AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Jeg bare tiltrekkes av Finnmark. Hvorfor? Jeg har bare lyst til å flytte dit. Da kommer jeg til å flytte dit alene, uten å kjenne en sjel. Dette er det ikke mange som gjør av seg selv. Hva tenker egentlig folk når det kommer en ensom person flyttende til en liten bygd? Er ikke det rart? Ikke mange som bare gjør det vil jeg tro. Anonymkode: 20f7c...8d3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Hvorfor vil du det? Har du skole eller en jobb du skal ha når du kommer dit, eller skal du være arbeidsledig? Anonymkode: e0b95...d51 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 I og med at de fleste flytter fra Finnmark vil de nok ønske deg velkommen med åpne armer. Bare husk at det er ikke all verden av jobber å velge mellom. Anonymkode: 48528...f18 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 Okey Jeg får jobbtilbud ofte. Har ikke søkt, men tenker ikke dette vil være et problem Flytter ikke uten jobb uansett. Anonymkode: 20f7c...8d3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Jeg tror du fort kan gå på en smell om du bor i Sør-Norge og er vant til det klimaet 😅 De fleste som flytter fra Sør-Norge til Tromsø får seg et lite sjokk det første året eller to, og det er ganske stor forskjell på Tromsø og innenlandsklimaet i Finnmark. Mange blir deprimert av mørketida, og i Tromsø har man i minste fall lys fra byen som gjør det LITT bedre. Anonymkode: 25a7c...03b 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 Finnmark er da mer enn små bygde... Anonymkode: e95b0...f60 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Ikke rart i det hele tatt at det kommer tilflyttende. Og ofte kommer dem alene. Du blir mottatt som en ny lokal helt. Er du singel kvinne i tillegg, så kommer du til å bli særdeles populær! Eksotisk! Er du singel mann, da sliter du mer. Anonymkode: 30c80...569 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart i det hele tatt at det kommer tilflyttende. Og ofte kommer dem alene. Du blir mottatt som en ny lokal helt. Er du singel kvinne i tillegg, så kommer du til å bli særdeles populær! Eksotisk! Er du singel mann, da sliter du mer. Anonymkode: 30c80...569 Håper da det. Jeg er en kvinne på 26 år. Jeg husker bare at i den bygda jeg bodde i var det plutselig en fra sør som flyttet til. Og alle syntes det var rart, og mange snakket om det😅 Vil ikke bli sett på som en raring. Anonymkode: 20f7c...8d3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 Kommer fra en liten bygd i Finnmark. Kan være vanskelig å komme inn i miljøet på små bygder. Anbefaler heller litt større plasser som Alta, Hammerfest og Kirkenes, hvor det også er tilflyttere. Anonymkode: b4096...b1c 4
Jane Eyre Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du fort kan gå på en smell om du bor i Sør-Norge og er vant til det klimaet 😅 De fleste som flytter fra Sør-Norge til Tromsø får seg et lite sjokk det første året eller to, og det er ganske stor forskjell på Tromsø og innenlandsklimaet i Finnmark. Mange blir deprimert av mørketida, og i Tromsø har man i minste fall lys fra byen som gjør det LITT bedre. Anonymkode: 25a7c...03b Jeg bor i Sør-Norge - Kristiansand. Vi har hatt 113 nedbørsdøgn de siste 13 mnd. Og når det ikke regner er det overskyet og vind.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, Jane Eyre skrev: Jeg bor i Sør-Norge - Kristiansand. Vi har hatt 113 nedbørsdøgn de siste 13 mnd. Og når det ikke regner er det overskyet og vind. Ja dette er vel beviset på at du kan gå på en liten smell når du synes regn er det verste 😅 Du får i alle fall invistere en fres når du kommer oppover så du ikke måker på deg senebetennelse når du ikke er vant med 7 måneder med snømåking 👍. Og om du synes det er ille at det er overskyet lurer jeg på hva du kommer til å tenke når du kommer hit og innser at det er mørkt hele døgnet i flere måneder 😅 Anonymkode: 25a7c...03b 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #12 Skrevet 5. april 2020 Finnmark er utrolig flott. Jeg på Sørlandet (Kristiansand) og er ofte på jobbreiser i bygdene i Øst-Finnmark. Folkene er veldig ålreite og jeg føler meg alltid veldig velkommen. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noen problem med å passe inn og få meg et nettverk. Men på grunn av været vil jeg ikke flytte dit. Snakket med noen denne uka og da var det snøstorm, mens her nede er det sol og T-skjortevær. Vennen min der kom seg ikke på butikken en gang 😅 Jeg tror du kommer langt hvis du reiser med åpent sinn. Hadde jeg vært ung kan det godt tenkes jeg kunne bodd noen år på bygda der oppe. Anonymkode: 58b08...faa 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper da det. Jeg er en kvinne på 26 år. Jeg husker bare at i den bygda jeg bodde i var det plutselig en fra sør som flyttet til. Og alle syntes det var rart, og mange snakket om det😅 Vil ikke bli sett på som en raring. Anonymkode: 20f7c...8d3 Hva konkret er det som tiltrekker deg med Finnmark? Jeg gleder meg så sinnsykt til å flytte herfra!! Anonymkode: e95b0...f60 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #14 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer fra en liten bygd i Finnmark. Kan være vanskelig å komme inn i miljøet på små bygder. Anbefaler heller litt større plasser som Alta, Hammerfest og Kirkenes, hvor det også er tilflyttere. Anonymkode: b4096...b1c Hammerfest eller Kirkenes for all del, Alta = møkkamiljø. Anonymkode: 7db3f...6cf 2
Jane Eyre Skrevet 5. april 2020 #15 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja dette er vel beviset på at du kan gå på en liten smell når du synes regn er det verste 😅 Du får i alle fall invistere en fres når du kommer oppover så du ikke måker på deg senebetennelse når du ikke er vant med 7 måneder med snømåking 👍. Og om du synes det er ille at det er overskyet lurer jeg på hva du kommer til å tenke når du kommer hit og innser at det er mørkt hele døgnet i flere måneder 😅 Anonymkode: 25a7c...03b Regn er verre en snø du. Jeg har familie i Finnmark og har også bodd i Tromsø og Lillehammer. Tar snø fremfor regn alle dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå