AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Det er noen som snakker høyt for og i mot dette. Hva synes du som foreldre? Hvordan synes du det går? Vi håper det blir stengt ennå en stund. Hos oss går det fint, selv om vi er slitne. Anonymkode: 550e2...813 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Åpne opp igjen! Ihvertfall bør kommunen jeg bor i åpne opp for forelder som har samfunnskritisk yrke. Først var det det, men så måtte begge foreldrene ha samfunnskritisk yrke 🙄 Anonymkode: c6075...051 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Nei, håper det åpner snart så samfunnet kan komme tilbake til normalen. Vi er begge permittert (delvis og fullt), så dette kommer til å påvirke økonomien snart. Anonymkode: b3e62...a1b 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Ikke noe problem for oss heller. Vi har begge hjemmekontor. Får ikke til å jobbe mer enn 6,5 timer pr dag, men tenker det er innafor. Syns faktisk det er kjempekoselig å få masse tid med 2 åringen vår. Anonymkode: 0a775...37e 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Ja, håper på fortsatt stenging. Det er for tidlig å åpne. Grunnen til at ting ser ut til å gå bedre nå, er jo nettopp fordi stengingen har virket. Ønsker ikke italienske tilstander! Anonymkode: 4e818...526 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Nei. Uansett hvordan koronasituasjonen går så må samfunnet åpnes før vi alle er ruinert. Hjelper lite at alle er virusfri om vi ikke lenger har noe å leve av. Anonymkode: 76228...a3f 15
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åpne opp igjen! Ihvertfall bør kommunen jeg bor i åpne opp for forelder som har samfunnskritisk yrke. Først var det det, men så måtte begge foreldrene ha samfunnskritisk yrke 🙄 Anonymkode: c6075...051 Det er jo fordi da kan den ene være hjemme. Anonymkode: 3313b...939 19
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Jeg håper det åpner, i alle fall gradvis. Det er jo sagt at vi må regne med en gradvis åpning over tid. Det er helt urealistisk at skoler og barnehager skal være stengt til vi har en vaksine. Anonymkode: 380c8...c88 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 Nei, vi tåler det ikke økonomisk, og barna savner hverdagen. Anonymkode: 2f2f7...55d 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo fordi da kan den ene være hjemme. Anonymkode: 3313b...939 Selvsagt, men det legger en stor byrde på den andre forelderen, som ikke har noen å dele hjemmekontoret med. Det samme gjelder selvsagt aleneforeldre (som ikke har delt omsorg). Men hvis de åpner for begge disse gruppene, er det ikke så mange barn igjen hjemme, såklart. Anonymkode: 380c8...c88 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 Vi er dritsliten. Måtte gå ut i arbeid før planen, og har en baby hjemme på 8mnd og et eldre søsken på snart to år. Håper likevel barnehagen holder stengt lenger, og vi holder nok eldste hjemme uansett siden vi har mulighet til det. Anonymkode: c5f7d...313 7
Lipyros Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 Stengt helt til dette går bedre enn det gjør nå. Vi koser oss selv om det er litt kaos 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Åpne opp igjen! Ihvertfall bør kommunen jeg bor i åpne opp for forelder som har samfunnskritisk yrke. Først var det det, men så måtte begge foreldrene ha samfunnskritisk yrke 🙄 Anonymkode: c6075...051 Det er da rett og rimelig at begge må ha samfunnskritiske jobber. Ønsker at det skal åpne etter påske ja, og antar det skjer. De som skulle ønske det holder barna sine hjemme, men mine skal i barnehagen og på skolen. Vi kan ikke holde stengt i 18 måneder og så håpe det kommer en vaksine, det er en helt utenkelig ide som ingen i myndighetene engang anser som en mulighet. Anonymkode: 4882d...45d 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt, men det legger en stor byrde på den andre forelderen, som ikke har noen å dele hjemmekontoret med. Det samme gjelder selvsagt aleneforeldre (som ikke har delt omsorg). Men hvis de åpner for begge disse gruppene, er det ikke så mange barn igjen hjemme, såklart. Anonymkode: 380c8...c88 Ja jeg ser den. Skjønner at det ikke er så lett å få jobba så mye som vanlig med barn hjemme! Anonymkode: 3313b...939
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 Jeg ønsker at det som samlet er best for det totale samfunnet (økonomi om alt er stengt, okonomi om alt åpner, helse pga hva som skjer om alt er stengt, helse pga hva som skjer om alt åpner, og alt imellom) skjer. Personlig takler jeg ganske fint å være hjemme med tre skolebarn ved siden av å jobbe, men om barna flyr helt på veggen, blir det nok verre. Anonymkode: c0c83...83f 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 Jeg håper at skoler og barnehager åpner etter påsken, iallfall for de minste barna som ikke greier seg hjemme alene. Mannen har ikke mulighet til hjemmekontor og jeg jobber i et samfunnskritisk yrke. Så siste ukene har vært ganske vanskelig siden ungene ikke kan være hjemme alene. Vi har faktisk ofte tatt de med på jobb 🙄 Anonymkode: c229a...8c6 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper at skoler og barnehager åpner etter påsken, iallfall for de minste barna som ikke greier seg hjemme alene. Mannen har ikke mulighet til hjemmekontor og jeg jobber i et samfunnskritisk yrke. Så siste ukene har vært ganske vanskelig siden ungene ikke kan være hjemme alene. Vi har faktisk ofte tatt de med på jobb 🙄 Anonymkode: c229a...8c6 Har ikke mannen mulighet til hjemmekontor har han krav på omsorgspenger Anonymkode: c9373...045 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da rett og rimelig at begge må ha samfunnskritiske jobber. Ønsker at det skal åpne etter påske ja, og antar det skjer. De som skulle ønske det holder barna sine hjemme, men mine skal i barnehagen og på skolen. Vi kan ikke holde stengt i 18 måneder og så håpe det kommer en vaksine, det er en helt utenkelig ide som ingen i myndighetene engang anser som en mulighet. Anonymkode: 4882d...45d Jeg synes de (som et minimum!) burde åpne også for familier der én av foreldrene har samfunnskritisk jobb. Den andre personen klarer umulig å ta vare på 2-3 barn i barnehage/småskolealder samtidig som man skal utføre en vanlig dags arbeid. Det er så å si umulig. Anonymkode: 0a712...ee5 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 Ts, her. Tror ikke det blir stengt til det kommer en vaksine. Jeg er ikke overbevist om den kommer en engang. Jeg håper det blir stengt til sommerferien, siden det er ikke såååå mange skoledager det gjelder. Men jeg håper det blir mer tilrettelagt for de med ekstra behov før den tid. Skal noe åpne håper jeg det er psykolog, fysioterapi, kiropraktor og tilsvarende. Det tror jeg har gjort en stor forskjell for mange som sliter og der må være lettere å holde hygieniske prinsipper enn i småskolen og barnehager. Anonymkode: 550e2...813 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 Jeg håper de åpner delvis - mest fordi jeg tror det er den eneste løsningen de tenker på, full åpning skjer ikke enda. Håper de åpner barnehager og 1.-4. klasse. Vi er utslitte og barna savner hverdagen. Anonymkode: 0a712...ee5 2
Anbefalte innlegg