AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Skrevet 5. april 2020 Må legge til først at jeg er godt gift, har to flotte barn, jobb, økonomi og alt på stell. Jeg er ikke misunnelig. Når det gjelder sosiale medier om dagen får jeg helt krea, (dialekt) det er vilt hvor alle skal konkurrere om å legge ut skrytebilder.. folk kan knapt gjøre en ting uten at det skal deles, og det er jo selvfølgelig deilig bakst, skiturer med glade barn, kvalitetstid med barna, blinkskudd det ene øyeblikket barna ler, digitale venninne fester på nett.. til og med det skal tas screen chot og legges ut.. legge ut bilde når en trener, romantikk med kjæresten... Hadde jeg tatt for bare EN person og fulgt noen dager hadde jeg jo trodd at hun levde et perfekt liv.. hvor kommer dette desperate behovet for å bli sett? Få bekreftelser likes hjerter og kommentarer på hvor flink mamma du er, hvor pen du er osv?? dette fasade hysteriet får vanlige gode mødre og fedre til å føle at de både er lite kreative, veldig ordinær og kjedelige, late og mislykkede osv. er poenget å overbevise alle andre at en er lykkelig på alle livets plan og at livet bare er sus og dus? jeg er faktisk bare veldig nyskjerrig på hva det er som driver folk ?? Jeg har ofte dager hvor vi baker, spiller spill, går på ski, leker ute og har en date med mannen.. men å legge ut skrytebilder på SoMe for å vise verden at : se på oss!! Vi er lykkelig og se alt vi gjør!! Hadde bare vært kleint.. enkelte bilder i ny og ned er innafor, men 5-6 statuser hver dag der den ene lykka slår ihjel den andre blir bare flaut.. da lurer jeg på hvordan disse menneskene virkelig har det. jeg er nyskjerrig.. hva tenker dere? Anonymkode: a9c1b...04a 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Skrevet 5. april 2020 Jeg vet ikke...jeg poster lite selv. Men jeg synes du skal gå litt i deg selv. Hvorfor plager dette deg? Meningen deres er ikke å irritere folk, så hvorfor tar du dette personlig? Anonymkode: eada5...c7a 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Skrevet 5. april 2020 Noen har nok bare det behovet. De liker å vise frem det de er stolte av og ønsker å få bekreftet at de har gjort en god jobb. Enkelte får nok ikke så mye skryt og andre er opptatt av å vise fasade. Hvis jeg legger ut så er det hovedsakelig for å vise at jeg er stolt, og også fordi jeg ønsker å oppdatere de jeg kjenner uten å måtte inngå en lang dialog. Jeg driver også en del med kunst, og når jeg legger ut er det også mye for meg om å tørre å blottlegge min sjel. Ikke kun ha det stående på et lager hvor ingen kan se hva jeg driver med. Selvfølgelig ønsker jeg likes på kunsten! Kan ikke fornekte det, men det går vel under generell markedsføring? Jeg ikke i gruppen du hentyder til da! Legger ut alt for sjeldent. Anonymkode: 68604...aab
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Skrevet 5. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke...jeg poster lite selv. Men jeg synes du skal gå litt i deg selv. Hvorfor plager dette deg? Meningen deres er ikke å irritere folk, så hvorfor tar du dette personlig? Anonymkode: eada5...c7a Som jeg skrev er jeg nyskjerrig.. jeg undrer meg over hva som ligger bak, hva som driver folk. jeg tar det ikke personlig, overhodet ikke. Jeg er bare nyskjerrig. Jeg kunne lagt ut de samme glansbildene selv, for vi har også et aktivt liv med mange kjekke opplevelser 😊 men jeg har ikke behov for å legge ut alt vi gjør for å få likes og bekreftelser. jeg kan fint gå en fjelltur uten å dokumentere det. Anonymkode: a9c1b...04a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Skrevet 5. april 2020 Jeg tror også at noen bruker facebook eller andre sosiale medier litt som en scrapbook for seg selv, så kan de gå tilbake og se på minner og sånt senere. Instagram for meg er 100% for min egen del, for å være ærlig, jeg bryr meg ikke om likes og får veldig lite av dem, men så legger jeg ikke ut så mye som er så sykt interessant for andre heller, og ikke så personlig, men mer rare bilder og videoer. Jeg vil bare poste det jeg vil poste, og prøve å gjøre en egen greie som jeg selv kan like 😅 Anonymkode: 7572e...cbe 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror også at noen bruker facebook eller andre sosiale medier litt som en scrapbook for seg selv, så kan de gå tilbake og se på minner og sånt senere. Instagram for meg er 100% for min egen del, for å være ærlig, jeg bryr meg ikke om likes og får veldig lite av dem, men så legger jeg ikke ut så mye som er så sykt interessant for andre heller, og ikke så personlig, men mer rare bilder og videoer. Jeg vil bare poste det jeg vil poste, og prøve å gjøre en egen greie som jeg selv kan like 😅 Anonymkode: 7572e...cbe Ts her.. jeg kan fint legge ut et bilde av en tur eller noe hyggelig jeg har gjort og kan få 150 likes og veldig mange kommentarer. Det er selvfølgelig hyggelig det. Men jeg har ikke behov for det. Folk blir lei av de som hele tiden legger ut, folk bare scroller videre.. Anonymkode: a9c1b...04a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her.. jeg kan fint legge ut et bilde av en tur eller noe hyggelig jeg har gjort og kan få 150 likes og veldig mange kommentarer. Det er selvfølgelig hyggelig det. Men jeg har ikke behov for det. Folk blir lei av de som hele tiden legger ut, folk bare scroller videre.. Anonymkode: a9c1b...04a Jeg tror ikke du skjønte innlegget mitt. Anonymkode: 7572e...cbe 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Skrevet 5. april 2020 Fordi de leser blogger som fotballfrue og andre fasadeblogger. De måler sin verdi i utseende, toppturer og mange likes. Dette har pågått i mange år. De ender opp deprimerte og syke til slutt. Det er ikke bra med all denne oppmerksomheten på kun seg selv. Håper verdensbildet kan endres etter denne krisen, der de fleste vil få mindre penger og må jobbe annerledes for å skaffe mat på bordet. Da blir ikke fasade og utseende så overfokusert på. Anonymkode: eb12d...247 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Skrevet 5. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de leser blogger som fotballfrue og andre fasadeblogger. De måler sin verdi i utseende, toppturer og mange likes. Dette har pågått i mange år. De ender opp deprimerte og syke til slutt. Det er ikke bra med all denne oppmerksomheten på kun seg selv. Håper verdensbildet kan endres etter denne krisen, der de fleste vil få mindre penger og må jobbe annerledes for å skaffe mat på bordet. Da blir ikke fasade og utseende så overfokusert på. Anonymkode: eb12d...247 Der tror jeg du har helt rett. I tillegg til at folk blir påvirket av hverandre. Tror også mange ender opp syke av stress og depresjon når en ikke klarer å være tilstede i sitt eget liv, men bare fokuserer på hvordan en skal pusse glorien sin utad i SoMe.. Anonymkode: a9c1b...04a
Ardwinna Skrevet 5. april 2020 #10 Skrevet 5. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Må legge til først at jeg er godt gift, har to flotte barn, jobb, økonomi og alt på stell. Jeg er ikke misunnelig. Når det gjelder sosiale medier om dagen får jeg helt krea, (dialekt) det er vilt hvor alle skal konkurrere om å legge ut skrytebilder.. folk kan knapt gjøre en ting uten at det skal deles, og det er jo selvfølgelig deilig bakst, skiturer med glade barn, kvalitetstid med barna, blinkskudd det ene øyeblikket barna ler, digitale venninne fester på nett.. til og med det skal tas screen chot og legges ut.. legge ut bilde når en trener, romantikk med kjæresten... Hadde jeg tatt for bare EN person og fulgt noen dager hadde jeg jo trodd at hun levde et perfekt liv.. hvor kommer dette desperate behovet for å bli sett? Få bekreftelser likes hjerter og kommentarer på hvor flink mamma du er, hvor pen du er osv?? dette fasade hysteriet får vanlige gode mødre og fedre til å føle at de både er lite kreative, veldig ordinær og kjedelige, late og mislykkede osv. er poenget å overbevise alle andre at en er lykkelig på alle livets plan og at livet bare er sus og dus? jeg er faktisk bare veldig nyskjerrig på hva det er som driver folk ?? Jeg har ofte dager hvor vi baker, spiller spill, går på ski, leker ute og har en date med mannen.. men å legge ut skrytebilder på SoMe for å vise verden at : se på oss!! Vi er lykkelig og se alt vi gjør!! Hadde bare vært kleint.. enkelte bilder i ny og ned er innafor, men 5-6 statuser hver dag der den ene lykka slår ihjel den andre blir bare flaut.. da lurer jeg på hvordan disse menneskene virkelig har det. jeg er nyskjerrig.. hva tenker dere? Anonymkode: a9c1b...04a Kanskje de føler seg ensomme og prøver å dekke sosialiseringsbehovet ved å dele livet sitt med gud og hermann i SoMe? Jeg har sett en del jeg også. Det plager meg ikke så veldig. "Bra for dem", tenker jeg bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå