Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg ønsker å ta en tear trough behandling, men er litt usikker på hvilken klinikk jeg bør velge. Noen som har god erfaring med dette? Helst på Østlandet et sted. Det er jo så mange klinikker og så mange forskjellige priser at jeg aner ikke hva jeg skal gå for, eller hvem som er flinke. 

På forhånd takk for svar :)

Anonymkode: 10a0d...841

AnonymBruker
Skrevet

Signatur klinikken er flinke.

Men det vil jo alltid være noe behandlerforskjell.

Anonymkode: 30e10...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Hvor på Østlandet da? 

Anonymkode: decf4...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Helst i Vestfold eller Oslo  :) 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei. TS her igjen.

Jeg har vurdert Eger Skin Clinic, Vanity Beauty Clinic (Sol Elise) og Beths Beauty, alle i Oslo. Har ikke prøvd noen av de før, men ser de får mye god respons på nett. 

Hvis noen har gode erfaringer med tear trough behandlere så gjerne tips meg! :) Enten på disse klinikkene eller andre i Oslo - Vestfold området. Takk! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på at dette kan ligge under øynene dine og forårsake poser og tidvis hovenhet i minst 10 år fremover....det gjorde det (og gjør fremdeles) hos meg.

Ikke gjør dette.

Anonymkode: 84e33...31c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær forberedt på at dette kan ligge under øynene dine og forårsake poser og tidvis hovenhet i minst 10 år fremover....det gjorde det (og gjør fremdeles) hos meg.

Ikke gjør dette.

Har sett et jævlig resultat av det på ei venninne - endte opp med pølser under øyne. Har selv tatt mesotherapi i der øya, forsvinner er 4 mnd, ser ikke veldig forskjell, men litt mere plumpet av fukt. Det blir et mykere resultat av d. Så ikke så risky beh.

Anonymkode: ee551...0ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør dette.

10 år? Det oppløses vel i løpet av noen mnd?

Anonymkode: 56646...fac

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 år? Det oppløses vel i løpet av noen mnd?

Ikke under øynene, nei. Der er det ikke mye til bevegelse (i områder med bevegelse forsvinner filleren raskere).
Alle behandlere som jeg har snakket med her i Norge kommer med det samme koret om at filleren løser seg opp i løpet av få måneder. Men jeg har fortsatt filler under øynene etter 10 år. 
Hvis du søker på nettet (feks amerikanske og engelske nettsider) vil du finne folk som har opplevd det samme. Ganske mange også faktisk. Mange har forsøkt å løse opp filleren med hyalase. Hyalasen har tatt bort filleren, men også ødelagt det naturlige vevet. De har altså fått mer rynker.
Ikke tro at dette er en ukomplisert behandling. Hvis du angrer deg og prøver å fjerne den med hyalase, kan du risikere å se mye verre ut enn det du gjorde FØR du satte filleren til å begynne med.
Jeg gjentar; IKKE gjør dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett et jævlig resultat av det på ei venninne - endte opp med pølser under øyne. Har selv tatt mesotherapi i der øya, forsvinner er 4 mnd, ser ikke veldig forskjell, men litt mere plumpet av fukt. Det blir et mykere resultat av d. Så ikke så risky beh.

Anonymkode: ee551...0ef

Hvordan gikk det med venninnen din? Hvordan ordnet dette seg? Ser hun bra ut den dag i dag?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke under øynene, nei. Der er det ikke mye til bevegelse (i områder med bevegelse forsvinner filleren raskere).
Alle behandlere som jeg har snakket med her i Norge kommer med det samme koret om at filleren løser seg opp i løpet av få måneder. Men jeg har fortsatt filler under øynene etter 10 år. 
Hvis du søker på nettet (feks amerikanske og engelske nettsider) vil du finne folk som har opplevd det samme. Ganske mange også faktisk. Mange har forsøkt å løse opp filleren med hyalase. Hyalasen har tatt bort filleren, men også ødelagt det naturlige vevet. De har altså fått mer rynker.
Ikke tro at dette er en ukomplisert behandling. Hvis du angrer deg og prøver å fjerne den med hyalase, kan du risikere å se mye verre ut enn det du gjorde FØR du satte filleren til å begynne med.

Så det beste er bare å la det være om man har gjort det? Gjorde det for noen år siden og har merket tørre øyne i ettertid. Men det ser ellers ut til at det meste er forsvunnet nå, kun plager med tørre øyne. Usikker på om det var årsaken til det da.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det beste er bare å la det være om man har gjort det? Gjorde det for noen år siden og har merket tørre øyne i ettertid. Men det ser ellers ut til at det meste er forsvunnet nå, kun plager med tørre øyne. Usikker på om det var årsaken til det da.

Jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg. Jeg har også hørt historier der hyalasen ikke har ødelagt det naturlige vevet, men bare filleren. Jeg har et inntrykk av at man ikke egentlig har 100 % kontroll, hverken når det gjelder filler eller hyalase.
Jeg har fortsatt lyst til å gjøre noe med mine. Men jeg vil vente og se om det kommer en mer kontrollert behandling med hyalase i fremtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg. Jeg har også hørt historier der hyalasen ikke har ødelagt det naturlige vevet, men bare filleren. Jeg har et inntrykk av at man ikke egentlig har 100 % kontroll, hverken når det gjelder filler eller hyalase.
Jeg har fortsatt lyst til å gjøre noe med mine. Men jeg vil vente og se om det kommer en mer kontrollert behandling med hyalase i fremtiden.

Ok😊 Jeg ser ikke værre ut nå enn før i hvert fall, men man kan vel være uheldig uansett hva man foretar seg.

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Tusen takk for alle svar! Så dere anbefaler altså ikke å gjøre det? Selv ikke hos noen såpass anerkjente som Silje Austnes på Beth’s Beauty? 

Hva ville dere ellers anbefalt for å smoothe ut under øyet? Har et svakt søkk og litt fine linjer som blir spesielt synlig hvis jeg bruker concealer. Ville hatt det helt glatt og fint under øyet :) 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Selve filleren er nok borte, men det kan være inflammasjon eller arrvev fordi kroppen din har reagert på fremmedlegemet (filleren).

Jeg har ikke tatt tear trough-behandling, men fikk synlige «pølser» da jeg tok filler i linjene fra nese til munn.

Anonymkode: c8e25...317

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selve filleren er nok borte, men det kan være inflammasjon eller arrvev fordi kroppen din har reagert på fremmedlegemet (filleren).

Jeg har ikke tatt tear trough-behandling, men fikk synlige «pølser» da jeg tok filler i linjene fra nese til munn.

Hva skjedde med "pølsene" da? Er de borte nå? Hva gjorde du for at de skulle forsvinne?

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva skjedde med "pølsene" da? Er de borte nå? Hva gjorde du for at de skulle forsvinne?

Ja, de er heldigvis borte nå, men det tok lang tid. Var ikke noe å gjøre med det annet enn å vente og håpe at de forsvant. De siste årene hadde jeg bare en kul ved hver munnvik, men de forsvant også til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok filler i leppekanten og reagerte med hovne kuler i leppen over 18 mnd etterpå. Hadde også feber innimellom før jeg fikk det bort. Hudpleier sa kroppen min ikke tålte restylane og at den prøvde å støte det ut. Fikk en betennelse pga bakterier som kom inn med sprøyte eller fordi jeg tok meg på munnen. Måtte få sprøytet inn noe som løste det opp tilslutt. 

Anonymkode: 07a98...e15

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om de som har prøvd å fjerne med hyalase ventet lenge med å gjøre det? Gikk det noen måneder, et år - eller bare noen uker? 

Anonymkode: f44bd...a52

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om de som har prøvd å fjerne med hyalase ventet lenge med å gjøre det? Gikk det noen måneder, et år - eller bare noen uker? 

Anonymkode: f44bd...a52

Det varierer. Noen har ventet flere år ja. Noen har ventet uker og andre måneder. Men det er ikke likt resultat for alle. Du kan lese deg opp på Realself.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...