Gå til innhold

Plante i blomsterkasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det?

Legger man leka kuler først i bunn også strømpebukse også gjorda?Hvor mye lekakuler og hvordan legge strømpebuksa?

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hvorfor strømpebukse?

Når jeg har plantet i kasser, så har jeg enten lecakuler eller småstein i bunnen, kommer an på om den skal stå eller henge.

Så har jeg jord oppå der igjen.

Og jeg borrer ALLTID hull så vannet kan renne ut. Det hullet er plassert 1-2 cm over bunnen.

Skrevet

jeg har dekt nederst med lekakuler ja, også lagt strømpebukse over, bare klippet den opp og lagt den over så den dekker lekakulene (for at ikke jorda skal skli nedimellom men at det forblir rom og luft og plass mellom lekakulene) også lagt på jord oppå.

hvor mye lekakuler? tja... fylte i så det dekket bunnen og la så på litt til jeg.

jeg fikk tips om at det var en lur ting å gjøre, både med lekaen og med strømpebuksa, på gartneriet.

borrer også hull i kassa, det er sånne "topper" innover i kassa mi, som på en eggekartong, så jeg har borret hull øverst i de, slik at det kan bli litt vann i kassa men at det aldri blir for mye liggende.

• 5 måneder senere...
Skrevet

leca kuler eller småstein i 1/3 av kassen,så klippe du strømpebuksa di og har oppå så jord....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...