Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser snart til egypt og tenker å kjøpe oss digitalt fotoapparat. Jeg er seff helt blank når det gjelder slike ting. Er det noen her som kan anbefale et digitalt fotoapparat?

Eller evnt hva man skal se etter når man skal kjøpe. Har litt lyst på et man kan filme litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Canon Ixus 40 og er kjempefornøyd! Har ikke brukt det så mye til filming, men det er mulig. Spørs vel litt på minnebrikken hvor mye det er plass til.

Vi har også et SONY digitalt videokamera med muligheter for stillbildefoto, men det er et kamera til 15.000,- som tar litt mer plass i bagasjen.

Ixus'en er snerten og liten, og får lett plass i lomme eller veske. Flotte bilder, og mulighet for fine makrobilder! Et greit kamera til en grei pris. Finnes også med flere megapixler, som f.eks. Ixus 50.

Skrevet

Canon Ixus-kameraene er gode, ja. Jeg har Ixus v3 - ganske gammelt i digitalkameraverdenen, men funker kjempefint.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også Canon Ixus, og er veldig fornøyd. :)

Skrevet

Ixus'en er et best-i-test-kamera. I samme prisklasse har du min nyinnkjøpelse: Fujifilm Finepix F10. Jeg kjøpte dette pga sinnsykt bra batterikapasitet. Jeg tok 520 bilder med blitz før det var behov for å lade batteriet igjen. Veldig deilig!

Skrevet

Ixus-brukar her også, men eg har Ixus 700. Kjempesnertent å ha med seg, fin design, og det går kjapt å navigere i menyen (har opplevd kamera der det tek opptil fleire sekund å slette bilete, f. eks. - var letta då eg fekk meg eit nytt eit! :) ). Denne modellen har 7.1 megapikslar, noko som er fint om du har planar om å forstørre nokre av bileta frå turen din.

Det er også mogleg å filme med lyd. Lengda på filmane er avhengig av storleiken på minnekortet ditt. Uansett kva for kamera du skal kjøpe, er det lurt å kjøpe ei større minnebrikke enn den som følgjer med. Og sidan du skal på tur og alt, er det greitt å vite at du berre kan knipse i vei utan å tenkje på om du har nok plass.

Skrevet

Canon IXUS 700 er et bra allround kamera.

Men vurderer Fujifilm F10 selv.

Skrevet
http://www.akam.no/

her er det tester, omtaler, folk legger inn kommentarer, prissammenligninger osv!

beste kamerasiden :-)

Ikke akkurat den beste, men ihvertfall en.

www.digit.no har de beste (norske) testene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...