsøkt Fontex?💕

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, ajarRun skrev:

Luftsport? Du kan ikke drive med den i grupper på fem da?

Etter hva jeg har fått med meg så har Norges luftsport forbund bedt alle som driver med luftsport om å pause denne aktiviteten under korona krisen. Dette er nok for å unngå skader som belaster helsevesenet unødig. F.eks paragliding, hangliding, fallskjermhopping, speedgliding, ol så er det vel et greit potensiale for skader. Og det er vel også til stede på fly og da spesielt mikrofly (fly under 300 eller 450 kg for 1 eller 2 seter).

Anonymkode: ad9ce...3b9

Skrevet
5 minutter siden, Adios skrev:

Hei har du forsøkt Fontex?💕

Prozac løser alt, ikke sant?

Skrevet

Fastlegene har ikke stengt, de har tvert i mot færre besøkende pasienter om dagen.

Bruk den muligheten for absolutt alt den er verd, TS.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ajarRun skrev:

Jeg tar maxdose Fontex nå, har samme problematikk som ts. Og det har effekt. Om det kan være redningen en periode er det verdt et forsøk, selv om det ikke løser alt.

Anonymkode: 05cdd...133

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, du er hvertfall ikke alene om det. Har overspisingslidelse og disse dager går det helt sinnsyke mengder mat og pengene flyr ut mye raskere enn jeg får de inn.. Har dessverre ingen tips, mulig du kan få noen til å ta kortene og handle for deg? Men da må du jo ha en annen strategi for å løse følelsene. Spiseforstyrrelsen forsvinner jo ikke fordi du ikke har tilgang til mat. 
Håper du finner en løsning❤️

Anonymkode: 10047...784

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, ajarRun skrev:

Ikke her😂 Hjalp ikke en dritt

Anonymkode: 10047...784

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt bulimi. Det ble mye verre av stress ja, og det er det ikke rart du føler på om dagen. Kjente det kom endel gamle impulser over meg i starten at dette, men jeg kjøpte ting istedetfor mat. Det har roet seg nå, stresset i kroppen. Tror kanskje det er det første du trenger, litt ro. Og det trenger du kanskje fastlegen til. 

det som hjalp meg ut av det den gangen var å forstå hvorfor jeg gjorde det. Gikk ikke i terapi, bare leste veldig mye, alt jeg kom over om spiseforstyrrelser. Deretter gav jeg meg selv førstehjelp for å slutte med symptomet, å kaste opp. For det gjorde at jeg ikke tenkte klart og at kroppen ikke fungerte som den skulle. Det var som en fysisk avhengighet. For å slutte måtte jeg si til meg selv at det var lov å spise noe usunt også. Jeg hadde ikke ødelagt alt om jeg spiste is og skolebrød. Jeg kunne beholde det. Kanskje gå en tur. Det var ikke enten sunn eller total sprekk... Jeg gav meg selv litt slingringsmonn. 

De pengene er ikke krise forebløbig, ikke stress med det. Vi er mange som ikke har taklet det her særlig bra i starten. Men den tilværelsen med overspising og oppkast, den unner jeg ingen. Det er uendelig mye bedre å gå litt opp i vekt enn å fortsette sånn. Det stabiliserer seg når du blir frisk, da kan du skjerpe kostholdet hvis det er nødvendig. 

Anonymkode: b19ca...6d0

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der har du det. Slutt å tenke at du skal spise sunt, og tren på å fortelle deg selv at du ønsker å spise normalt. Vanlig mat er bra nok, for alle, og spesielt viktig for dem som sliter psykisk. Sunnhetstyrraniet er en reell stressfaktor, som du ihvertfall ikke trenger i disse dager.

Anonymkode: 3ce66...639

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Last ned houseparty og be vennene dine gjøre det samme. Så kan dere hvertfall være sosiale der i timesvis hver dag om du vil. Har reddet ensomheten min nå. Lykke til TS. Kan ikke hjelpe deg med spiseforstyrrelsen, var vare et tips om hvordan være sosial i koronatiden😃

Anonymkode: 887bf...b8f

• Liker 1
  • Opprett ny...