AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Hvordan tilrettelegging får du/dere i forhold til jobb? Gjerne opplys om hvem som er i risikogruppen og hvilken risikogruppe også Anonymkode: be7b7...b2e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Mannen min har astma, blir ganske ille uten medisiner. Han får ingen tilrettelegging, jobber i industrien. Anonymkode: 9c754...7f6
Lipyros Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Ja. Ene barnet har astma. Jeg er hjemme og ingen unødvendig kontakt med andre. Mannen minimerer kontakt med kunder på jobb og har 1m avstand. Ukeshandler på kveldstid når det er minst mulig folk ute.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Jeg har astma. Sliter kraftig med pusten om jeg skulle gå en eneste dag uten medisin. Kan knapt være ute når naboer driver med vedfyring eller det er mye luftforurensing. Jobber som vanlig. Vasker litt mer enn ellers og prøver å følge rådene som er. Jobber i butikk så går utifra at jeg kommer til å bli smittet, men prøver å ikke tenke så mye på det, det som kommer det kommer. Har ett barn. Far har henne når jeg jobber. Han har også astma. Han er også i jobb, ingen tilrettelegging. Anonymkode: 402a4...151
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Nei, begge er friske. Jeg har i løpet av mine 40 år kun vært hos legen for anbefalte celleprøver av livmorhals. Mannen har aldri vært hos legen. Begge trener daglig, og spiser sunt. Nå har vi begge hjemmekontor. Skulle nesten ønske vi jobbet i helsevesen eller dagligvare da vi ikke finnes redd for smitte. Anonymkode: 8e05f...a7d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Alle dere som har astma: hvor står det at dette er risikogruppe? Har det selv altså, men har ikke sett myndighetene uttale at astmatikere er mer utsatte enn andre. Anonymkode: 0fe36...044 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Jeg er - fedme og diabetes. Er ufør og mannen er permittert, så her er det enkelt å holde seg inne. Mannen handler når han må Anonymkode: 14ee0...500
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Synes de blir feil å snakke om risikogruppen som enten eller. Det er jo et helt spekter fra litt økt risiko til en fot i grava. Eldgammel med kreft er virkelig risiko, ung med astma er bare litt økt risiko. Det er så vidt meg bekjent ikke mange yngre med astma som dør av korona Anonymkode: 3236c...fbe 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 Jeg har ikke milt og har underliggende kroniske autoimmune sykdommer. Er hjemme for tiden. Anonymkode: f643c...9c5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 Har barn i risikogruppe. Mann min og søsken er hjemme. Jeg jobber (sykehus). Det er bare jeg som handler. Ingen tilrettelegging på jobb. Om det tilspisser seg med smitte vurderer jeg å flytte ut. Anonymkode: ff6fc...0c1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som har astma: hvor står det at dette er risikogruppe? Har det selv altså, men har ikke sett myndighetene uttale at astmatikere er mer utsatte enn andre. Anonymkode: 0fe36...044 Astma hører til inn under bolken "kronisk lungesykdom" og et av de rådene som FHI gir er at mennesker med kroniske lungesykdommer er i risikogruppen. Anonymkode: 9cad6...dee 11
Tarmegenbolle Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 Ja. Jeg er permittert grunnet lavere oppdragsmengde som følge av situasjonen. Om oppdragene hadde vært på plass ville vi fortsatt som før, uten noe spesiell tilrettelegging.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som har astma: hvor står det at dette er risikogruppe? Har det selv altså, men har ikke sett myndighetene uttale at astmatikere er mer utsatte enn andre. Anonymkode: 0fe36...044 Er ikke astma kronisk lungesykdom? Anonymkode: 36b60...897 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 Jeg og ett barn har astma. Barnet har mild astma, jeg har moderat til alvorlig. Jeg har også høyt blodtrykk som ikke er så lett å få regulert riktig. Jeg har hjemmekontor. Men, må jo ut å handle innimellom. Nå er jeg ikke redd for å bli smittet. Jeg har alderen på min side, det går nok bra. Anonymkode: 31b17...94f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 Jeg er i risikogruppen med astma og relativt nylig gjennomgått kreftbehandling. Fikk viruset helt i starten, før tiltakene, og er blitt helt frisk Ikke helt det du spør om, men skriver likevel siden det sikkert er mange engstelige i risikogruppen som titter innom tråden. Anonymkode: 6a990...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Astma hører til inn under bolken "kronisk lungesykdom" og et av de rådene som FHI gir er at mennesker med kroniske lungesykdommer er i risikogruppen. Anonymkode: 9cad6...dee Såvidt jeg kan lese på FHIs sider er det voksne (ikke barn) med alvorlige kroniske lungesykdommer som kols, som inngår der. Men alle slags lungerelaterte sykdommer inngår altså, uansett alder? Finnes noen eksplisitt uttalelse på dette? (Trenger det til jobben.) Anonymkode: 0fe36...044
tussi84 Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Jeg er i fedme kl 1, og har diabetes 2, er også gravid. Fått beskjed å unngå kollektivt om jeg ikke absolutt må. Mannen er også i fedme kl 1, og er astmatiker. Han har fått beskjed om at hvis det skulle skje noe med bilen, så blir han sykemeldt fordi han ikke skal ta kollektivt. Per nå så er han på jobb, men jobber mest back Office. Vi er stort sett hjemme, men vi er på butikken/apotek. Vi har også besøkt noen i familien et par ganger. Vi er ikke redde for å bli smittet, selv om vi er i risiko gruppa. Vi tar heller en dag av gangen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 Jeg har astma og jobber som vanlig på sykehus som sykepleier. Jobber ikke direkte med covid19 pasienter så jeg er ikke bekymret. Har ingen tilrettelegging. Men jeg tåler luftveisinfeksjoner veldig dårlig. Må ofte legges inn når jeg har bronkitt eller luftveisplager å få virus osv. Så om jeg får covid19 er det stor sjans for at jeg blir dårlig. Anonymkode: 9856f...bfc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 Jeg er i 30 årene og har høyt blodtrykk, går på faste medisiner. Er ellers frisk og normal vekt. Er blitt permittert så jobber ikke fortiden, er for det meste inne for å ikke bli smittet. Har tidligere hatt fryktelig influensa så orker ikke noe så ille som Corona. Anonymkode: 04f65...5e3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 Jeg er i 30-årene og er under utredning for kronisk lungesykdom. Jeg blir veldig syk når jeg f. eks. får influensa. Men det som bekymrer meg mest er foreldrene mine, som er i 70-årene og har hjerteproblemer og høyt blodtrykk. Har ikke truffet de på veldig lenge nå, og ønsker så sårt å kunne gjøre det snart igjen. Anonymkode: 344ec...18c
Anbefalte innlegg