Gå til innhold

Kometen Atlas årsak til nedstengningen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk akkurat vite om dette i en annen tråd, så jeg vet ikke så mye om det selv. Det er en komet som har kommet inn i solsystemet vårt nå, og som nærmer seg jorden. Den skal visst ikke treffe, men den skal komme ganske nær. Det siste fenomenet som kan sammenlignes var Hale-bop i 1997.

"In the meantime, skywatchers may be able to observe ATLAS within the next couple of weeks, should it continue to increase in brightness at the current rate. There are some astronomers who predict that the comet will be visible in the night sky around May 1, 2020, reports EarthSky."

https://www.inverse.com/science/comet-atlas-may-23-2020

Anonymkode: 0b9a1...5f1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er en bedre forklaring fra den andre tråden (håper det er greit at jeg siterer deg her, takk for info!)

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den ene uoffisielle forklaringen er at viruset er en distraksjon fra Atlas kometen som er på vei mot jorden. Den skal visstnok ikke treffe, men den er veldig stor og hvis halen kommer nært jorden vil det kunne skape store ødeleggelser.

Kometen heter altså Atlas, opptalt etter guden som holder himmelen på plass. Den har også et annet navn, som er C/19. Den ble oppdaget i desember, runt samme tid som Covid/19 angivelig oppstod i Kina.

Det sies at denne sinnsyke lock-down situasjonen i hele verden er på grunn av denne kometen. De ønsker å ha innbyggerne innendørs når den nærmer seg. Den vil være synlig i slutten av april og Mai. Den er helt enorm og de tror dette et en som vil være godt synlig på dagtid.

Kan ikke si å ha lest så mye om c/19 kometen i nyhetene. Jeg tror absolutt viruset er reellt og at vi skal være forsiktig.

Uansett så er det litt interessant å se på spekulasjonene på nett om at kometen kanskje er Wormwood nevnt i bibelen, Red Kachina nevnt av hopi indianerne, Nibiru fra de sumeriske tekstene, planet X som de hevdet å ha oppdaget for lenge siden osv.

Kometer er fra gammelt av kjent for å bringe med seg dårlig nytt som sykdom for eksempel.

Noen andre som har lest noe om det temaet og gjort seg opp noen tanker?

Anonymkode: bcb38...542

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvilken sammenheng mener du dette har med Korona viruset, siden du legger innlegget her?

Anonymkode: 829b2...e69

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvilken sammenheng mener du dette har med Korona viruset, siden du legger innlegget her?

Anonymkode: 829b2...e69

Fordi nedstengningen har alt med koronavirus å gjøre - sider de iallefall.

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk akkurat vite om dette i en annen tråd, så jeg vet ikke så mye om det selv. Det er en komet som har kommet inn i solsystemet vårt nå, og som nærmer seg jorden. Den skal visst ikke treffe, men den skal komme ganske nær. Det siste fenomenet som kan sammenlignes var Hale-bop i 1997.

"In the meantime, skywatchers may be able to observe ATLAS within the next couple of weeks, should it continue to increase in brightness at the current rate. There are some astronomers who predict that the comet will be visible in the night sky around May 1, 2020, reports EarthSky."

https://www.inverse.com/science/comet-atlas-may-23-2020

Nå er viruset ekte, og tiltakene nødvendige. Så denne påståtte kometen er irrelevant.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle de holde folk hjemme og lage full lockdown i samfunnet på grunn av en komet? Det henger jo ikke på greip.

C/19 kommer vel av Comet 2019 (fordi den ble oppdaget i 2019), på samme måte som at Covid-19 står for Corona virus Desease 2019, fordi viruset ble oppdaget i 2019. Derfor har de lignende navn. Ikke noe mer mystisk enn det.

Jeg kan godt like noen gode konspirasjonsteorier og alternative greier, men dette er jo helt på bærtur.

Anonymkode: 91b05...1af

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

🤦‍♀️ 

Konspirasjonsteoretikere bare koooser seg gløgg igjen for tiden.

Jeg ville vært veldig forsiktig med formuleringen "fikk vite om" når du leser konspirasjonsteorier på nettet... OG du sier du vet lite om det, men å lage en helt ny tråd der du repeterer konspirasjonsteorien, det gjør du? Altså, ærlig talt. LITT research på seriøse nettsteder kan du klare før du gjør sånne her dumme ting. NASA har fine hjemmesider. Den kometen er ikke farlig, men blir sikkert pen å se på. 

Anonymkode: 0c02d...ce3

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle de holde folk hjemme og lage full lockdown i samfunnet på grunn av en komet? Det henger jo ikke på greip.

C/19 kommer vel av Comet 2019 (fordi den ble oppdaget i 2019), på samme måte som at Covid-19 står for Corona virus Desease Disease 2019, fordi viruset ble oppdaget i 2019. Derfor har de lignende navn. Ikke noe mer mystisk enn det.

Jeg kan godt like noen gode konspirasjonsteorier og alternative greier, men dette er jo helt på bærtur.

Skriveleifis. sorry.

AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg som skrev om det i den andre tråden. Takk for du laget en egen en om temaet!😊

Jeg synes det et nokså interessant. Det at vi ser denne type nedstengning av hele verden kan virke ganske overraskende og unødvendig. Det er mange som dør, absolutt, men er det mange nok til å kunne forsvare tiltakene vi ser nå?

At vi i Europa kan finne på sånne tiltak av et ukjent virus som dreper mange eldre og de i risikogrupper kan jeg til en viss grad forstå. Kina, tja, kanskje. Men land som Den dominikanske republikk osv.? Nei, ikke i det hele tatt. Faktisk er det enda strengere der enn i Norge, de har portforbud og alle må bruke munnbind på butikken. Andre steder skyter de folk som bryter karanten.

Jeg har aldri sett hele verden enes om en ting slik som vi ser nå. Vi sendte utstyr til Kina og Kina gir utstyr til oss. Plutselig har verden forandret seg fra å være et kaldt sted med nesten-kriger til å bli en kjærlig stor verdensfamilie der vi alle vil hjelpe de syke og gamle.

Jeg er kanskje litt kynisk som tenker at det må være noe mer som ligger bak det. Det sulter og dør folk hver dag i India, folk blir solgt som barnebruder og blir mishandlet. Men når et virus dukker opp som i all hovedsak tar livet av eldre og syke, så skal man bruke alle mulige midler til å bekjempe det? Nja, vet ikke helt.

Så har vi denne kometen da, som dukker opp samtidig som viruset oppstår i Kina. De får lignende navn, og beleilig nok så er kometer kjent for å bringe sykdom og død når de først dukker opp. Hvis en komet hadde kommet mot jorden og den eller halen hadde truffet, DA hadde jeg skjønt en verdensomfattende lock-down. Alle holder seg i sitt land, sin by, sitt hus. Det ville vært et fint tiltak. Man ville unngått full panikk og opptøyer av hysteriske mennesker, samtidig som skadeomfanget muligens ville blitt begrenset.

Man kan aldri forutse med 100% nøyaktighet hvordan en komet vil oppføre seg. Offisielle kilder har allerede gått ut og sagt at den allerede nå oppfører seg annerledes enn først tenkt. Den lyser 100 ganger sterkere og den er vokst seg mye, mye større enn de trodde. Det er fortsatt helt trygt, men nå er den altså halvparten av størrelsen til solen. Da er den rimelig stor!

Det er også en del historier fra ulike gamle kulturer som snakker om at et himmellegme vil dukke opp. Vi vet at denne kometen har en bane på runt 6000 år, så de ville kanskje sett den på Noahs tid når den store flommen var? Nå er ikke bibelen den eneste som snakker om det, man har også de sumeriske tekstene som har en historie veldig lik den fra bibelen. Begge disse i tillegg til blant andre hopi indianerne snakker om at det vil komme til å skje noe. Hvis det er noe som går i en bane vil man jo da kunne forutse en slik event.

Mayakalenderen ble avsluttet i 2012. Nå er vi i 2020. La oss si at den ble feilberegnet med 8 år. Det er jo nesten ingenting i forhold til den lange tiden kalenderen dekker og endringer vi har gjort når det kommer til tidsberegning.

Noen mener jo at all religion og tilhørende tekster er tull og tøys, men de er tross alt noen av de eldste skriftene vi har. Alle kulturer over hele verden har hatt historier som har gått i arv. Ser man nærmere på disse vil man se en del fellestrekk, så når bibelen og andre snakker om at noe sånt  vil skje så er det ikke helt umulig at det faktisk er reellt.

Anonymkode: 37757...7f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, jabx skrev:

Nå er viruset ekte, og tiltakene nødvendige. Så denne påståtte kometen er irrelevant.

Det er ikke en påstått komet, den er 100% reell og befinner seg i solsystemet vårt akkurat nå.

At du sier påstått kan jeg godt forstå, for vi har jo ikke hørt et eneste ord om den i media.

De bruker jo alltid å hause opp folk når det skal skje noe på himmelen. Er månen 0,1 prosent større? Løp og se ut av vinduet!

Nå er altså århundres største begivenhet snart i gang, en stor komet som muligens kan måle seg med den som var på 1800 tallet. Hvor er alle astrofysikerne? Ødegaard burde jo vært på banen for lengst og snakket om det. Vi er jo i april nå og den er allerede godt synlig som et skinnende grønt lys ved bruk av kikkert for den som måtte ønske å ta en titt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da vet vi altså at kometen ikke treffer Hviterussland.

Anonymkode: 09653...3d8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Intressant. For ett par dager siden stusset jeg veldig over en stor stjerne jeg ikke har lagt merke til før. Googlet det til og med. Mulig den har vært synlige lenge, men plutselig forrige uke så jeg den og tenkte at den har jeg ikke lagt merke til før. Bor på Østlandet, så vil tro flere her har sett den. Mulig det er Venus eller Saturn? Men stusset litt på den, såpass mye at jeg måtte Google. Om det har noen link til Corona viruset skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 0d7c4...4d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan den forårsake store ødeleggelser  på Tellus dersom den er mellom merkur og venus på det nærmeste? 

Anonymkode: fd03d...db6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mayakalenderen ble avsluttet i 2012. Nå er vi i 2020. La oss si at den ble feilberegnet med 8 år. Det er jo nesten ingenting i forhold til den lange tiden kalenderen dekker og endringer vi har gjort når det kommer til tidsberegning.

Noen mener jo at all religion og tilhørende tekster er tull og tøys, men de er tross alt noen av de eldste skriftene vi har. Alle kulturer over hele verden har hatt historier som har gått i arv. Ser man nærmere på disse vil man se en del fellestrekk, så når bibelen og andre snakker om at noe sånt  vil skje så er det ikke helt umulig at det faktisk er reellt.

Men det var ikke slutten på verden, det var bare slutten på en eller annen tidssyklus og en ny tid begynte. Det var bare feiltolket som endetiden.

Det er klart at det kommer katastrofer med jevne og ujevne mellomrom på planeten, og himmellegemer har truffet jorda før, så....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan den forårsake store ødeleggelser  på Tellus dersom den er mellom merkur og venus på det nærmeste? 

Anonymkode: fd03d...db6

Den sender ut stråling som myndighetene benytter til å kontrollere oss. Derfor bør flest mulig holde seg hjemme med aluminiumshatter. Den samme strålingen brukes til å bygge ut 5G nettet.

Anonymkode: 09653...3d8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intressant. For ett par dager siden stusset jeg veldig over en stor stjerne jeg ikke har lagt merke til før. Googlet det til og med. Mulig den har vært synlige lenge, men plutselig forrige uke så jeg den og tenkte at den har jeg ikke lagt merke til før. Bor på Østlandet, så vil tro flere her har sett den. Mulig det er Venus eller Saturn? Men stusset litt på den, såpass mye at jeg måtte Google. Om det har noen link til Corona viruset skal jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 0d7c4...4d8

Man kan ikke se den med det blotte øyet enda så vidt jeg vet. Hvis det er den sterkeste stjernen på himmelen og brenner med et rolig lys er det Venus.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en påstått komet, den er 100% reell og befinner seg i solsystemet vårt akkurat nå.

At du sier påstått kan jeg godt forstå, for vi har jo ikke hørt et eneste ord om den i media.

De bruker jo alltid å hause opp folk når det skal skje noe på himmelen. Er månen 0,1 prosent større? Løp og se ut av vinduet!

Nå er altså århundres største begivenhet snart i gang, en stor komet som muligens kan måle seg med den som var på 1800 tallet. Hvor er alle astrofysikerne? Ødegaard burde jo vært på banen for lengst og snakket om det. Vi er jo i april nå og den er allerede godt synlig som et skinnende grønt lys ved bruk av kikkert for den som måtte ønske å ta en titt.

Akkurat dette er veldig interessant? Hvorfor hører vi nada? Hvor ser jeg den med kikkert?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan sees med vanlig kikkert i nærheten av Karslvogna:

"C/2019 Y 4(Atlas) kan nu kun ses i en håndkikkert, en udsigtskikkert eller et teleskop på en trefod. I løbet af april forventes den nye gæst i solsystemet at blive synlig for det blotte øje. Lige nu skal man kigge i området mellem Karlsvognen i stjernebilledet Store Bjørn og stjernebilledet Kusken med den klare stjerne Capella."

https://sn.dk/Helsingoer/Atlas-er-ny-komet-paa-nattehimlen/artikel/928901

(Hva sier flat jord folket om dette mon tro? Lurer på hvordan de forklarer kometer med kuppelen over jorden og alt det der ;))

• Liker 4
  • Opprett ny...