AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #121 Del Skrevet 5. april 2020 Ts her. Det er tydelig at denne tråden har fått opp temperamentet her inne. Nå var Inga Marte Thorkildsen nettopp på nyhetene og sa at myndighetene ikke kommer til å åpne opp skolene og barnehagen i Oslo etter påske, for de rett og slett ikke tørr på grunn av smitte. Jeg regner med at dette kommer til å bli gjeldende i hele landet, iallfall i byene. De som har fått for seg at det er barnehagepersonalet som nekter å gå på jobb slik at barnehagene ikke kan åpne, bør roe seg ned og ta seg en bolle! God kveld! Anonymkode: 926d8...2db 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #122 Del Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det er mange egosentriske foreldre rundt om, men da må ogsp barnehagen sette inn forsterkninger. For eksempel en som til enhver tid er k garderoben og nekter å la snørrete barn komme inn, forbeksempel. Eller så må man til med bøter tilsvarende de for karantenebrudd. For det er jo det det er. Anonymkode: 2ffa4...ccc Bøter er faktisk en god ide👍 Men nå høres jeg kanskje veldig negativ ut....vi har faktisk foreldre som velger å ta bøter istedenfor å hente barna innen stengetid... Penger har enkelte nok av, så det å få en bot virker ikke på alle foreldre. Heller ikke ved sykdom. Har måttet diskutere og vise til FHI sine retningslinjer for hvilke symptomer og hvem som må holde sæ hjemme i disse koronatider. Lite forståelse hos enkelte, heldigvis ikke alle😊 Å ha en ansatt i garderoben når barna kommer er også en god ide. De fleste foreldre har det så travelt om morgenen, og leverer barnet i full fart før de stresser avgårde. Hvis barnet snørrer der og da, sender vi selvfølgelig barnet hjem. Men som regel går det jo et par minutter før hosting og snørret renner, og da er foreldrene allerede ute av døra... Jeg har jobbet hver dag under denne krisen! Og tro meg...alle vil tilbake i jobb, men ikke for enhver pris!! Anonymkode: 45fe4...273 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #123 Del Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende at barnehager er for smitte farlige for å åpne. Men tenker dere barnehageansatte at dere skal ha full lønn for å planlegge og vaske og male barnehagen fram til høsten eller vil dere godta permisjon sånn som mange andre? Eller evt å omplasseres til sykehjem? Anonymkode: e1969...e16 Nå har jeg jobbet hver dag i barnehagen under denne krisen, og jeg forstår at mange mener at en stor andel av de som arbeider i barnehage burde permitteres. Flere av mine kollegaer gjør en fantastisk innsats med å ta nettkurs, finne på aktiviteter barna kan gjøre hjemme, kontakter foreldre osv. Men vi har også dem som kun sitter hjemme og ikke gjør en dritt!! Og JA, disse kunne fint vært permittert!!! Men jeg vil understreke at grunnen til barnehageansatte ikke ønsker å åpne barnehagene, er at vi ikke ønsker at smitten skal spre seg blant barn og voksne. Vi VET hvor raskt div sykdommer sprer seg, og hvor vanskelig det er å bli kvitt den!! Anonymkode: 45fe4...273 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #124 Del Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og godt er det for dere🙂. Men det vil nok ikke fungere i en barnehage full av ettåringer tom 5 åringer og langt flere barn enn i barnevernstjenesten . Anonymkode: 68d07...326 Nei, nei, selvfølgelig ikke. Det har jeg heller aldri ment. Den var ikke til dere i bhg😊 Anonymkode: 024c5...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #125 Del Skrevet 5. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende at barnehager er for smitte farlige for å åpne. Men tenker dere barnehageansatte at dere skal ha full lønn for å planlegge og vaske og male barnehagen fram til høsten eller vil dere godta permisjon sånn som mange andre? Eller evt å omplasseres til sykehjem? Anonymkode: e1969...e16 Men barnehageansatte blir jo omplassert? Anonymkode: 4a5ee...020 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #126 Del Skrevet 5. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I vår barnehage har de ansatte brukt tida til å vaske ned hele barnehagen. Tak, vegger og alt som er. Sydd nye gardiner osv. Nå er de i gang med vedlikehold på gjerdet rundt og på uteplassen. De har absolutt jobbet for pengene sine hele perioden. Men med andre ting enn de ellers hadde gjort. Ingen av de jeg har snakket med vil være stengt. De savner barna og savner hverdagen. De har ringt flere ganger for å snakke med ungene underveis og alle ungene fikk påskehilsen i posten av dem. Så ta ikke alle barnehageansatte under en kam altså. Anonymkode: 37af3...cd0 Høres ut som en fantastisk innsats. Blir nesten litt skuffet over egen barnehage når jeg hører og ser hva alle andre barnehager får til. Her er det ingen som ringer eller sender tekstmelding. Ingen digitale sammlingstunder, ingen påskehilsen. Nei, ingenting :( Anonymkode: 02242...2d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #127 Del Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en fantastisk innsats. Blir nesten litt skuffet over egen barnehage når jeg hører og ser hva alle andre barnehager får til. Her er det ingen som ringer eller sender tekstmelding. Ingen digitale sammlingstunder, ingen påskehilsen. Nei, ingenting :( Anonymkode: 02242...2d3 Men det kan være at noen har det travelt opptatt med å ta vare på barna til foreldre med kritiske yrker, og andre igjen er omplassert til feks sykehjem eller lignende og andre igjen er hjemme med egne barn. Er påskehilsen til deg viktigere enn det? For all del, jeg skjønner tanken din, men det er jo greit med litt perspektiv på ting også Anonymkode: 9dd16...382 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #128 Del Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det kan være at noen har det travelt opptatt med å ta vare på barna til foreldre med kritiske yrker, og andre igjen er omplassert til feks sykehjem eller lignende og andre igjen er hjemme med egne barn. Er påskehilsen til deg viktigere enn det? For all del, jeg skjønner tanken din, men det er jo greit med litt perspektiv på ting også Anonymkode: 9dd16...382 Selvfølgelig har jeg det i bakhånd, og hadde ikke utalt meg slik hvis jeg ikke viste mer om omstebgiheten. Barnehagen har åpent for 4 barn, med to ansatte på jobb. De rullerer mellom 6 ansatte, resten har per i dag hjemmekontor. Vet at pedagogisk leder på mitt barns avdeling har 100% hjemmekontor. Da hadde det vært fint med en liten videohilsen eller noe. Har en venninne som jobber i bhg og har hjemmekontor. Hun har ukentlig digitale sammlingstunder, kler seg ut, synger osv. Hver uke ringer hun også barna på avdelingen. Synes det er så fint! Anonymkode: 02242...2d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #129 Del Skrevet 5. april 2020 Her nyter vi virkelig å være hjemme med det lille barnet vårt. Hun har virkelig fått en oppblomstring nå som hun ikke er i bhg. Språket har blitt bedre, vi tilbringer dagene ute i skog og mark og hun lærer så utrolig mye hun ikke lærer i "oppbevaringen" i bhg. Det er veldig tydelig at vi foreldre kan gi hennes utrolig mye bedre dager enn de kan i bhg. Selv om hun bare er i bhg 6 timer pr dag. Anonymkode: 1a3e4...24a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #130 Del Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bøter er faktisk en god ide👍 Men nå høres jeg kanskje veldig negativ ut....vi har faktisk foreldre som velger å ta bøter istedenfor å hente barna innen stengetid... Penger har enkelte nok av, så det å få en bot virker ikke på alle foreldre. Heller ikke ved sykdom. Har måttet diskutere og vise til FHI sine retningslinjer for hvilke symptomer og hvem som må holde sæ hjemme i disse koronatider. Lite forståelse hos enkelte, heldigvis ikke alle😊 Å ha en ansatt i garderoben når barna kommer er også en god ide. De fleste foreldre har det så travelt om morgenen, og leverer barnet i full fart før de stresser avgårde. Hvis barnet snørrer der og da, sender vi selvfølgelig barnet hjem. Men som regel går det jo et par minutter før hosting og snørret renner, og da er foreldrene allerede ute av døra... Jeg har jobbet hver dag under denne krisen! Og tro meg...alle vil tilbake i jobb, men ikke for enhver pris!! Anonymkode: 45fe4...273 Du sender hjem alle barn som snørrer? 😂 Er det noen barn igjen der da? Mellom oktober- April? Et barn kan fint snørre uten å være sykt Anonymkode: 1a3e4...24a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #131 Del Skrevet 5. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her nyter vi virkelig å være hjemme med det lille barnet vårt. Hun har virkelig fått en oppblomstring nå som hun ikke er i bhg. Språket har blitt bedre, vi tilbringer dagene ute i skog og mark og hun lærer så utrolig mye hun ikke lærer i "oppbevaringen" i bhg. Det er veldig tydelig at vi foreldre kan gi hennes utrolig mye bedre dager enn de kan i bhg. Selv om hun bare er i bhg 6 timer pr dag. Anonymkode: 1a3e4...24a Samme her. Barnehagen er viktig for vennskap og det sosiale - men språkutvikling og annen intellektuell stimulans skjer i hjemmet. Slik har det vært for alle tre barna her. Anonymkode: 06d1a...7fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #132 Del Skrevet 5. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her nyter vi virkelig å være hjemme med det lille barnet vårt. Hun har virkelig fått en oppblomstring nå som hun ikke er i bhg. Språket har blitt bedre, vi tilbringer dagene ute i skog og mark og hun lærer så utrolig mye hun ikke lærer i "oppbevaringen" i bhg. Det er veldig tydelig at vi foreldre kan gi hennes utrolig mye bedre dager enn de kan i bhg. Selv om hun bare er i bhg 6 timer pr dag. Anonymkode: 1a3e4...24a 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Barnehagen er viktig for vennskap og det sosiale - men språkutvikling og annen intellektuell stimulans skjer i hjemmet. Slik har det vært for alle tre barna her. Anonymkode: 06d1a...7fb Kanskje ikke så rart når dere har 1 småbarn å ta vare på av gangen, mens vi har 3-5? Anonymkode: bc7ce...aea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #133 Del Skrevet 5. april 2020 Æ e søkk-forfær over holdninge til alle de som jobbe i barnehagen! Æ vet ikkje om det avindsjuka som råde høyest! Vess dåkker veit best og dåkker lure på om de går heime og hæve full lønn - så bytt jobb! Begynn å jobbe i barnehagen sjøl - det kan jo oppstå sånne kritiske situasjona igjen. Til opplysning så e det mange i kommunal sektor som har hjemmearbeide i disse tider - og for engangsskyld va det en fordel å jobbe i kommunen! Når det kommer te smitte, så e det vel ingen av oss som e eksperta - antar æ - men unga e ikkje en egen rase, eller?! Du treng jo ikkje være rakett-forsker for å skjønne at unga åsså kan få viruset! Informasjon som e kommet ut e at unga har lite eller ingen symptoma, men de kan være smittebærere. Tenk dåkker unga samla i barnehagen, alt fra 1-5 år, som leke ilag, tar på kværandre, klemme, pille nese, gråter osv, for å ikkje snakke om den store ansamlinga av folk det vil være; unga, barnehageansatte, rengjørere og en stor mengde foreldre som e innom to ganga pr. dag! Det kommer te å bli ei stor smittebombe! Akkurat nu så e barnehagan åpen for foreldra med samfunnskritiske yrka - og vi har åsså et ansvar å holde dem freske så dem kan ta sæ av alle oss om vi treng det! Æ jobbe sjøl i barnehage og æ e stolt av det - æ elske ungan dåkkers! Men ikkje spøtt på oss som vi e skadedyr! Det e en grunn for at ting e som de e, og det ingen som har valgt å ha det sånn! Ha heiller respekt for kværandre og ikkje la avindsjuka råde - om du sjøl e permittert, så treng du ikkje ønske at alle andre skal bli det sjøl! La heller dugnadsånden råde i landet vårres nu og at vi aille gjør vårres for st detta blir bra te slutt! Ikkje minst; ta vare på de flotte ungan dåkkers og gjør alt dåkker kan for å gi dem den kjærligheten og omsorgen de treng ❤️ Anonymkode: 76d60...c92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #134 Del Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke så rart når dere har 1 småbarn å ta vare på av gangen, mens vi har 3-5? Anonymkode: bc7ce...aea Vi sier bare at barna våre har det mye bedre hjemme og vi nyter tiden. Det er skremmende å se hvor mye datteren min jar blomstret på å slippe å være i bhg. Jeg viste det var ille, men ikke så ille Anonymkode: 1a3e4...24a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #135 Del Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi sier bare at barna våre har det mye bedre hjemme og vi nyter tiden. Det er skremmende å se hvor mye datteren min jar blomstret på å slippe å være i bhg. Jeg viste det var ille, men ikke så ille Anonymkode: 1a3e4...24a Kanskje du skal engasjere deg for å øke bemanning i bhg, som vi i bhgsektoren har kjempet for i flere år nå? Anonymkode: bc7ce...aea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #136 Del Skrevet 5. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her nyter vi virkelig å være hjemme med det lille barnet vårt. Hun har virkelig fått en oppblomstring nå som hun ikke er i bhg. Språket har blitt bedre, vi tilbringer dagene ute i skog og mark og hun lærer så utrolig mye hun ikke lærer i "oppbevaringen" i bhg. Det er veldig tydelig at vi foreldre kan gi hennes utrolig mye bedre dager enn de kan i bhg. Selv om hun bare er i bhg 6 timer pr dag. Anonymkode: 1a3e4...24a Håper du tar ansvar for ungen din og aldri leverer henne i barnehagen igjen Anonymkode: c285f...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #137 Del Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du tar ansvar for ungen din og aldri leverer henne i barnehagen igjen Anonymkode: c285f...00f Hvorfor det? Er det feil av foreldre å mene at barna har det bedre sammen med sine foreldre enn i barnehagen? Har du kanskje tenkt tanken at noen bruker barnehagen for å tjene penger til livets opphold, og ikke fordi man helst ikke vil tilbringe tid med barna? Anonymkode: 02242...2d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #138 Del Skrevet 5. april 2020 Min bhg er foreldre drevet, og de vil ikke at vi permiteres. De er redd for at vi da finner andre jobber, og lenger kan jobbe da de åpner igjen. Nå har vi hatt åpent for noen barn, og jeg har jobbet 50-80%. Men hadde jeg blitt permittert, så hadde jeg hatt en annen jobb innen helsevesenet nå, og ikke vært tilgjengelig på lenge. Anonymkode: 45b89...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #139 Del Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her nyter vi virkelig å være hjemme med det lille barnet vårt. Hun har virkelig fått en oppblomstring nå som hun ikke er i bhg. Språket har blitt bedre, vi tilbringer dagene ute i skog og mark og hun lærer så utrolig mye hun ikke lærer i "oppbevaringen" i bhg. Det er veldig tydelig at vi foreldre kan gi hennes utrolig mye bedre dager enn de kan i bhg. Selv om hun bare er i bhg 6 timer pr dag. Anonymkode: 1a3e4...24a Så fint da. Da regner jeg med at dere ikke har bruk for barnehagen mer når Koronaen har dratt sin veg? Anonymkode: 926d8...2db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #140 Del Skrevet 6. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Her nyter vi virkelig å være hjemme med det lille barnet vårt. Hun har virkelig fått en oppblomstring nå som hun ikke er i bhg. Språket har blitt bedre, vi tilbringer dagene ute i skog og mark og hun lærer så utrolig mye hun ikke lærer i "oppbevaringen" i bhg. Det er veldig tydelig at vi foreldre kan gi hennes utrolig mye bedre dager enn de kan i bhg. Selv om hun bare er i bhg 6 timer pr dag. Anonymkode: 1a3e4...24a Så flott at dere trives hjemme og at barnet blomstrer og utviklet seg sammen med dere foreldre. Hjemme får hun all deres oppmerksomhet, og muligheten til å bearbeide ting det jobbes med i barnehagen. Synes det er trist hvis dere opplever at dagene hennes i barnehagen ikke er god nok... Som barnehageansatt ønsker jeg å opplyse om at barnehagen er så mye mer enn en oppbevaringsplass. Vi jobber daglig med språkstimulering, sosial kompetanse, formingsaktiviteter og kreativitet, fysisk aktivitet, friluftsliv....osv.osv! Og mye av det dere foreldre opplever at barnet deres lærer/mestrer nå hjemme med dere, har vi i barnehagen vært med å legge grunnlaget for. Fortsett og kos dere hjemme med barnet deres😊 Blir glad av å høre at det går bra! Anonymkode: 45fe4...273 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg