GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Åh- idiot som jeg var,- baksnakket jeg en tett og nær kollega («Mari») til en annen kollega på jobb. Det var bare en ting som irriterte meg der og da, og jeg fortalte den andre kollegaen om hva Mari hadde sagt og gjort. Da vi hadde snakket oss ferdig,- står Mari rett utenfor døra. Hun sier ingenting, men oppfører seg veldig rart. 

åh, jeg angrer så fryktelig! Lise er en kjempe snill og søt dame, og jeg ønsker jo at vi skal kunne jobbe tett og godt som tidligere. Er jo veldig usikker på om hun fikk det med seg. Har spurt henne i etterkant om alt er bra, og hun sier at det er det- men jeg ser jo at hun har forandret seg... 

Så hva tenker dere at jeg bør gjøre? Bør jeg si noe? Er jo som sagt veldig usikker på hva hun fikk med seg. Snakket lavt med lukket dør, men allikevel kan hun jo ha hørt noe. 

Har iallfall lært meg en lekse! Håper noen kan gi meg et godt råd hva jeg skal gjøre... vært merkelig og rar stemning på jobb i en måned nå... 

Anonymkode: 551b3...9f3

Videoannonse
Annonse
Gjest Bohrman
Skrevet

Sorry mac, men det er ikke alt man har sagt man kan ta tilbake. Hun skjønner jo sikkert veldig godt at det du sa da du trodde hun ikke hørte var ditt ærlige selv, mens det du evt vil si til henne nå, fordi du vet hun fikk det med seg, vil være ditt uærlige selv. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh- idiot som jeg var,- baksnakket jeg en tett og nær kollega («Mari») til en annen kollega på jobb. Det var bare en ting som irriterte meg der og da, og jeg fortalte den andre kollegaen om hva Mari hadde sagt og gjort. Da vi hadde snakket oss ferdig,- står Mari rett utenfor døra. Hun sier ingenting, men oppfører seg veldig rart. 

åh, jeg angrer så fryktelig! Lise er en kjempe snill og søt dame, og jeg ønsker jo at vi skal kunne jobbe tett og godt som tidligere. Er jo veldig usikker på om hun fikk det med seg. Har spurt henne i etterkant om alt er bra, og hun sier at det er det- men jeg ser jo at hun har forandret seg... 

Så hva tenker dere at jeg bør gjøre? Bør jeg si noe? Er jo som sagt veldig usikker på hva hun fikk med seg. Snakket lavt med lukket dør, men allikevel kan hun jo ha hørt noe. 

Har iallfall lært meg en lekse! Håper noen kan gi meg et godt råd hva jeg skal gjøre... vært merkelig og rar stemning på jobb i en måned nå... 

Tror du får stå for det du sa hvis Lise spør - hvis det er det du mener. 

Anonymkode: 2f9b7...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skulle Lise få med seg dette om det var Mari som stod utenfor døra? 

Du er redd for at Mari skal sladre til Lise? 

Anonymkode: 7f517...858

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

når man overhører at andre baksnakker deg, så vet jo ikke vedkommende at du ikke baksnakker mer(andre ganger og).

Anonymkode: c032e...f6d

AnonymBruker
Skrevet

Er vanskelig å holde på dekknavnene.

Får nesten håpe Mari (Lise) leser her, så ser hun at du er lei deg for baksnakkinga.

Anonymkode: 4305d...fc6

Skrevet

Er det Mari eller Lise du har baksnakket?

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare innrømme alt og legge deg flat. 

Anonymkode: 3bdfe...36e

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Svigermor skrev:

Er det Mari eller Lise du har baksnakket?

Mari er dekknavnet, Lise er det ekte.

Anonymkode: 9dc2d...810

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får bare surre og steike i ditt eget baksnakkerfett.Det hjertet er fylt med bobler munnen over av.Slik er det bare.Du baksnakker ikke på jobben.Du tar dette med din ektefelle eller kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt, mens både Kari og den andre kollegaen er til stede, noe sånt som: "Jeg må si noe til dere, at jeg beklager at jeg har vært i litt irritabelt humør tidligere. Hadde en dårlig periode hvor jeg gjennomgikk noe, og det førte til at jeg irriterte meg over rene bagateller. Så beklager så mye om jeg lot det gå utover dere! Jeg kommer ikke til å være slik fremover i hvert fall, og setter stor pris på å ha dere som kolleger."

Anonymkode: 80d1a...acb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort noe lignende selv. Spesielt da jeg var yngre 18-23. Er egentlig veldig impulsiv, men det er ikke bra når du reagere med irritasjon og en "hun er en nedlatende fitte kjerring"  En gang klarte jeg å rekke tunge til en kollega bak ryggen hennes, for hun var irriterende. De som så lo litt, men det var flaut og barnslig og ikke noe man gjør når man er voksen. Uansett, det jeg pleide å gjøre når jeg tatt på det, eller følte jeg var for urimelig, var å si unnskyld til personen i pauserommet. Ikke vær feig å si unnskyld til henne alene, du har tross alt "ydmyket" personen offentlig, da må du si unnskyld offentlig også. Lykke til

Anonymkode: 3632f...c84

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sagt, mens både Kari og den andre kollegaen er til stede, noe sånt som: "Jeg må si noe til dere, at jeg beklager at jeg har vært i litt irritabelt humør tidligere. Hadde en dårlig periode hvor jeg gjennomgikk noe, og det førte til at jeg irriterte meg over rene bagateller. Så beklager så mye om jeg lot det gå utover dere! Jeg kommer ikke til å være slik fremover i hvert fall, og setter stor pris på å ha dere som kolleger."

Anonymkode: 80d1a...acb

Dette var et veldig bra forslag 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha beklaget hendelsen, og sagt at neste gang tar jeg det opp med deg ansikt til ansikt. 

Ikke begynn med unnskyldninger eller forklaringer. Selvom man har vært i et irritabelt humør, har man ikke rett til å baksnakke andre. Man bør ta ansvar for sine handlinger.

Det finnes de som er syke, og som bruker sykdommen sin som sitt frikort. «Fordi at jeg er syk, så kan jeg baksnakke andre uten å ta ansvar.» Ikke gå i den fellen. 

Anonymkode: bef3c...fd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...