AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 https://www.nettavisen.no/okonomi/raser-mot-dagbladets-artikkel-om-smekkfulle-oslo-gater--det-er-en-forfalskning/3423949485.html Hvorfor gjør de det? Er det virkelig i tråd med vær varsom-plakaten? Hvorfor lyver de slik at de skaper hat og hysteri blant folk? Anonymkode: 5fcd5...a67 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Folk er lei av å lese om om rikmannsfolk på ferie i Alpene, og at alle hyttefolk klager, så da må mediene finne på noe annet og spre hat om, for å holde de som bor i vårt langstrakte land i aktivitet. Og nå gjøres det ved å henge ut alle som bor i Oslo med ett bilde som er tatt på en visuell misvisende måte. Eller vi kan kalle det klikkhoreri. Det mediene tjener penger på er hvor mange som leser artikler, og da må overskriftene gjøre at folk klikker seg inn og hisser seg op i kommentarfeltene...... Anonymkode: 6ead3...769 12
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Mediene har enorm makt, samtidig som de lever av klikk. Koronaviruset er en gudegave, og det hauses opp til det ekstreme. Ja det er alvorlig, men nå er mediedekningen og tiltakene mer enda mer alvorlig Anonymkode: e61a3...55c 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Du ser jo at er masse folk der så det er jo ikke løgn! Anonymkode: d3b7d...801 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Media rapporterer bare. De faker ikke bildene av folketunge Oslo-gater. Om noen bidrar til hysteri så er det de menneskene som insisterer på å samle seg rundt omkring. Har isolasjonen gått til hodene på folk eller har dere alltid vært så konspiratoriske? At myndigheter og presse skal ha farlige skjulte agenda er jo toppen av paranoia. Anonymkode: 08497...6eb 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser jo at er masse folk der så det er jo ikke løgn! Anonymkode: d3b7d...801 Det er ikke forbudt å være ute, men man skal holde avstand til hverandre. Spørsmålet er jo hvor stor avstand det er mellom folk og det er det som blir argumentert. Bildet er vinklet sånn at det ser ut som om folkene går veldig nærmere - nesten 17. mai tilstander - når det viser seg at ikke er tilfellet. Anonymkode: 1fe77...4c5 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Spør heller hva regjeringen vil, det er de som har mediene i lomma. Anonymkode: ac6ec...d6b 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 Er enig i at det var et unødvendig spekulativt bilde, men jeg var selv ute i går, og det var faktisk klin umulig å følge noen enmetersregel mange steder. Flere gikk sammen i bredden på smale fortau, og de fleste gjorde ingen forsøk på å flytte seg for å passere hvis det lå an til å bli trangt. En ting som irriterer meg særlig er alle joggerne, helt greit å jogge nå, men MÅ dere velge de mest trafikkerte gatene?? For det første puster og peser dere så mye mer enn folk som går, og med munnen åpen, at en meter avstand antakelig er veldig i underkant av hva som er forsvarlig, for det andre opplevde jeg flere ganger at folk strøk forbi 20 cm unna, fordi de tydeligvis insister på å holde farten selv om det kommer folk i mot og det egentlig ikke er plass til å jogge i mellom. Og før noen sier at jeg kan jo velge de minst trafikkerte gatene: jeg gjør det når jeg kan, men når jeg må ut et ærend, noe som innimellom innebærer større avstander nå når man helst ikke skal ta buss/trikk, foretrekker jeg å komme meg noe i nærheten av raskest mulig fra A til B. For en som er ute for å trimme kan det umulig være et poeng i seg selv. Anonymkode: 60749...25e 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting som irriterer meg særlig er alle joggerne, helt greit å jogge nå, men MÅ dere velge de mest trafikkerte gatene?? Jeg lurer på om dette er samme type folk som: 1. er hensynsløse syklister av typen tour de finans, sykler på folk, irriterer bilister. 2. er hensynsløse langrennsløpere i turområder, som brøler at folk må komme seg unna for å ikke ødelegge treninga hans/hennes, ellers kjører de bare rett på deg. 3. Insisterer på å dra på hytta. Men til trådens tema: Slutt å les Dagbladet. Anonymkode: de58a...7d1 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 Hvordan kan du påstå at det er løgn? Dra dit å se selv. Anonymkode: 92089...2b5 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 Eller la være å dra dit for da bidrar du jo til enda mer folk. Det er stappfullt med folk ute når det er bra vær, like mange som vanlig på en dag med dårlig vær også som i dag. Mentaliteten er helt anderledes nå enn for to uker siden, da var det folk som tok hensyn og holdt seg inne. Anonymkode: 92089...2b5 1
Ludovica- Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 Man ser jo at det bildet er juks. Det er komprimert. Er absolutt ingen steder på løkka som ser slik ut i virkeligheten. På bildene ser det ut som en gate med mange smale bygninger, det stemmer ikke. Samt blir det jo litt misvisende å ta et bilde av lørdag før påske fra et av de tetteste stedene i Oslo for å illustrere at "se folk i Oslo gir faen". Det er ikke representativt. Jevnt over er det betraktelig mye mindre folk ute nå. Men man må og huske at steder som Grunerløkka er et av de stedene i Oslo som er tettest befolket, hvor man i tillegg har lite uteareale og bre seg på, og i tillegg skal man jo helst ikke dra noen steder. I groruddalen øst i Oslo f.eks bor folk og tett i blokker, men man har et mye større ute område, samt marka tett på. Da blir det ikke så tett. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Media rapporterer bare. De faker ikke bildene av folketunge Oslo-gater. Om noen bidrar til hysteri så er det de menneskene som insisterer på å samle seg rundt omkring. Har isolasjonen gått til hodene på folk eller har dere alltid vært så konspiratoriske? At myndigheter og presse skal ha farlige skjulte agenda er jo toppen av paranoia. Anonymkode: 08497...6eb Neida du er den smarte her, myndigheter å media lyver aldri... 😂😂🤦♀️ Anonymkode: dfdad...a65 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Skrevet 5. april 2020 Media lyver faktisk ikke. Veldig mange gir faen. Hver eneste gang jeg går på matbutikken går folk veldig nærme blant annet. Det er fullt av folk på kjøpesentrene. Anonymkode: 776c5...dfb 7
Djungelvrål Skrevet 5. april 2020 #17 Skrevet 5. april 2020 Det ble vist en reportasje hvor det ble filmet masse folk i gata mens noen ble intervjuet, noen sa at de fikk 17 mai vibber og man så det yrende livet på film. Litt vanskelig å jukse på film? Og disse som ble intervjuet på gata, fikk de betalt for å juge? 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Skrevet 5. april 2020 Ja, hva vil de? Manipulere bildet og med overskriften få mer klikk. Anonymkode: 69d67...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, hva vil de? Manipulere bildet og med overskriften få mer klikk. Anonymkode: 69d67...8a1 Har du sett videoen? Anonymkode: c9508...02b 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #20 Skrevet 5. april 2020 I går var det noen som gikk forbi meg med bare 1.9 meters avstand. Jeg har tipset VG om det Anonymkode: e61a3...55c 3
Anbefalte innlegg