AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Den faste familieturen på hytta utgår naturligvis denne påsken. Så foreldrene mine ønsker at jeg kommer og besøker dem hjemme i stedet (det ønsker jeg og). Tilleggsopplysninger: - Jeg har ikke peiling på om jeg er eller har vært smittet. Ingenting som tyder på det, men man kan jo være helt symptomløs. Jobber innenfor helsevesenet, så det er jo ikke direkte usannsynlig at jeg kan ha vært utsatt for noe. Bortsett fra noen hygiene-tiltak, jobber folk her som normalt. Det er psykiatri det går i her, så ikke spesielt utsatte pasienter. - Begge foreldre er over 70, men ellers ingen helseplager forbundet med høyere risiko. - De bor i en annen kommune i nærheten - Jeg har fortalt dem om min arbeidshverdag og det at jeg er rundt andre mennesker hele dagen. De ønsker allikevel at jeg kommer. - De er oppegående folk som følger med, og er fullt kapable til å ta sine egne valg. - Jeg er ikke bekymret for min egen del, men ønsker ikke å smitte dem eller noen andre. Hva tenker dere? Dra på besøk eller ikke? Anonymkode: 0f1de...e57 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Har samme problemstilling som deg, bare at mine foreldre er yngre, men til gjengjeld har kroniske, ikke-dødelige sykdommer. Min mor er i risikogruppa. Jobber ikke i helsevesenet da, men jobber som vanlig. Ellers stiller jeg helt likt som deg. Er spent på hva folk svarer. Anonymkode: ea985...d7a 1
Pollen Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Hvis de ønsker det, så hadde jeg nok gjort det. Kanskje møtes ute? Sitte på verandaen eller noe. Mine foreldre, som er 60 årene, har sagt nei til besøk. 3
Gjest Albbas Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Det går an å møtes, men da er det anbefalt å holde 2 meter avstand innendørs. Enda bedre å møtes ute, for eksempel på verandaen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Vi gjør det, men foreldre mellom 58-63 år som er friske og begge jobber innenfor skole og er derfor isolert. Min mann og jeg har hatt hjemmekontor og barnehagebarnet hjemme. Etter to uker ned hjemlevert mat og største fornøyelse er huska i hagen, så drar vi til gården til mine foreldre for litt utløp. 3 km til nærmeste nabo, så vi skal holde oss pent unna andre Anonymkode: 716ab...f56
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Jeg skal møte foreldrene mine i dag, faren min er snart 60 og moren min 57. Anonymkode: 4996b...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Det er forresten snakk om hele uka, så kan ikke akkurat bo på terrassen, eller kun møtes ute. Vi kommer til å bo i samme hus. Men to meters avstand innendørs skal vi nok klare å opprettholde. Anonymkode: 0f1de...e57 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Den faste familieturen på hytta utgår naturligvis denne påsken. Så foreldrene mine ønsker at jeg kommer og besøker dem hjemme i stedet (det ønsker jeg og). Tilleggsopplysninger: - Jeg har ikke peiling på om jeg er eller har vært smittet. Ingenting som tyder på det, men man kan jo være helt symptomløs. Jobber innenfor helsevesenet, så det er jo ikke direkte usannsynlig at jeg kan ha vært utsatt for noe. Bortsett fra noen hygiene-tiltak, jobber folk her som normalt. Det er psykiatri det går i her, så ikke spesielt utsatte pasienter. - Begge foreldre er over 70, men ellers ingen helseplager forbundet med høyere risiko. - De bor i en annen kommune i nærheten - Jeg har fortalt dem om min arbeidshverdag og det at jeg er rundt andre mennesker hele dagen. De ønsker allikevel at jeg kommer. - De er oppegående folk som følger med, og er fullt kapable til å ta sine egne valg. - Jeg er ikke bekymret for min egen del, men ønsker ikke å smitte dem eller noen andre. Hva tenker dere? Dra på besøk eller ikke? Anonymkode: 0f1de...e57 Er det ikke bare å la være da, burde være et enkelt valg. Anonymkode: 7fe45...36b 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 Hadde droppet det. Anonymkode: 4507a...f88 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 Jeg ville ikke gjort det. Hadde det vært min skyld at de ble smittet og ble så syke at de hadde endt opp på respirator eller dødd en grusom død som korona kan føre til, ville jeg aldri klart å tilgi meg selv. Anonymkode: b00d4...b2f 5
AnonymBruker 42 Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Dra på besøk eller ikke? Jeg hadde dratt. Bare unngå kyss,klapp og klem, OG hold fingrene unna øyne/nese/munn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 Hvordan vil du føle deg hvis du smitter dem og de blir alvorlig syke? Den tanken var for meg nok til å droppe å besøke mine foreldre. Og de er yngre enn dine foreldre. Anonymkode: 88547...970
Grandidosa83 Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Den faste familieturen på hytta utgår naturligvis denne påsken. Så foreldrene mine ønsker at jeg kommer og besøker dem hjemme i stedet (det ønsker jeg og). Tilleggsopplysninger: - Jeg har ikke peiling på om jeg er eller har vært smittet. Ingenting som tyder på det, men man kan jo være helt symptomløs. Jobber innenfor helsevesenet, så det er jo ikke direkte usannsynlig at jeg kan ha vært utsatt for noe. Bortsett fra noen hygiene-tiltak, jobber folk her som normalt. Det er psykiatri det går i her, så ikke spesielt utsatte pasienter. - Begge foreldre er over 70, men ellers ingen helseplager forbundet med høyere risiko. - De bor i en annen kommune i nærheten - Jeg har fortalt dem om min arbeidshverdag og det at jeg er rundt andre mennesker hele dagen. De ønsker allikevel at jeg kommer. - De er oppegående folk som følger med, og er fullt kapable til å ta sine egne valg. - Jeg er ikke bekymret for min egen del, men ønsker ikke å smitte dem eller noen andre. Hva tenker dere? Dra på besøk eller ikke? Anonymkode: 0f1de...e57 Jeg har sagt til mine foreldre at det er noe de må bestemme. Så lenge de vet om risikoen, så tar de et informert valg. Sekundært er det også nesten umulig å forestille seg at de ikke vil bli eksponert for smitte på et eller annet tidspunkt uansett. Så kanskje like greit å ta en minimal risiko nå.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 Moren min vil ikke treffes og er i 50-årene. Jeg er permittert og er hjemme med barna, så svært lite sannsynlig at vi er blitt smittet- siden vi har vært hjemme i 3 uker nå. Anonymkode: 64dbe...565
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 Er ikke dette under fritidsreiser? Du som jobber i helsevesenet burde jo skjønne at det er uaktuelt at du besøker dine foreldre. Anonymkode: 16290...de6 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Jeg og familien min har alltid et tankeeksperiment når vi er fristet til å samles. Hva om noen blir smittet på denne sammenkomsten, hva om jeg tok med meg smitte fra jobb til foreldrene mine (mange er asymptomatiske). Ville aldri kunnet tilgi meg selv. Så vi ender med å droppe å møtes og tar praten på telefon i stedet. Anonymkode: a85c0...590 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 Er det ikke sånn at man skal holde seg unna de over 65? Vi holder oss for oss selv, vil ikke bli smitta eller smitte andre. Har barn i risikogruppa. Anonymkode: e8a91...39d
Nerine_ Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 Jeg må bare spørre, dere som tenker det er uaktuelt å treffe foreldrene deres, har dere planer om å ikke se dem på 12-18mnd? Evnt lenger om vaksine ikke kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 Jeg besøker ikke mine foreldre. De er 62 og i god form, men hvorfor ta sjansen?? Gjett om vi får smitteboom etter påske, nettopp fordi halvparten av Norges befolkning «bare» skal besøke noen, «fordi jeg har jo ikke symptomer» 🙄🙄 Anonymkode: 7fe07...982 2
Anbefalte innlegg