AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Nå drar jo folk på påskeferie til storfamilien eller foreldrene sine. De får besøk av vennepar eller kompiser eller har en vennemiddag i påsken. Går og handler en del her og der. Er det ikke så ille dette viruset her i Norge likevel? Har vi stengt ned skoler og barnehager for at folk skal "kose seg i påsken" med folk over hele linja? For jeg har veldig lyst til å flytte på meg jeg også. Ca 60 stk (og all omtanke til de som har mistet) har dødd, med veldig høg gjennomsnittsalder, og innlagte på intensiven øker ikke særlig. Men kan man bare sosialisere nå da eller hva er greia? Anonymkode: 00034...92d 3
Gjest KDNO Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Jo det er ille. Folk er egoistiske og gir seg bare faen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå drar jo folk på påskeferie til storfamilien eller foreldrene sine. De får besøk av vennepar eller kompiser eller har en vennemiddag i påsken. Går og handler en del her og der. Er det ikke så ille dette viruset her i Norge likevel? Har vi stengt ned skoler og barnehager for at folk skal "kose seg i påsken" med folk over hele linja? For jeg har veldig lyst til å flytte på meg jeg også. Ca 60 stk (og all omtanke til de som har mistet) har dødd, med veldig høg gjennomsnittsalder, og innlagte på intensiven øker ikke særlig. Men kan man bare sosialisere nå da eller hva er greia? Anonymkode: 00034...92d Alt det du nevner er innafor retningslinjene. Det er bare å slappe av og passe på seg selv, så går det nok bra, skal du se. Anonymkode: 11d53...e58 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå drar jo folk på påskeferie til storfamilien eller foreldrene sine. De får besøk av vennepar eller kompiser eller har en vennemiddag i påsken. Går og handler en del her og der. Er det ikke så ille dette viruset her i Norge likevel? Har vi stengt ned skoler og barnehager for at folk skal "kose seg i påsken" med folk over hele linja? For jeg har veldig lyst til å flytte på meg jeg også. Ca 60 stk (og all omtanke til de som har mistet) har dødd, med veldig høg gjennomsnittsalder, og innlagte på intensiven øker ikke særlig. Men kan man bare sosialisere nå da eller hva er greia? Anonymkode: 00034...92d Er viruset ille ? Ja. Se deg litt rundt i andre land og se hvordan helsepersonell sjokkeres over hvor alvorlig Covid også er for friske yngre folk. Tiltakene ser ut til å virke, men vi er i fase 2. Når Ola idiot nordmann nå ikke bryr seg lenger, så vil de selvsagt virke dårligere og fase 3-4 som vi får om noen uker vil være en enda større bølge av lidelse og dødelighet. Får vi det ikke som Italia, Spania etc så er det på grunn av tiltakene , det er ikke fordi viruset ikke var farlig likevel. Hvis man ikke forstår det logisk sett så føler jeg virkelig med folk. Anonymkode: 1d9f6...a31 12
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Vi satt nok inn for sterke tiltak, for tidlig. Nå har vi plutselig alt for lite spredning, og tiltak som ingen respekterer lenger fordi de har vart lenge og har vært uforholdsmessige. Lett å si nå i ettertid naturligvis Anonymkode: 2f6b0...ac7 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Spørs om det eneste som vil hjelpe er at en relativt ung kjendis blir alvorlig syke eller dør. Det er synd at vi har hatt tiltak som virker og dette fører til at folk gir blaffen. Men som det ble rapportert fra Italia eller Spania, folk tar det ikke alvorlig før de kjenner liklukten. Anonymkode: 2439d...beb 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alt det du nevner er innafor retningslinjene. Det er bare å slappe av og passe på seg selv, så går det nok bra, skal du se. Anonymkode: 11d53...e58 Nei, ingenting av det jeg nevner er innafor. Vennemiddager i påsken sitter de langt mindre enn 2 meter fra hverandre. Mange påskebesøk hos storfamilien er ikke nødvendig. Og alle fritidsreiser som ikke er nødvendig skal man unngå. Og småhandling her og der med hele familien bare for å lufte seg er ikke nødvendig. TS Anonymkode: 00034...92d 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er viruset ille ? Ja. Se deg litt rundt i andre land og se hvordan helsepersonell sjokkeres over hvor alvorlig Covid også er for friske yngre folk. Tiltakene ser ut til å virke, men vi er i fase 2. Når Ola idiot nordmann nå ikke bryr seg lenger, så vil de selvsagt virke dårligere og fase 3-4 som vi får om noen uker vil være en enda større bølge av lidelse og dødelighet. Får vi det ikke som Italia, Spania etc så er det på grunn av tiltakene , det er ikke fordi viruset ikke var farlig likevel. Hvis man ikke forstår det logisk sett så føler jeg virkelig med folk. Anonymkode: 1d9f6...a31 Sånn tenker jo jeg også. Og derfor holder jeg de ved like. Men jeg ser ekstremt mange som nå slipper opp og da blir jeg forvirret. (Følger for så vidt mye med på internasjonale media og det som skjer ute i verden både økonomiske følger, straff og død er noe helt annet enn her i Norge, og er ekstra irriterande da at så mange nordmenn klager voldsomt.) Hva er det som gjør da at så mange bare MÅ kose seg med folk som de ikke bor med nå? TS Anonymkode: 00034...92d 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs om det eneste som vil hjelpe er at en relativt ung kjendis blir alvorlig syke eller dør. Det er synd at vi har hatt tiltak som virker og dette fører til at folk gir blaffen. Men som det ble rapportert fra Italia eller Spania, folk tar det ikke alvorlig før de kjenner liklukten. Anonymkode: 2439d...beb Så da kan folk bare sosialisere seg nå da eller? Eller gjør bare alle det mot bedre vitende? TS Anonymkode: 00034...92d
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 Jo det er ille, 70 døde til no, 89 kritiske og over 5000 smittede. Hvis folk gir blaffen i å følge anbefalte tiltak får vi masseøkning og sprengt kapasitet på sykehusene, og må velge hvem som kan behandles. Fortsett å følg rådene og begrens kontakt med venner. Anonymkode: d16dc...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det er ille, 70 døde til no, 89 kritiske og over 5000 smittede. Hvis folk gir blaffen i å følge anbefalte tiltak får vi masseøkning og sprengt kapasitet på sykehusene, og må velge hvem som kan behandles. Fortsett å følg rådene og begrens kontakt med venner. Anonymkode: d16dc...e1f Det er ikke ille.. herregud.. Anonymkode: 55e63...7fe 9
Gjeste mann Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 Det er viktig å følge rådene om avstand, håndvask etc. Og så er det etter min mening viktig å ikke bli hysterisk. Grunnen til tiltakene er først og fremst for at helsevesenet ikke skal bli overbelastet. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 Det er langt fra så ille som media formidler. Nå får vi også bekreftet at å stenge ned samfunnet er en sterk overreaksjon. De aller fleste som smittes reagerer ikke på viruset i det hele tatt. https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-tall-78-prosent-av-korona-smittede-i-kina-viser-ikke-symptomer/3423949202.html Anonymkode: 6ad85...b14 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 Mange fokuserer kun på antall døde. «Ikke verre enn vanlig influensa». At folk, unge og gamle, blir svært syke kommer for lite fram. Når ambulansepersonell må bryte seg inn i leiligheten til en ung, tidligere frisk kvinne tidlig i 20-åra fordi hun ikke har pust til å gå å åpne døra, er dette noe helt annet enn en «tradisjonell» influensa. Anonymkode: 98a63...758 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn tenker jo jeg også. Og derfor holder jeg de ved like. Men jeg ser ekstremt mange som nå slipper opp og da blir jeg forvirret. (Følger for så vidt mye med på internasjonale media og det som skjer ute i verden både økonomiske følger, straff og død er noe helt annet enn her i Norge, og er ekstra irriterande da at så mange nordmenn klager voldsomt.) Hva er det som gjør da at så mange bare MÅ kose seg med folk som de ikke bor med nå? TS Anonymkode: 00034...92d Da fortsetter du sånn og følger myndighetenes råd Hvis det er noen rettferdighet i verden så vil du da slippe unna å dø/bli dødssyk om et par-tre uker. Nei, folk er idioter. Bare les litt rundt på KG - folk her sier covid er som en mild forkjølelse, kun er farlig hvis du er 100 år, forstår ikke at tallene foreløpig er lave fordi tiltakene virker OG fordi vi kun er i fase 2, forstår ikke at dødsfall blant unge er lavt fordi de ofte tåler å ligge i respirator i 2 uker - at det ikke er kult og ligge i respirator i 2 uker og få ødelagt lungene resten av livet forstår de ikke etc etc. Anonymkode: 1d9f6...a31 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi satt nok inn for sterke tiltak, for tidlig. Nå har vi plutselig alt for lite spredning, og tiltak som ingen respekterer lenger fordi de har vart lenge og har vært uforholdsmessige. Lett å si nå i ettertid naturligvis Anonymkode: 2f6b0...ac7 Tiltak som ingen respekterer? Her jeg bor respekterer de fleste tiltakene. Men det finnes jo selvfølgelig idioter som ikke gjør det Anonymkode: 4241b...432 3
Lille-pus Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Jeg blir, ærlig talt, forundret over at enkelt på KG (ikke alle, men enkelte) som synes å sitte og vente på at katastrofen slår inn. Jeg får et inntrykk av at de nesten sitter og ber om at vi skal få nyhetssendinger hvor reportere rapporterer fra norske intensivavdelinger hvor pasienter ligger i gangene med tungen ut av munnen og kveles for åpent kamera. Inntrykket er videre at dette ville mange (ikke alle, men mange) se på som den optimale form for underholdning. Jeg blir ærlig talt kvalm. Jeg tror KG nærmer seg sitt endelikt som diskusjonsjonsplattform. 5
Jdz Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange fokuserer kun på antall døde. «Ikke verre enn vanlig influensa». At folk, unge og gamle, blir svært syke kommer for lite fram. Når ambulansepersonell må bryte seg inn i leiligheten til en ung, tidligere frisk kvinne tidlig i 20-åra fordi hun ikke har pust til å gå å åpne døra, er dette noe helt annet enn en «tradisjonell» influensa. Anonymkode: 98a63...758 Jeg skal på ingen måte si at covid-19 ikke er alvorlig, men scenariet du beskriver her kunne like gjerne skjedd med en vanlig influensa. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Mange fokuserer kun på antall døde. «Ikke verre enn vanlig influensa». At folk, unge og gamle, blir svært syke kommer for lite fram. Når ambulansepersonell må bryte seg inn i leiligheten til en ung, tidligere frisk kvinne tidlig i 20-åra fordi hun ikke har pust til å gå å åpne døra, er dette noe helt annet enn en «tradisjonell» influensa. Anonymkode: 98a63...758 Du mener unge og "tidligere friske" mennesker har aldri fått alvorlige symptomer av influensa? Anonymkode: bf463...b01
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, Lille-pus skrev: Jeg blir, ærlig talt, forundret over at enkelt på KG (ikke alle, men enkelte) som synes å sitte og vente på at katastrofen slår inn. Jeg får et inntrykk av at de nesten sitter og ber om at vi skal få nyhetssendinger hvor reportere rapporterer fra norske intensivavdelinger hvor pasienter ligger i gangene med tungen ut av munnen og kveles for åpent kamera. Inntrykket er videre at dette ville mange (ikke alle, men mange) se på som den optimale form for underholdning. Jeg blir ærlig talt kvalm. Jeg tror KG nærmer seg sitt endelikt som diskusjonsjonsplattform. Diskuterte dette på jobb i dag. Verste er at at vi ikke vet hva som kommer. Diskutert på en intensiv med endel smittet. Anonymkode: d07ae...e3e
Anbefalte innlegg