AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #141 Del Skrevet 6. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Og mye av det dere foreldre opplever at barnet deres lærer/mestrer nå hjemme med dere, har vi i barnehagen vært med å legge grunnlaget for. Fortsett og kos dere hjemme med barnet deres😊 Blir glad av å høre at det går bra! Er det dette du greier å få ut av innlegget hennes? Virkelig? Anonymkode: fab83...a2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #142 Del Skrevet 12. april 2020 Mange vet ikke hva de snakker om merker jeg. Samboeren min som jobber i bhg har jobba nesten fulle dager helt siden alt stengte ned. Arbeidsoppgaver har vært feks. videomøter med kollegaer eller så har hun vært i kontakt med barn og foreldre via telefon/video. De har brukt tid på å filme samlingsstunder, lage aktivitetspakker og levert til ungene, de har vasket ned barnehagen og alle leker. De har brukt tid på planlegging av pedagogiske tiltak. De har malt og fikset uteområdet. De har tatt vare på barn av foreldre med samfunnskritiske jobber. osv Alt dette som er beskrevet over er arbeid som barnehageansatte må gjøre til vanlig, men aldri får tid til å gjennomføre i ordinær arbeidstid. Jeg har selv jobba i barnehage i mange år. At det er en 8-16 jobb stemmer ikke med virkeligheten. Det stilles så sinnsykt mye krav til hva vi barnehageansatte skal gjøre (i tillegg til å være sammen med barna). Det er i praksis umulig å få til og flinke ansatte jobber ræva av seg. Hvis jeg skulle klare å få gjort alt som krevdes, måtte jeg sitte hjemme og få unnagjort feks planlegging, både kvelder og helger. Jeg slutta i yrket fordi jeg var dritlei av å aldri strekke til. Må si jeg støtter bhg.ansatte som nå er skeptiske til hvordan det praktisk lar seg gjennomføre å åpne med godt smittevern. Min samboer savner barna og jobben, men er i risikosonen og det gjelder også mange andre ansatte i bhg. Folk som ser ned på bhg.ansatte kan passe barna sine selv. Barnehage er valgfritt. Anonymkode: 6a2dc...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #143 Del Skrevet 12. april 2020 På 6.4.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev: Så flott at dere trives hjemme og at barnet blomstrer og utviklet seg sammen med dere foreldre. Hjemme får hun all deres oppmerksomhet, og muligheten til å bearbeide ting det jobbes med i barnehagen. Synes det er trist hvis dere opplever at dagene hennes i barnehagen ikke er god nok... Som barnehageansatt ønsker jeg å opplyse om at barnehagen er så mye mer enn en oppbevaringsplass. Vi jobber daglig med språkstimulering, sosial kompetanse, formingsaktiviteter og kreativitet, fysisk aktivitet, friluftsliv....osv.osv! Og mye av det dere foreldre opplever at barnet deres lærer/mestrer nå hjemme med dere, har vi i barnehagen vært med å legge grunnlaget for. Fortsett og kos dere hjemme med barnet deres😊 Blir glad av å høre at det går bra! Anonymkode: 45fe4...273 Det må vel være lov å påpeke at mange barnehagebarn har det bra hjemme i korona-tiden? Det ble vel opprinnelig påpekt som en kommentar til alle de som hevder at det er så problematisk for barn å gå glipp av alt de lærer i BHG nå. Som jeg skrev tidligere: Det sosiale - forholde seg til 20+ unger om gangen - kunne barnet mitt ikke fått hjemme. Men hjemme leser vi mer enn i BHG, tegner mer, prater mer sammen, går flere turer osv osv. Anonymkode: 06d1a...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg