AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #101 Del Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, Suppeguri skrev: Ikke vær så sikker på det. Også i denne perioden med korona har det blitt levert barn med symptomer på luftveisinfeksjoner. Og vi blir møtt med liten forståelse når foreldre blir bedt om å komme å hente barnet. De mener det tross alt bare er en vanlig forkjølelse😳 Og mest sannsynlig er det jo det, men i barnehagen kan vi jo ikke gamble på det!! Som sagt er det til vanlig barn i barnehagen som ikke burde vært der. Så er veldig redd det samme skjer i disse koronatider. For enkelte foreldre virker det som om jobben er det viktigste i livet... Skjønner at det er mange egosentriske foreldre rundt om, men da må ogsp barnehagen sette inn forsterkninger. For eksempel en som til enhver tid er k garderoben og nekter å la snørrete barn komme inn, forbeksempel. Eller så må man til med bøter tilsvarende de for karantenebrudd. For det er jo det det er. Anonymkode: 2ffa4...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #102 Del Skrevet 5. april 2020 Det kan hende at barnehager er for smitte farlige for å åpne. Men tenker dere barnehageansatte at dere skal ha full lønn for å planlegge og vaske og male barnehagen fram til høsten eller vil dere godta permisjon sånn som mange andre? Eller evt å omplasseres til sykehjem? Anonymkode: e1969...e16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #103 Del Skrevet 5. april 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 Se hvordan det går i Sverige med åpne skoler. Selv om de har fått retningslinjer. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/pLePJX/corona-sprids-fritt-i-den-svenska-skolan Anonymkode: a2894...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #104 Del Skrevet 5. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som forklart tidligere så får ikke helsepersonell bruke smittevernutstyr før det er påvist smitte, så de er nok langt mer utsatt formalitet nå uansett. Men jeg håper barnehagen ikke åpner enda. Anonymkode: 2ffa4...ccc Jeg var hos fastlegen min denne uken og der hadde de munnbind på seg osv Anonymkode: 68d07...326 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #105 Del Skrevet 5. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos fastlegen min denne uken og der hadde de munnbind på seg osv Anonymkode: 68d07...326 Barneverntjenesten skal også bruke det om de må inn til folk Anonymkode: 024c5...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #106 Del Skrevet 5. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos fastlegen min denne uken og der hadde de munnbind på seg osv Anonymkode: 68d07...326 Noen bruker sikkert. Virker som de som jobber det hvor det er en jevn flyt med nye pasienter dagen gjennom bruker.. men for oss på institusjoner ol så er det streng ang bruk av smittevernutstyr. Anonymkode: 2ffa4...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snöhvit Skrevet 5. april 2020 #107 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg er positivt overrasket over bhg ansatte og lærere jeg. Flinke, kreative og motiverte! Dere gjør en strålende fin jobb ♥️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #108 Del Skrevet 5. april 2020 De gjør selvfølgelig en strålende jobb men er nødt til å innse at en eller annen dag er de nødt til å være fysisk på jobb som før. Jeg blir irritert over at enkelte sier at de nekter å gå på jobb hvis skolene åpner. De utsetter seg ikke for større fare enn andre som jobber feks i butikk (eller når de selv går på butikken for den saks skyld). Anonymkode: a3d9d...596 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #109 Del Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barneverntjenesten skal også bruke det om de må inn til folk Anonymkode: 024c5...8c0 Og godt er det for dere🙂. Men det vil nok ikke fungere i en barnehage full av ettåringer tom 5 åringer og langt flere barn enn i barnevernstjenesten . Anonymkode: 68d07...326 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #110 Del Skrevet 5. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var hos fastlegen min denne uken og der hadde de munnbind på seg osv Anonymkode: 68d07...326 Jeg var hos gynekolog på fredag og han hadde ikke munnbind på seg. Han var en liten meter fra meg når han rotet nedi det aller helligste.. ikke hadde de synlige desinfeksjonssprit stående fremme på disken og betalingsautomaten heller, det måtte jeg be om. Anonymkode: 926d8...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #111 Del Skrevet 5. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gjør selvfølgelig en strålende jobb men er nødt til å innse at en eller annen dag er de nødt til å være fysisk på jobb som før. Jeg blir irritert over at enkelte sier at de nekter å gå på jobb hvis skolene åpner. De utsetter seg ikke for større fare enn andre som jobber feks i butikk (eller når de selv går på butikken for den saks skyld). Anonymkode: a3d9d...596 Jobber man i matvarebutikk har man ikke den nære kontakten med kunder som barnehageansatte har med barn. Dess mindre barna er dess mer fysiske er de, og barna ønsker å kravle på fanget til de voksne og søke trøst i en armkrok når de er lei seg. Anonymkode: 926d8...2db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #112 Del Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber man i matvarebutikk har man ikke den nære kontakten med kunder som barnehageansatte har med barn. Dess mindre barna er dess mer fysiske er de, og barna ønsker å kravle på fanget til de voksne og søke trøst i en armkrok når de er lei seg. Anonymkode: 926d8...2db Så langt vi vet sprer barn smitte i mindre grad enn voksne. På tross av nærkontakt vil man da være like, om ikke mer, utsatt som butikkansatt. Anonymkode: a3d9d...596 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #113 Del Skrevet 5. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 Husk at det gjerne de som er imot åpning som uttalerer seg da. Kjenner til flere lærere og barnehagelærere som ønsker åpning etter påske. Men de blir jo skutt om de sier det høyt. Anonymkode: 2cd6a...a7e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #114 Del Skrevet 5. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Aner veldig bra hva jeg snakker om. Anonymkode: fab83...a2f De som jobber helg, kveld, natt og helligdager får betalt for det utover fastlønn. Hilsen pedagog i helsesektoren. (Som jobber turnus) Anonymkode: 2cd6a...a7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #115 Del Skrevet 5. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Forguder barnehageansatte til vanlig, men når det viser seg at de faktisk NEKTER å gå tilbake til jobb fordi de ikke vil bli smittet, mens mange andre arbeidsgrupper allerede er ute og gjør heltearbeid, så mister man jo noe respekt. Jeg kjenner flere permitterte som har kontaktet barnehager og sagt at de gjerne bidrar ved åpning dersom deres egne ansatte ikke vil, så forhåpentligvis får det ikke så mye å si. Og så er det heldigvis myndighetene som bestemmer. Anonymkode: 53044...f27 Hvor i alle dager har du det i fra? Kan du gi meg dokumentasjon på at barnehageansatte nekter å dra på jobb? Jeg jobber selv i barnehage og har aldri hørt om det. Anonymkode: 4a5ee...020 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #116 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg har jobbet i barnehage i veldig mange år. En god del av barna har lange dager i barnehagen, mye lengre enn en vanlig arbeidsdag. Foreldre som drar hjem og lager middag etter arbeidstid, som drar å handler eller bare slapper av på sofaen etter jobb før de kommer å henter barna rett før stengetid. Mange barn er slitne og lengter hjem når de har vært i barnehagen fra kl. 07 til 17.00 hver eneste ukedag. Foreldrene avspaserer, har fridager, men barna er der likevel daglig. Noen som husker trådene i desember om alle foreldrene som ønsket å ha barna i barnehagen selv om de hadde fri i romjulen? Er stadig slike tråder her inne. Likevel misliker foreldre barnehageansatte. Ønsker at barnehageansatte skal permitteres, skal sparkes hvis de er redd for smitte osv. Jeg synes selv det er kjempedumt at mange permitteres i denne tiden, at frisører mister inntekt og står i fare for å må legge ned. Men betyr det at vi skal ønske de som fortsatt har inntekt det værste? Anonymkode: 4a5ee...020 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #117 Del Skrevet 5. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På Kvinneguiden har det alltid vært fullstendig unøvendig med dokumentasjon for noe som helst Spekulasjoner, fri fantasi, og løse rykter holder selvfølgelig i lange baner. Anonymkode: 0b798...b1b Ja, det tror jeg på. Jeg jobber i en stor barnehage, hører kun snakk om at de ansatte gleder seg til barnehagen åpner og de gleder seg til å møte barna igjen 🙂 Anonymkode: 4a5ee...020 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #118 Del Skrevet 5. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i alle dager har du det i fra? Kan du gi meg dokumentasjon på at barnehageansatte nekter å dra på jobb? Jeg jobber selv i barnehage og har aldri hørt om det. Anonymkode: 4a5ee...020 Det har jeg fra utallige tråder på Kvinneguiden. Anonymkode: 53044...f27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #119 Del Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De gjør selvfølgelig en strålende jobb men er nødt til å innse at en eller annen dag er de nødt til å være fysisk på jobb som før. Jeg blir irritert over at enkelte sier at de nekter å gå på jobb hvis skolene åpner. De utsetter seg ikke for større fare enn andre som jobber feks i butikk (eller når de selv går på butikken for den saks skyld). Anonymkode: a3d9d...596 De fleste av oss er fysisk på jobb, men med langt færre barn. Anonymkode: a449e...2aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 5. april 2020 #120 Del Skrevet 5. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg fra utallige tråder på Kvinneguiden. Anonymkode: 53044...f27 Hvorfor trenger vi FHI og regjeringen når vi har Kvinneguiden som kan veilede oss... 😀 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg