Gå til innhold

Noen her som studerer/har studert medisin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor studerer/studerte dere? 

Drømmen min er medisin på NTNU, men tror ikke jeg kommer inn... Hvertfall ikke hvis snittet øker like mye som det har gjort de siste årene.

Så andrevalget mitt er Bergen- men har ikke hørt så mye om universitetet i Bergen, og har hørt at de har en litt annen studiemodell enn de andre universitetene?

Vil for all del (no offense) inngå Tromsø. Vil heller ikke gå i Oslo, men der er snittet så høyt uansett.

Vil gjerne høre deres erfaringer med medisinstudiet; om selve studiet, studiestedet, studiemiljøet, arbeidsmengde osv. :)

Anonymkode: a8e7b...f5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor studerer/studerte dere? 

Drømmen min er medisin på NTNU, men tror ikke jeg kommer inn... Hvertfall ikke hvis snittet øker like mye som det har gjort de siste årene.

Så andrevalget mitt er Bergen- men har ikke hørt så mye om universitetet i Bergen, og har hørt at de har en litt annen studiemodell enn de andre universitetene?

Vil for all del (no offense) inngå Tromsø. Vil heller ikke gå i Oslo, men der er snittet så høyt uansett.

Vil gjerne høre deres erfaringer med medisinstudiet; om selve studiet, studiestedet, studiemiljøet, arbeidsmengde osv. :)

Har erfaring med medisinstudiet ved UiT, så du er kanskje ikke interessert i mine erfaringer. Hvorfor vil du unngå Tromsø? Er det byen du vil unngå eller universitet? For medisinstudiet ved UiT er fantastisk og det er kjempegodt studiemiljø. medical.stud på Instagram studerer medisin ved UiT. :) Har ikke hørt så mye om medisin ved UiB.

Anonymkode: d0074...c3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har erfaring med medisinstudiet ved UiT, så du er kanskje ikke interessert i mine erfaringer. Hvorfor vil du unngå Tromsø? Er det byen du vil unngå eller universitet? For medisinstudiet ved UiT er fantastisk og det er kjempegodt studiemiljø. medical.stud på Instagram studerer medisin ved UiT. :) Har ikke hørt så mye om medisin ved UiB.

Anonymkode: d0074...c3d

Tusen takk for svar, vil gjerne høre erfaringer fra Tromsø også selvsagt! Grunnen til at jeg vil unngå det er fordi det er så langt unna og mørketid hehe, så ganske overfladiske grunner, skal innrømme det... Men kanskje jeg skal vurdere Tromsø også da? Vil gjerne høre mer av dine erfaringer 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig vil bli lege, tenker jeg du ikke bør la tanken på mørketid stoppe deg! Mannen min studerte der (han hadde også NTNU som førstevalg, men kom ikke inn), og trivdes godt. Og - han hadde nok veldig godt av å komme litt lengre bort fra foreldrene sine i noen år. 😉 Det er ikke så dumt å flytte et godt stykke hjemmefra! 

Anonymkode: 78395...83c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så spennende TS, lykke til 😃 Jeg går medisin i Trondheim nå, kom inn alle steder og var veldig usikker på hvor jeg skulle ende opp. Har gått der i noen år nå. Jeg har få venner på selve studiet, få jeg passer sammen med, men heldigvis har Trondheim så mange andre gode tilbud. Fått mange gode og nære venner fra Samfundet, er det som har reddet meg. Byen er også veldig koselig, passelig størrelse og greit å komme seg rundt. 

Jeg valgte Trondheim pga. studiemodellen også - liker at vi får treffe pasienter allerede i 1.året, og da jevnlig annenhver uke (ikke bare 1 dag i hele året som i Bergen). Det var viktig for meg, og jeg er stort sett veldig fornøyd! Litt rotete studieadministrasjon men alt ordner seg til slutt. Bare å spørre om du lurer på noe mer 🙂 

Anonymkode: e5689...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende TS, lykke til 😃 Jeg går medisin i Trondheim nå, kom inn alle steder og var veldig usikker på hvor jeg skulle ende opp. Har gått der i noen år nå. Jeg har få venner på selve studiet, få jeg passer sammen med, men heldigvis har Trondheim så mange andre gode tilbud. Fått mange gode og nære venner fra Samfundet, er det som har reddet meg. Byen er også veldig koselig, passelig størrelse og greit å komme seg rundt. 

Jeg valgte Trondheim pga. studiemodellen også - liker at vi får treffe pasienter allerede i 1.året, og da jevnlig annenhver uke (ikke bare 1 dag i hele året som i Bergen). Det var viktig for meg, og jeg er stort sett veldig fornøyd! Litt rotete studieadministrasjon men alt ordner seg til slutt. Bare å spørre om du lurer på noe mer 🙂 

Anonymkode: e5689...246

Før du slenger ut drit om Bergen så er det greit å ha satt seg inn i studiemodellen. UiB endret forløpet for medisinstudiet for fem år siden, og har nå praksis fra andre semester. Erfaringsmessig har medisinerstudentene så liten kunnskap at de ikke har noe faglig utbytte av å være med i praksis så tidlig, men de syns det er kjekt å ha på seg uniform og få nøkkelkort. 

Anonymkode: 23ca1...361

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...