Gå til innhold

Tint kjøtt i varmt vann, kjøttet er lunkent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faen putta kjøttdeigen rett i varmt vann med innpakning, åpnet den nå og kjøttdeig er rimelig lunken, ligget sånn i noen timer. Er det farlig å steke og spise den nå?

Anonymkode: ba4f9...cdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt pleier å tåle noen timer i romtemperatur, kommer an på hvor gammelt det er fra før.

Anonymkode: 83c0b...78d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøtt pleier å tåle noen timer i romtemperatur, kommer an på hvor gammelt det er fra før.

Anonymkode: 83c0b...78d

Fryst i noen måneder, tror du dette går greit?

Anonymkode: ba4f9...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skulle brukt den kjøttdeigen, hadde jeg iallfall passet på sånn at jeg hadde fått stekt den godt nok.
Det kan hende du blir litt uggen i magen, men mest sannsynlig går det nok bra..

Anonymkode: 7cf24...031

Skrevet

Det er overveiende stor sannsynlighet for at det går helt fint. Til neste gang kan det være smart å tine i kaldt vann, spesielt om du har god tid ;)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Brunhilde skrev:

Det er overveiende stor sannsynlighet for at det går helt fint. Til neste gang kan det være smart å tine i kaldt vann, spesielt om du har god tid ;)

Trenger ikke god tid en gang, frosset tiner fortere i kaldt vann enn varmt, for å få det fortere da, kan man ta rennende vann.

Anonymkode: dd184...205

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Trenger ikke god tid en gang, frosset tiner fortere i kaldt vann enn varmt, for å få det fortere da, kan man ta rennende vann.

Anonymkode: dd184...205

Ja, det er noe med at det kalde vannet "trekker" kulda ut, men jeg husker ikke helt forkalringen jeg en gang fikk. Tiner alltid i kaldt vann hvis jeg har glemt å ta ut av fryseboksen i tide.

• Liker 1
Skrevet

Går helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...