AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #21 Skrevet 5. april 2020 En del barnehageansatte er faktisk også på fysisk til stede i barnehagen og tar seg av barn som har behov for ekstra oppfølging. Anonymkode: 6f047...ac3 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #22 Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, Lawyam skrev: De er ikke permittert fordi de jobber med tilrettelegging, har møter, nedvask, etc og prøver å finne utav hvordan de skal kunne ta imot barna og kunne beskytte dem best mulig mot smitte slik at de igjen kan ta vare på andres barn, barna til mange av de som er permitterte, er i karantene og som helst ville ha lempet barna sine over på andre så de selv kunne lagt seg på sofaen og hvilt litt... Jeg har samfunnskritisk jobb og har krav på barnehageplass. Jeg har siden tiltakene ble iverksatt jobbet døgnet rundt i front. Om jeg hadde fått velge, tar jeg permittering for å bli hjemme med barnet vårt, istedenfor at hen nærmest bor i barnehagen. Jeg har vært i dialog med bhg hver dag siden og fått oppdatering i hva de gjør hver dag. Det er ikke mye. Anonymkode: 4e653...621 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #23 Skrevet 5. april 2020 Hvordan så mye misunnelse? jeg jobber ikke i barnehage, og står i stor fare for å bli permittert, men jeg går vel ikke rundt å er så sjalu på de som jobber i barnehage og ikke er permittert. Er sikker på de bruker mye til på nedvask, møter, planlegging osv. dessuten gjelder vel dette de fleste ansatt i kommune eller stat. De offentlige tannklinikkene er også stengt, men de ansatte er ikke permittert. Klart noen rullerer i akutt-team (det er ikke så mange) men mange hadde blitt permittert om de ikke var ansatt i fylkeskommunen. Anonymkode: addc9...9a1 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #24 Skrevet 5. april 2020 Fordi de ikke skjønner hva arbeidsoppgavene er og at de aller aller fleste faktisk jobber fulle dager, om enn med litt andre ting. Innrømmer lett at det provoserer meg at folk mener jeg sitter på ræven og mottar penger uten å jobbe, når jeg må dokumenterere hvert eneste minutt til oppvekstsjefen i kommunen. Anonymkode: c285f...00f 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #25 Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke skjønner hva arbeidsoppgavene er og at de aller aller fleste faktisk jobber fulle dager, om enn med litt andre ting. Innrømmer lett at det provoserer meg at folk mener jeg sitter på ræven og mottar penger uten å jobbe, når jeg må dokumenterere hvert eneste minutt til oppvekstsjefen i kommunen. Anonymkode: c285f...00f Du skjønner at oppvekstsjefen i kommunen ikke sitter og leser alt dere skriver? Anonymkode: 06d1a...7fb 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #26 Skrevet 5. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner at oppvekstsjefen i kommunen ikke sitter og leser alt dere skriver? Anonymkode: 06d1a...7fb Jeg dokumenterer for meg selv, og 3 assistener. Jeg får svar hver fredag. Denne fredagen fikk jeg et par spørsmål fra det som jeg sendte inn, så det hadde hadde han tydelig lest. Men uansett om han ikke hadde lest det, så kan jeg jo ikke la være å gjøre jobben min? Det er et krav fra min arbeidsgiver (kommunen) om at jeg skal dokumentere en plan for min avdeling og hvordan vi jobber og hva vi gjør i denne tiden. Anonymkode: c285f...00f 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #27 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 Dersom barna hadde taklet at vi brukte verneutstyr som helseansatte gjør, så skulle jeg gladelig hatt alle barna på jobb. Anonymkode: a449e...2aa 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #28 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom barna hadde taklet at vi brukte verneutstyr som helseansatte gjør, så skulle jeg gladelig hatt alle barna på jobb. Anonymkode: a449e...2aa Hehe. Du vet at helsepersonell kun bruker verneutstyr ved bekreftet koronasmitte, sant? De gjør ikke det ellers. Anonymkode: 53044...f27 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #29 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, Hmmmmmm skrev: Som arbeidsledig bør du smi mens jernet er varmt. Det er behov for folk mange plasser. Og der det ikke er meldt behov sender du åpne søknader. Du blir ikke lenge uten jobb Hvor da? Anonymkode: 7edd5...526
Hr. Aktiv Skrevet 5. april 2020 #30 Skrevet 5. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser tråder her inne der barnehageansatte/pedagoger blir slaktet nord og ned. De blir kritiseret for at de får lønn og ikke er permittert nå sånn som mange andre(det er det ikke de ansatte som bestemmerer), andre kritiserer de for å være i et lavtlønnsyrke(det er sant da), eller kritiserer de for at utdanningen kun er bachelor, og da kan de jo ingenting... Det som er litt ironisk, ja nesten morsomt er at flere av disse nettrollene er helt avhengige av å ha barn i barnehagen for å kunne arbeide,og sikkert også har barn med utfordringer som er helt avhengig av å være i barnehagen for å få hjelp til å takle hverdagen. Nå når barnehagen er stengt og de må være hjemme med barna sine, er de helt på felgen og sååå slitne. Skjerp dere foreldre rundt omkring! Vær takknemlig for denne yrkesgruppen som tar vare på det mest kjærbare dere har, det er jaggu meg ikke et yrke og en lønn å misunne!! Anonymkode: 926d8...2db De kritiserer for at de ikke skjønner bedre. 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #31 Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Du vet at helsepersonell kun bruker verneutstyr ved bekreftet koronasmitte, sant? De gjør ikke det ellers. Anonymkode: 53044...f27 Når helsepersonell er i nærkontakt med folk som kan komme til å tørke snørr på dem, hoste på dem osv.. pleier de å bruke munnbind. De pleier også å ha arbeidstøy som de tar på seg når de kommer på jobb og leverer til vask før de drar hjem. De fleste som jobber på sykehjem, tar ikke Olga på 92 opp i fanget og bærer rundt på henne mens hun gråter, men det gjør vi med Olga på 2 år. Anonymkode: a449e...2aa 12
Gjest Lawyam Skrevet 5. april 2020 #32 Skrevet 5. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samfunnskritisk jobb og har krav på barnehageplass. Jeg har siden tiltakene ble iverksatt jobbet døgnet rundt i front. Om jeg hadde fått velge, tar jeg permittering for å bli hjemme med barnet vårt, istedenfor at hen nærmest bor i barnehagen. Jeg har vært i dialog med bhg hver dag siden og fått oppdatering i hva de gjør hver dag. Det er ikke mye. Anonymkode: 4e653...621 Dere vet at både lærere og barnehageansatte har planleggingsdager til tider også? Tror du ikke at de benytter anledningen nå f.eks? I de fleste jobber er det mye mer jobb å gjøre enn det utenforstående ser. Men uansett; hvis man i denne situasjonen landet vårt er oppi fortsatt ikke har annet å interessere seg for eller være opptatt av enn hva 'naboen' tjener i motsetning til dem så bør de jammen meg ta seg en tur i speilet.
Hmmmmmm Skrevet 5. april 2020 #33 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor da? Anonymkode: 7edd5...526 Matbutikker har behov for hjelp i disse dager. De finnes jo overalt.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #34 Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er litt lættis at foreldre faktisk ikke tåler å være med sine egne barn i noen uker. Anonymkode: 7ff54...a49 Helt enig ! Det er nesten litt tragisk faktisk. Anonymkode: 9ec92...3a0 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #35 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når helsepersonell er i nærkontakt med folk som kan komme til å tørke snørr på dem, hoste på dem osv.. pleier de å bruke munnbind. De pleier også å ha arbeidstøy som de tar på seg når de kommer på jobb og leverer til vask før de drar hjem. De fleste som jobber på sykehjem, tar ikke Olga på 92 opp i fanget og bærer rundt på henne mens hun gråter, men det gjør vi med Olga på 2 år. Anonymkode: a449e...2aa Og så glemte jeg å si at da vi spurte om narnahgepersonell skulle bli testet for viruset slik at det var trygt, fikk vi beskjed om at barnehageansatte ikke var helsepersonell og ikke skulle bli testet, selv om vi har barn av helsepersonell og andre som trenger det i barnehagen. En barnehageansatt er da smitteutsatt og kan potensielt bli en smittekilde for egen familie, familien til de barna de har med å gjøre og alle som har kontakt med familiene til disse. Når vi vet at mange er symptomfrie og at det smitter før man får symptomer, hjelper det ikke at jeg må holde meg unna jobb om jeg får tegn på forkjølelse. Anonymkode: a449e...2aa 7
Gjest Lawyam Skrevet 5. april 2020 #36 Skrevet 5. april 2020 1 minutt siden, Hmmmmmm skrev: Matbutikker har behov for hjelp i disse dager. De finnes jo overalt. Vaskejobber også.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #37 Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når helsepersonell er i nærkontakt med folk som kan komme til å tørke snørr på dem, hoste på dem osv.. pleier de å bruke munnbind. De pleier også å ha arbeidstøy som de tar på seg når de kommer på jobb og leverer til vask før de drar hjem. De fleste som jobber på sykehjem, tar ikke Olga på 92 opp i fanget og bærer rundt på henne mens hun gråter, men det gjør vi med Olga på 2 år. Anonymkode: a449e...2aa De som jobber på sykehjem har ingen smittevernutstyr utover uniform, så den merkelige sammenligningen din står ikke spesielt sterkt. Du kan jo også ha på deg andre klær på jobb som du vasker når du kommer hjem? 🤔 Anonymkode: 53044...f27 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #38 Skrevet 5. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når helsepersonell er i nærkontakt med folk som kan komme til å tørke snørr på dem, hoste på dem osv.. pleier de å bruke munnbind. De pleier også å ha arbeidstøy som de tar på seg når de kommer på jobb og leverer til vask før de drar hjem. De fleste som jobber på sykehjem, tar ikke Olga på 92 opp i fanget og bærer rundt på henne mens hun gråter, men det gjør vi med Olga på 2 år. Anonymkode: a449e...2aa Skjønner litt at folk er sure når dere sier sånne ting... Olga på 92 må løftes og snus på i senga, heises på toalettet, hun kan selvfølgelig komme til å hoste brått, eller kaste opp og man må fortsatt holde henne...Og når hun får feber og hoste kan man ikke ringe foreldrene, og når hun omsider får påvist korona kan det ikke engang ringes ambulanse, hun skal dø på sykehjemmet, med det man har eller ikke har av resurser der. For ikke å snakke om alle de demente, som blir nettopp som barn igjen. Ansatte på de avdelingene har heller ikke fullt opp med verneutstyr. Anonymkode: e1969...e16 11
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #39 Skrevet 5. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og så glemte jeg å si at da vi spurte om narnahgepersonell skulle bli testet for viruset slik at det var trygt, fikk vi beskjed om at barnehageansatte ikke var helsepersonell og ikke skulle bli testet, selv om vi har barn av helsepersonell og andre som trenger det i barnehagen. En barnehageansatt er da smitteutsatt og kan potensielt bli en smittekilde for egen familie, familien til de barna de har med å gjøre og alle som har kontakt med familiene til disse. Når vi vet at mange er symptomfrie og at det smitter før man får symptomer, hjelper det ikke at jeg må holde meg unna jobb om jeg får tegn på forkjølelse. Anonymkode: a449e...2aa Oh lord! Ikke engang sykehjemsansatte blir testet, med mindre de har symptomene som kan være corona. Anonymkode: 4e653...621 5
kalini Skrevet 5. april 2020 #40 Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke verst lønn nei. Jeg har det samme som sykepleier(8 års annsinitet) men har ansvar for alvorlige syke barn hvor en liten feil kan være dødelig. Anonymkode: 46bc9...232 OG jobber kveld, helg, helligdager, natt.... 3
Anbefalte innlegg