AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Faen putta kjøttdeigen rett i varmt vann med innpakning, åpnet den nå og kjøttdeig er rimelig lunken, ligget sånn i noen timer. Er det farlig å steke og spise den nå? Anonymkode: ba4f9...cdf
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Kjøtt pleier å tåle noen timer i romtemperatur, kommer an på hvor gammelt det er fra før. Anonymkode: 83c0b...78d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjøtt pleier å tåle noen timer i romtemperatur, kommer an på hvor gammelt det er fra før. Anonymkode: 83c0b...78d Fryst i noen måneder, tror du dette går greit? Anonymkode: ba4f9...cdf
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Om jeg skulle brukt den kjøttdeigen, hadde jeg iallfall passet på sånn at jeg hadde fått stekt den godt nok. Det kan hende du blir litt uggen i magen, men mest sannsynlig går det nok bra.. Anonymkode: 7cf24...031
Brunhilde Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Det er overveiende stor sannsynlighet for at det går helt fint. Til neste gang kan det være smart å tine i kaldt vann, spesielt om du har god tid
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, Brunhilde skrev: Det er overveiende stor sannsynlighet for at det går helt fint. Til neste gang kan det være smart å tine i kaldt vann, spesielt om du har god tid Trenger ikke god tid en gang, frosset tiner fortere i kaldt vann enn varmt, for å få det fortere da, kan man ta rennende vann. Anonymkode: dd184...205
Brunhilde Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Trenger ikke god tid en gang, frosset tiner fortere i kaldt vann enn varmt, for å få det fortere da, kan man ta rennende vann. Anonymkode: dd184...205 Ja, det er noe med at det kalde vannet "trekker" kulda ut, men jeg husker ikke helt forkalringen jeg en gang fikk. Tiner alltid i kaldt vann hvis jeg har glemt å ta ut av fryseboksen i tide. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå