AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Er det noen som har tatt denne utdanningen og kan dele erfaring? Hvordan er jobbmulighetene, hva jobber dere med, lønn osv? Anonymkode: d4593...5bc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Jeg lurer på om denne er ny? Er det på Bjørkenes du tenker? Jeg så at denne plutselig har dukket opp der. Selv tar jeg bachelor i anvendt psykologi på Bjørkenes. Nettstudie. Ut i fra det jeg kan lese så tror det bachelor jeg tar åpen for flere muligheter i jobbsammenheng. Psykologi går innenfor det meste og er bredere enn psykologisk helsearbeid. Ergo flere muligheter. Anonymkode: f91d8...9ab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på om denne er ny? Er det på Bjørkenes du tenker? Jeg så at denne plutselig har dukket opp der. Selv tar jeg bachelor i anvendt psykologi på Bjørkenes. Nettstudie. Ut i fra det jeg kan lese så tror det bachelor jeg tar åpen for flere muligheter i jobbsammenheng. Psykologi går innenfor det meste og er bredere enn psykologisk helsearbeid. Ergo flere muligheter. Anonymkode: f91d8...9ab Det er på Bjørkenes jeg tenker på, ja. Har også sett på den du tar. Men hva konkret kan man jobbe som med denne utdanningen? Kan man jobbe som samtaleterapeut i psykiatrien f.eks. slik som en psykiatrisk sykepleier kan? Anonymkode: d4593...5bc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er på Bjørkenes jeg tenker på, ja. Har også sett på den du tar. Men hva konkret kan man jobbe som med denne utdanningen? Kan man jobbe som samtaleterapeut i psykiatrien f.eks. slik som en psykiatrisk sykepleier kan? Anonymkode: d4593...5bc Du kan ikke jobbe som samtaleterapeut, nei. Hvis du er heldig, ville jeg kanskje sagt at du kunne fått en jobb som miljøterapeut dersom du bor i distriktet hvor det er stor mangel på andre miljøterapeuter, slik som vernepleiere, sosionomer, etc. Hvis du bor i en by eller et sted hvor det ikke er mangel på dette, har jeg vanskeligheter med å se at du ville fått deg jobb som miljøterapeut. Kanskje du kunne fått en helgestilling eller lignende, men det går sannsynligvis heller til studenter innenfor vernepleie, sykepleie, psykologi (profesjonsstudiet), etc. Hvis jeg var deg ville jeg heller forsøkt å komme inn på vernepleie, sykepleie, sosionomstudiet eller profesjonsstudiet i psykologi hvis du ønsker å jobbe med pasienter. Ikke kast bort mye penger og flere år på et studie som i beste fall kun kvalifiserer til en master. Jeg ville også anbefalt å styre unna bachelor i anvendt psykologi og bachelor i psykologi, men det er nå min mening. Husk at det er profesjonsstudier (vernepleie, sosionom, sykepleie, profesjonsstudiet i psykologi) som gir deg de sikreste mulighetene til å jobbe med pasienter. Anonymkode: 3b8c6...d01 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke jobbe som samtaleterapeut, nei. Hvis du er heldig, ville jeg kanskje sagt at du kunne fått en jobb som miljøterapeut dersom du bor i distriktet hvor det er stor mangel på andre miljøterapeuter, slik som vernepleiere, sosionomer, etc. Hvis du bor i en by eller et sted hvor det ikke er mangel på dette, har jeg vanskeligheter med å se at du ville fått deg jobb som miljøterapeut. Kanskje du kunne fått en helgestilling eller lignende, men det går sannsynligvis heller til studenter innenfor vernepleie, sykepleie, psykologi (profesjonsstudiet), etc. Hvis jeg var deg ville jeg heller forsøkt å komme inn på vernepleie, sykepleie, sosionomstudiet eller profesjonsstudiet i psykologi hvis du ønsker å jobbe med pasienter. Ikke kast bort mye penger og flere år på et studie som i beste fall kun kvalifiserer til en master. Jeg ville også anbefalt å styre unna bachelor i anvendt psykologi og bachelor i psykologi, men det er nå min mening. Husk at det er profesjonsstudier (vernepleie, sosionom, sykepleie, profesjonsstudiet i psykologi) som gir deg de sikreste mulighetene til å jobbe med pasienter. Anonymkode: 3b8c6...d01 Hvorfor vil du anbefale å styre unna et studie som gir gode jobbmuligheter? Var lett for meg å få jobb som miljøterapeut på vgs med denne utdannelsen. Fikk og tilbud om å jobbe i kriminalomsorgen. Hvis man ikke helt er sikker på hva man vil jobbe med, så er det ikke dumt å ta noe som gir mange muligheter. Det gjør en bachlore i psykologi. Venninnen min med samme utdanning jobber på Nav. Anonymkode: f91d8...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Jeg bor i Oslo og fikk jobb som miljøterapeut, 100%med bachelor i anvendt psykologi uten problemer. Tror mye avhenger av kandidaten, og søknaden. Anonymkode: 0677d...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har tatt denne utdanningen og kan dele erfaring? Hvordan er jobbmulighetene, hva jobber dere med, lønn osv? Anonymkode: d4593...5bc vær obs på at mange slike betalte studier ikke gir deg en profesjonstittel, slik som vernepleier, sykepleier, sosionom osv. Du er liksom "ingenting". Slevsagt har du en bachelor men den ekstremt vag Anonymkode: 7dd02...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: vær obs på at mange slike betalte studier ikke gir deg en profesjonstittel, slik som vernepleier, sykepleier, sosionom osv. Du er liksom "ingenting". Slevsagt har du en bachelor men den ekstremt vag Anonymkode: 7dd02...6b3 Man kan jo bygge på med master da Anonymkode: 0677d...6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå