AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #61 Del Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, Lawyam skrev: Du beskyldte henne for å ha skrevet ting hun ikke skrev og pådtod omtrent at barna som kom i barnehagen var friske. Drt er strengt tatt umulig å vite. Hva beskyldte jeg henne for å ha skrevet som hun ikke gjorde? Syke barn skal jo ikke i barnehagen! Jeg håper da virkelig barnehageansatte sender syke barn rett hjem igjen! Anonymkode: 2ffa4...ccc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #62 Del Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spår masseoppsigelser fra bhgansatte når økonomien er stabil igjen. I min jobb kan jeg Max få 500 000 i året som pedleder med full ansiennitet. Om noen synes det er "MYE", så vær så god, ta over jobben min. Lurer på om en ingeniør eller økonom hadde godtatt samme lønna, er vi samme lengde på utdanning. Grunnlønna til sykepleiere i kommune er for øvrig mye høyere nå enn bhglærer, så at det skal diskuteres så mye på lønn er ganske sjukt. Var på jobbintervju i kommune, hadde fått 380 i startlønn Anonymkode: bc7ce...aea Der jeg jobber som sykepleier (sykehus) er grunnlønna max 500 000 etter 10 års annsinitet og der stopper det. Anonymkode: 46bc9...232 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #63 Del Skrevet 5. april 2020 Typisk KG, misunnelse fordi noen ikke blir permitterte. Dere er sure fordi barnehageansatte ikke blir permitterte?? Dere vil faktisk at folk skal bli permittert? Slike holdninger er bare ren misunnelse og ondskap. Anonymkode: 22a5b...39b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 5. april 2020 #64 Del Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hehe. Du vet at helsepersonell kun bruker verneutstyr ved bekreftet koronasmitte, sant? De gjør ikke det ellers. Anonymkode: 53044...f27 Veldig sant og det er faktisk til ettertanke for oss alle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. april 2020 #65 Del Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på sykehus og vi har manko på smittevernsutstyr og jeg er da i nærkontakt med opptil 50 pasienter hver dag uten beskyttelse fordi pasientene ikke har vist tegn til korona. Jeg hadde lett heller jobbet i bhg med friske og oppegående barn hver dag istedenfor å vasse i syke uavklarte mennesker hver dag og reise hjem til mine tre små. Anonymkode: 46bc9...232 Vi har skjønt at du misunner dem jobben da, men heller ikke barnehagebarn viser symptomer - så sånn sett vil du stå i samme situasjon da om du reiser hjem til dine barn etter arbeidstid. Du har ikke enerett på sympati og forståelse altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #66 Del Skrevet 5. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 450 000 i året (og det er ikke full ansiennitet) for en 8-16, mandag til fredag jobb, og "bare bachelor", er det virkelig då sinnsykt lavlønnet og dårlig? Er fornøyd jeg, når helga kommer, er det ingen som ringer meg å ber meg jobbe ekstra på lørdag kveld.. Anonymkode: 56d88...be0 Jeg har ikke 450 000 i året, enda jeg jobber fulltid i bhg. De som har aller mest kontakt med barna deres og vet mest om barna deres i barnehagen har mindre betalt enn dette. Anonymkode: 3f068...6b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 5. april 2020 #67 Del Skrevet 5. april 2020 Synes det er litt festlig å se at foreldre som klager på at de må være hjemme med egne barn, er også de som klager på bhgansatte på et generelt grunnlag. Blir interessant den dagen bhg må holde åpne pga massivt arbeidstrøkk på sykehus, og bhg ikke klarer holde åpne. Dette fordi Petter ble permittert og tok seg en deltidsjobb i indre gokk for å få økonomien til å gå rundt og ble dermed utilgjengelig. Lise reiste hjem til foreldrene på andre siden av landet da hun stod arbeidsløs, og kommer seg ikke hjem på kort varsel. Hege må være hjemme med barn da mannen hennes, som også jobber i kommunal bhg, måtte omdisponeres til nattevakt på sykehjemmer. Trude og lene kunne ikke jobbe pga kronisk sykdom. Trul og Christer har symptomer på sykdommen og er i karantene. Igjen sitter man med den nyansatte vanja på 23 som har sin første arbeidsuke, og knapt kjenner barn eller voksne. Barnehageansatte er i beredskap for å bistå når det skulle oppstå, når som helst på døgnet. Skjønner helt ærlig ikke hvorfor folk her inne er misunnelig på bhgansatte. For ifølge folka her inne er bhgansatte late, frekke, uintelligente og glorifiserte barnepassere. Synes ikke det er så mye å misunne, jeg. Om dette er realiteten burde jo de bhgansatte få enhver krone de klarer å karre til seg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #68 Del Skrevet 5. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke 450 000 i året, enda jeg jobber fulltid i bhg. De som har aller mest kontakt med barna deres og vet mest om barna deres i barnehagen har mindre betalt enn dette. Anonymkode: 3f068...6b8 Da er du vel barne og ungdomsarbeider, eller assistent.. og uten høyere utdanning? Anonymkode: 2ffa4...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2020 #69 Del Skrevet 5. april 2020 Er nok så enkelt som at mange foreldre er skitlei ungene sine allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 5. april 2020 #70 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja. Var nettopp og tok en blodprøve. Der hadde alle de ansatte på seg visir. Anonymkode: 06d1a...7fb Tor du at de som jobber på sykehjem går rundt med visir og smitteutstyr? Eller de som jobber på f eks urologisk(eller hvilken som helst avdeling på et sykehus) går rundt med masker? Eller hva med de som jobber på barneverninstitusjoner? Nope, nope, nope. Det fleste i samfunnskritiske jobber bruker ikke utstyr med mindre de er i kontakt med de som er bekreftet smittet. Og mange, mange av dem er faktisk i nærkontakt med mennesker som potensielt kan være smittet. Please educate yourself Endret 5. april 2020 av Aureka 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #71 Del Skrevet 5. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva beskyldte jeg henne for å ha skrevet som hun ikke gjorde? Syke barn skal jo ikke i barnehagen! Jeg håper da virkelig barnehageansatte sender syke barn rett hjem igjen! Anonymkode: 2ffa4...ccc Hva defineres som syke barn?? Daglig leveres barn som er snørrete, som hoster, har dårlig almenntilstand og som faktisk også har feber (skjult med stikkpiller). Foreldre leverer barn som kaster opp på morgenen, og bryr seg ikke om 48-timersregelen til vanlig... Jeg lurer virkelig på om korona-pandemien endrer på foreldrenes holdninger til hva som regnes som et «sykt» barn! Anonymkode: 45fe4...273 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #72 Del Skrevet 5. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oh lord! Ikke engang sykehjemsansatte blir testet, med mindre de har symptomene som kan være corona. Anonymkode: 4e653...621 Men, de skulle blitt testet, ofte. Samme med barnehagepersonell. I en ideell verden. Anonymkode: 3f068...6b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #73 Del Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, i en periode hvor det er folkesport å ha en mening om hva som bør skje videre, så er det det at nettopp pedagoger mener noe som provoserer deg? For alle andre er det greit, men for pedagoger er det fy-fy? På et diskusjonsforum med et eget underforum for korona? Skjønner. Nå er det faktisk også slik at pedagoger er eksperter på hvordan smitte sprer seg og eventuelt kan forhindres i sin arbeidshverdag. Det er en grunn til at ekspertene som skal ta avgjørelsen får innspill fra de som kjenner hverdagen i barnehage og skole, og som dermed har erfaring med hva som er mulig å få til i praksis. Jeg tror også det er en del, ikke bare pedagoger, som er litt lunkne på tilliten til feks FHI. Nå er det også slik at mye diskusjonen her inne har handlet om folk i risikogruppene, både elever, lærere og foreldre. Og ja, disse har rett på en hverdag hvor de ikke utsettes for unødvendig smitte, mener jeg. Det er kjipt at du er arbeidsledig, men det betyr verken at du har rett på jobben til de som mener noe annet enn deg, eller at andre mister retten til å ha en mening om sin arbeidshverdag. Jeg antar at du har fått med deg at majoriteten av privateide barnehager er skeptiske til å åpne? Så det er ikke bare noen ansatte som er skeptiske. Og nok en gang er det latterlig å skulle miste respekten for folk fordi de er redd for å bli smittet. Selvfølgelig skal de ansatte kunne kreve en trygg arbeidshverdag. Det er pedagoger som er i risikogruppene også, eller som bor sammen med noen som er det. Anonymkode: 51717...e38 Jeg synes det er mange som med fordel kunne uttrykt seg langt mindre bastant, kan generelt bli litt irritert av det. Men synes barnehageansatte og lærere stikker seg tydelig frem nå som en gruppe som absolutt ikke virker å ville høre på myndighetenes risikovurdering, og som ikke er villig til å bidra for at samfunnet skal gå rundt. Ikke så rart kanskje, slik situasjonen er nå, tipper det hadde vært litt annerledes dersom de fleste ble permittert. I disse tider har man krav på en relativt trygg arbeidshverdag, men det er fryktelig mange som ikke kan skjermes helt for sjansen for smitte. Det sier vel seg selv at det ikke går? Vil det være noen mindre risiko for smitte om et par måneder, eller et halvt år? Det har store konsekvenser å holde stengt. Ansatte i risikogruppe må selvsagt skjermes, men det har vel aldri vært snakk om noe annet heller. Trenger ikke sympatien din, men synes det er rett og rimelig at de som nekter å utføre jobben sin (uten bedre grunn enn "vil ikke/redd for å bli smitta" - slik alle andre er også) mister den, når det har blitt konkludert med å være forsvarlig å drifte igjen. Igjen, så lenge man ikke er i/bor med noen i risikogruppen (selv om det er mange i nevnte gruppe som faktisk bidrar i butikk, innen helse, etc, bare nevner det). Anonymkode: 4ce40...304 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #74 Del Skrevet 5. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spår masseoppsigelser fra bhgansatte når økonomien er stabil igjen. I min jobb kan jeg Max få 500 000 i året som pedleder med full ansiennitet. Om noen synes det er "MYE", så vær så god, ta over jobben min. Lurer på om en ingeniør eller økonom hadde godtatt samme lønna, er vi samme lengde på utdanning. Grunnlønna til sykepleiere i kommune er for øvrig mye høyere nå enn bhglærer, så at det skal diskuteres så mye på lønn er ganske sjukt. Var på jobbintervju i kommune, hadde fått 380 i startlønn Anonymkode: bc7ce...aea Jeg synes ikke lønn er viktig i denne tiden, men det du beskriver her er ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Jeg har en venninne som er ped leder og er selv sykepleier. Vi har hatt lik lønn hele veien (snart 30 år) og det har vært inkludert mine tillegg. En tid var hun forbi meg, men nå er vi likt igjen da jeg har videreutdanning som spesialsykepleier (jeg har altså et år ekstra utdannelse + at jeg også har lederutdannelse). Vi tjener godt over 500 000 for å si det sånn. Anonymkode: f1ebd...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #75 Del Skrevet 5. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Typisk KG, misunnelse fordi noen ikke blir permitterte. Dere er sure fordi barnehageansatte ikke blir permitterte?? Dere vil faktisk at folk skal bli permittert? Slike holdninger er bare ren misunnelse og ondskap. Anonymkode: 22a5b...39b Misunnelse? Det er jo skattepengene som brukes til å lønne folk som ikke har noe å gjøre nå! Billigere å permittere, vi trenger pengene mer enn noen gang. Hvis konsekvensene av tiltakene ikke skal ramme offentlig sektor, barnehageansatte etc så vil vi få en situasjon der mange ikke ser hvor alvorlig konsekvensene av tiltakene er. Og det er veldig tydelig når jeg leser her inne Anonymkode: f5e9c...086 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #76 Del Skrevet 5. april 2020 2 minutter siden, Aureka skrev: Tor du at de som jobber på sykehjem går rundt med visir og smitteutstyr? Eller de som jobber på f eks urologisk(eller hvilken som helst avdeling på et sykehus) går rundt med masker? Eller hva med de som jobber på barneverninstitusjoner? Nope, nope, nope. Det fleste i samfunnskritiske jobber bruker ikke utstyr med mindre de er i kontakt med de som er bekreftet smittet. Og mange, mange av dem er faktisk i nærkontakt med mennesker som potensielt kan være smittet. At du bruker eksempel fra da du selv ble testet og at de ansatte der brukte smitteutstyr? Ærlig talt, tenkte du at de skulle stå der dagen lang uten beskyttelse når de skal teste DE SOM HAR SYMPTOMER PÅ COVID 19? Please educate yourself Beklager, men det finnes andre grunner også til å ta blodprøver nå om dagen. Her satt det en vakt utenfor som sørget for at kun folk uten luftveissymptomer og folk som ikke hadde vært i kontakt med koronasmittede fikk komme inn. Anonymkode: 06d1a...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #77 Del Skrevet 5. april 2020 17 minutter siden, Lawyam skrev: Vi har skjønt at du misunner dem jobben da, men heller ikke barnehagebarn viser symptomer - så sånn sett vil du stå i samme situasjon da om du reiser hjem til dine barn etter arbeidstid. Du har ikke enerett på sympati og forståelse altså. Ja men jeg roper ikke at jeg ikke tør å dra på jobb. Der er forskjellen. Har ikke behov for verken sympati eller forståelse. Har stått i denne jobben i åresvis uten å forvente noe som helst sympati. Er først nå folk plutselig er så opptatte av hva leger og sykepleiere gjør i arbeidstiden sin. Anonymkode: 46bc9...232 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #78 Del Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke lønn er viktig i denne tiden, men det du beskriver her er ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Jeg har en venninne som er ped leder og er selv sykepleier. Vi har hatt lik lønn hele veien (snart 30 år) og det har vært inkludert mine tillegg. En tid var hun forbi meg, men nå er vi likt igjen da jeg har videreutdanning som spesialsykepleier (jeg har altså et år ekstra utdannelse + at jeg også har lederutdannelse). Vi tjener godt over 500 000 for å si det sånn. Anonymkode: f1ebd...ec1 Da jobber dere i Oslo. Det er kun der bhglærerlønn er så høy at man går forbi en sykepleier. Grunnen til den høye lønna i Oslo er mangel på folk Anonymkode: bc7ce...aea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. april 2020 #79 Del Skrevet 5. april 2020 Du som brukte uttrykket friske barn. Alle vet hvor barn pleier å smitte hverandre for gå hjem å smitte familien - og de barnehageansatte. Bedre om de alle ble sykemeldt, satt i karantene....eller at de faktisk prøver å finne løsninger kanskje....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #80 Del Skrevet 5. april 2020 20 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Synes det er litt festlig å se at foreldre som klager på at de må være hjemme med egne barn, er også de som klager på bhgansatte på et generelt grunnlag. Blir interessant den dagen bhg må holde åpne pga massivt arbeidstrøkk på sykehus, og bhg ikke klarer holde åpne. Dette fordi Petter ble permittert og tok seg en deltidsjobb i indre gokk for å få økonomien til å gå rundt og ble dermed utilgjengelig. Lise reiste hjem til foreldrene på andre siden av landet da hun stod arbeidsløs, og kommer seg ikke hjem på kort varsel. Hege må være hjemme med barn da mannen hennes, som også jobber i kommunal bhg, måtte omdisponeres til nattevakt på sykehjemmer. Trude og lene kunne ikke jobbe pga kronisk sykdom. Trul og Christer har symptomer på sykdommen og er i karantene. Igjen sitter man med den nyansatte vanja på 23 som har sin første arbeidsuke, og knapt kjenner barn eller voksne. Barnehageansatte er i beredskap for å bistå når det skulle oppstå, når som helst på døgnet. Skjønner helt ærlig ikke hvorfor folk her inne er misunnelig på bhgansatte. For ifølge folka her inne er bhgansatte late, frekke, uintelligente og glorifiserte barnepassere. Synes ikke det er så mye å misunne, jeg. Om dette er realiteten burde jo de bhgansatte få enhver krone de klarer å karre til seg. Veldig bra oppsumert🤩👍 Anonymkode: 45fe4...273 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg