Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Ja dette trodde ikke jeg før i går da jeg satt på et vorspiel (greit nok det var på en bondeland-fest med masse trangsynte 20-åringer men likevel), i kanskje 2 timer satt de og minnet hverandre på damer de har gått i klasse med og hvor utrolig feite/stygge de var blitt!

Er alle mannfolk slik, eller var dette bare spesialtilfelle? Fysj så kvalm jeg ble, og ikke minst sjokkert, har ikke fulle glade folk bedre å gjøre enn å snakke dritt om andre som ikke er der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, mange guttegjenger er verre enn den verste syklubb.

Skrevet

Ja.Jeg jobbet i et mannsdominert yrke.

Med voksne mannfolk.

Og fyttigrisen som de slengte med kjeften.Om konene sine til og med. :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Menn er ikke bedre enn kvinner når det gjelder "drittprat". Eksen min og kameratene hans hadde mange samtaler om jenter, blant annet, og det var ikke mye pent de sa. Så det forundrer ikke meg.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Likestillingen har nok også nådd pisspreikfronten, ja. Vi har nok fortsatt et stykke igjen til de lovpålagte 40 % av alt pisspreik, men vi nærmer oss.

sånn gjennomsnitlig, altså.

Finnes det forresten noen korrekt betegnelse på dem som baksnakker pisspreikerne?

Gjest gjest1
Skrevet

Er jeg den som baksnakker pisspreikerne nå? Jo jeg kan si en ting om han ene, han var en idiot og fyllekjørte ihjel kameraten sin for fler år siden, og har en bøs gåstil, han andre hadde rosa skjorte og drakk grevens pærecider.

nei det ga meg ikke noe.

Gjest seroxata
Skrevet

tydeligvis! Og særlig en av disse jyplingene som tror han kan smiske for deretter slenge dritt! :o Ja, du vet jo hvem jeg snakker om..

Ååå, så utrolig kult det må være for gutter med slik pisspreik:D

Gjest *Fiona*
Skrevet

:o

Det er et retorisk spørsmål, regner jeg med? Sitt på bussen like ved et par kamerater, så skal du høre pisspreik. Edru, til og med. Gutter er verre, for de bryr seg ikke om hvem de sårer heller. Også der er likestillingen andre veien, for de som ikke skjønner det, og der har ikke jeg noen ønsker om å ta gutta igjen heller, det kan de gjerne beholde.

Og hvis du virkelig lurer, så ser du på Guttas rom, eller hva med tråden like ved siden av her, som heter "Feite jenter om sommeren"?

De taler for seg selv :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Æsj nisser, de er sikkert på speed, dere vet hva dette gjør med guttaboys? Ja da hadde jeg også det, selv om jeg HATER slikt, SVIN!

Gjest Hudormen
Skrevet

Gutter er like ille som jenter til å baksnakke folk. I tillegg snakker de mer drit TIL hverandre enn det jenter er.

En kompis til en annen i en guttegjeng: "Har du klippet deg? Du ser ut som båss!" Hvorpå resten av guttene ler. Kan ikke helt se for meg det samme i en jentegjeng.

Skrevet
En kompis til en annen i en guttegjeng: "Har du klippet deg? Du ser ut som båss!" Hvorpå resten av guttene ler. Kan ikke helt se for meg det samme i en jentegjeng.

Sånn er det mellom meg og venninnene mine. Vi forteller hverandre sannheten uten at noen tar seg nær av det.

Gjest kvinde
Skrevet
Gutter er like ille som jenter til å baksnakke folk. I tillegg snakker de mer drit TIL hverandre enn det jenter er.

Enig. Jeg har flere ganger opplevd ubehagelige situasjoner hvor klassekamerater av meg (gutter på høyskole) slenger ut av seg ganske så slemme ting til en av de andre, og at de åpenbart bruker mye energi på å smiske og hevde seg innad i en gruppe; for eksempel etterlikne humoren eller alltid le av den mest populære/sosialt vellykkede gutten/mannen i gruppa..

Også her inne ser jeg noe av det samme - at gutter ofte har en tendens til å rakke ned på andre gutters innlegg og person. En ting er "spøkefull tone", noe annet er det å helt tydelig gå inn for å nedvurdere eller overse noen.

Dritten blir kanskje også tydeligere når den kommer fra menn fordi de er mindre raffinerte sosialt enn oss...? De KAN rett og slett ikke legge fingrene i mellom og antyde ting, de bare buser ut...?

Tonen mellom menn og kvinner er en annen enn mellom bare menn eller bare kvinner og ikke så konkurransepreget, tror jeg.

Og så finnes det heldigvis en god del unntak. Kjæresten min er IKKE typen til å snakke stygt om andre, og bestekameraten min er BARE snill. For eksempel.

Gjest lurven
Skrevet

synes ikke noe om å snakk bak ryggen på andre jeg, (selvom jeg gjør det selv til tider, men prøver å skjerpe meg)

bedre å si ting som det er til vedkommende det dreier seg om

Skrevet
Dritten blir kanskje også tydeligere når den kommer fra menn fordi de er mindre raffinerte sosialt enn oss...?
:ler:
Gjest Sukkerert
Skrevet

Sånn er det mellom meg og venninnene mine. Vi forteller hverandre sannheten uten at noen tar seg nær av det.

Men det er ulike måter å si sannheten til noen. Viss kameraten ønsket å hjelpe ham og hadde en grei sosial intelligens hadde han kanskje sagt: " Du kler ikke den hårsveisen så godt " på tomanshånd istedenfor å si at han ser ut som søppel og få resten av gjengen til å le av ham.

Gjest Gutter - ikke jenter
Skrevet
Viss kameraten ønsket å hjelpe ham og hadde en grei sosial intelligens hadde han kanskje sagt: " Du kler ikke den hårsveisen så godt " på tomanshånd istedenfor å si at han ser ut som søppel og få resten av gjengen til å le av ham.

Gutter med en viss sosial intelligens vet at gutter takler slike tilbakemeldinger. Det er snakk om gutter, ikke småjenter.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må si at jeg synes gutterer verre enn jenter nesten til å baksnakke fordi de er så mye mindre hensynsløse. Jeg må innrømme at jeg kan diskutere folk jeg også, men hverken jeg eller venninna mi sier noen gang at noen som vi kjenner eller vet om er stygge eller har stygg kropp osv, men det gjør gutta!!! :evil:

Skrevet
Men det er ulike måter å si sannheten til noen. Viss kameraten ønsket å hjelpe ham og hadde en grei sosial intelligens hadde han kanskje sagt: " Du kler ikke den hårsveisen så godt " på tomanshånd istedenfor å si at han ser ut som søppel og få resten av gjengen til å le av ham.

Det er sant det.. men vi pakker ikke inn sannheten oss i mellom. :wink: Hvis noen mener at den andre ser helt jævli ut sier vi det rett ut.

Det gjør vi rett og slett fordi ingen bryr seg om hva den andre mener hvis de selv liker det. Gjør selvfølgelig ikke dette med andre personer men mellom oss skader det ingen.

En kan gjerne si til den andre, 'Herregud, du ser ikke ut!'. Og hun blir da fortalt tilbake at hun eier ikke smak så hun burde ikke si noe. :ler: Kanskje en rar 'ordning' men det funker for oss.

Skrevet

Jeg tror nok ikke noen er verre enn de andre. Rett og slett. Det blir for dumt å si "gutta er verre enn jentene" og vica verca. Barneskoletakter kaller man slikt. Både gutter og jenter er like forbanna jævlige til å baksnakke. Forskjellen er miljøet og metodene som brukes, ikke kjønn.

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg tror nok ikke noen er verre enn de andre. Rett og slett. Det blir for dumt å si "gutta er verre enn jentene" og vica verca. Barneskoletakter kaller man slikt. Både gutter og jenter er like forbanna jævlige til å baksnakke. Forskjellen er miljøet og metodene som brukes, ikke kjønn.

Enig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...