Gå til innhold

Reise «hjem» i påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Studenter har jo fått fått klarsignal til å reise hjem i påsken, om de er friske. Hva tenker dere om det?

Jeg synes det er sjokkerende at myndighetene har gikk klarsignal. Hvis alle studenter i Oslo skal kunne reise hjem på påskeferie er jo hytteforbud og andre tiltak meningsløst.

Er student selv og synes det er vanskelig å forholde meg til at folk jeg kjenner skal reise hjem.

Anonymkode: edc85...003

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro en stor del andel studenter er folkeregistert der foreldrene bor. Så juridisk sett har de helt lov.

Anonymkode: a3299...b70

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, er ikke noe forbud mot det. 

Anonymkode: 0ea59...ec7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune oppfordres alle studenter til å holde seg vekk fra kommunen nå i påsken. 

Anonymkode: 2081a...68f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samtlige studenter jeg kjenner reiste hjem medio mars. 

Er det virkelig noen igjen på hyblene? 

Anonymkode: 33f7d...80f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Samtlige studenter jeg kjenner reiste hjem medio mars. 

Er det virkelig noen igjen på hyblene? 

Jeg bor i studentby og her er det fremdeles masse folk. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i studentby og her er det fremdeles masse folk. 

I så tilfelle;

om man har vært sosial, bodd tett på andre, da synes jeg lite om at man skal på kollektivtransport, så hjem til familie, farte rundt i et lite lokalsamfunn. 

om man har isolert seg de siste to ukene, drar hjem til dette er over for å være nær familien, da synes jeg det er helt greit. 

• Liker 1
Skrevet

Helt greit, og sånn må det nesten være. Mange studenter bor alene på 10 kvm, og unngår å gå på veggene fordi de går på forelesninger og seminarer, bruker lesesaler, biblioteker, studentforeninger og trening for å holde ut. Når alt dette bortfaller, blir det som å være i fengsel. Tror mange absolutt trenger å komme seg bort litt. Burde gå helt greit med et par timer på buss når folk uansett er symptomfrie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mitt studentbarn kom heldigvis hjem for over 14 dager siden 💕. Har holdt seg inne, fullt opptatt med studier. Var nesten tomt på Gardermoen da h*n reiste, og ca 15 passasjerer på flyet. Vi anslo dette til å bli langvarig, og da var det like greit å komme seg hjem til der h*n er folkeregistrert, har fastlege, familie etc. 

Anonymkode: e97d6...c10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser til andre siden av landet nå i påsken. Togene går, bussene går og noen fly går. Det er ikke forbudt. 

Anonymkode: 17e9d...147

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom hjem til mamma i går. Det vil si, hun kjørte i 4,5 timer for å hente meg og så tilbake, for at jeg ikke skulle sette meg på buss eller fly og bli utsatt for smitte. Jeg har vært inne i 2-3 uker nå, kun vært i butikken et par ganger. Så antar det går fint om man tar forhåndsregler. 

Anonymkode: 93e8d...75d

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er greit. 

Anonymkode: ef61a...157

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo anbefalt å ikke overnatte utenfor kommunen man er folkeregistrert i. Studenter har lov til å være folkeregistrert på foreldrenes adresse, og det er det mange som er. Disse må da faktisk reise hjem for å følge anbefalingen om overnatting i hjemkommune. 

Anonymkode: adee4...a4f

• Opprett ny...