AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg leser tråder her inne der barnehageansatte/pedagoger blir slaktet nord og ned. De blir kritiseret for at de får lønn og ikke er permittert nå sånn som mange andre(det er det ikke de ansatte som bestemmerer), andre kritiserer de for å være i et lavtlønnsyrke(det er sant da), eller kritiserer de for at utdanningen kun er bachelor, og da kan de jo ingenting... Det som er litt ironisk, ja nesten morsomt er at flere av disse nettrollene er helt avhengige av å ha barn i barnehagen for å kunne arbeide,og sikkert også har barn med utfordringer som er helt avhengig av å være i barnehagen for å få hjelp til å takle hverdagen. Nå når barnehagen er stengt og de må være hjemme med barna sine, er de helt på felgen og sååå slitne. Skjerp dere foreldre rundt omkring! Vær takknemlig for denne yrkesgruppen som tar vare på det mest kjærbare dere har, det er jaggu meg ikke et yrke og en lønn å misunne!! Anonymkode: 926d8...2db 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. april 2020 #2 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) Det er vel fordi de nå må passe ungene sine selv og fordi de ikke vet at de barnehageansatte har oppgaver de må utføre hjemmenfra nå, blant annet det med å diskutere og planlegge tiltak for at ungene deres skal kunne få komme tilbake til barnehagen og være mer trygge for smitte. At de får lønn for å jobbe hjemme, som de selv og ofte har egne barn i skjørtene sine de også nå, tenker de ikke på. I tillegg har de nok ikke truet til seg lønna heller. Skulle de ha takket nei? Det er ikke deres skyld at barna ikke får gå i barnehagen, men noen må man jo ta.... Endret 5. april 2020 av Lawyam 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Del Skrevet 5. april 2020 450 000 i året (og det er ikke full ansiennitet) for en 8-16, mandag til fredag jobb, og "bare bachelor", er det virkelig då sinnsykt lavlønnet og dårlig? Er fornøyd jeg, når helga kommer, er det ingen som ringer meg å ber meg jobbe ekstra på lørdag kveld.. Anonymkode: 56d88...be0 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Del Skrevet 5. april 2020 Jobber ikke i barnehage. Men håper faktisk at barnehager og skoler holder stengt lenge. Så får foreldre ta vare på alle barna de selv har valgt å få. Bortskjemte mennesker med høye tanker om seg selv. Anonymkode: fc52c...6cf 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 5. april 2020 #6 Del Skrevet 5. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 Som arbeidsledig bør du smi mens jernet er varmt. Det er behov for folk mange plasser. Og der det ikke er meldt behov sender du åpne søknader. Du blir ikke lenge uten jobb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Del Skrevet 5. april 2020 Det er litt lættis at foreldre faktisk ikke tåler å være med sine egne barn i noen uker. Anonymkode: 7ff54...a49 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. april 2020 #8 Del Skrevet 5. april 2020 Aha....så du er der, ja.....Barnehageansatte og lærere hadde ikke lyst å bli syke, låste dørene og gikk hjem....huffda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Del Skrevet 5. april 2020 Lavtlønnede? Kjenner noen barnehagepedagoger, de er IKKE lavtlønnet. De har godt over 500K for jobb uten ettermiddag, kveld og helg. Dette er ikke å regne som lavtlønnet. Ikke forstår jeg hvorfor de ikke skal være permittert. Alle de permitterte som betaler skatt for at disse skal få full lønn, og deres arbeidsmengde er like redusert? Anonymkode: fab83...a2f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #10 Del Skrevet 5. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 450 000 i året (og det er ikke full ansiennitet) for en 8-16, mandag til fredag jobb, og "bare bachelor", er det virkelig då sinnsykt lavlønnet og dårlig? Er fornøyd jeg, når helga kommer, er det ingen som ringer meg å ber meg jobbe ekstra på lørdag kveld.. Anonymkode: 56d88...be0 Det var ikke verst lønn nei. Jeg har det samme som sykepleier(8 års annsinitet) men har ansvar for alvorlige syke barn hvor en liten feil kan være dødelig. Anonymkode: 46bc9...232 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Del Skrevet 5. april 2020 Problemet mange pedagoger reagerer på er at selv om eksperter vet mye om smittevern, vet de lite om hverdagen i skoler og barnehager, samt utformingen av en rekke skole og barnehagebygg. Mange pedagoger er usikre på om disse elementene er godt nok tatt med i betraktningen, ettersom folk med best kompetanse for dette er utelatt fra ekspertgruppen. Tro det eller ei, vi pedagoger vil bare det beste for barna. Har forresten noen av dere stått og prøvd å roe ned 25 andreklassinger som sitter og gråter og er livredde fordi de har hørt ute i friminuttet at besteforeldre kommer til å dø av et virus? Dette var noen uker før nedstenging altså, men fy så maktesløs man følte seg da. Og da kunne man i det minste gi en klem til de som trengte det. Anonymkode: 9dd16...382 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #12 Del Skrevet 5. april 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lavtlønnede? Kjenner noen barnehagepedagoger, de er IKKE lavtlønnet. De har godt over 500K for jobb uten ettermiddag, kveld og helg. Dette er ikke å regne som lavtlønnet. Ikke forstår jeg hvorfor de ikke skal være permittert. Alle de permitterte som betaler skatt for at disse skal få full lønn, og deres arbeidsmengde er like redusert? Anonymkode: fab83...a2f Jobb uten ettermiddag , kveld og helg? Du aner ikke hva du snakker om skjønner jeg Anonymkode: 172a8...18c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #13 Del Skrevet 5. april 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 Hvis man starte å permittere barnehageansatte, så tar det ikke lang tid før barnehagene åpner igjen. De har det som plommen i egget nå. Hjemme med lønn og minimalt med jobb. Anonymkode: 4e653...621 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. april 2020 #14 Del Skrevet 5. april 2020 De er ikke i streik altså.... Og som du sier; ansatte. Ansatte velger vel ikke å gå hjem og så får full lønn for det. Det ER lov å bruke hue litt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #15 Del Skrevet 5. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jobb uten ettermiddag , kveld og helg? Du aner ikke hva du snakker om skjønner jeg Anonymkode: 172a8...18c Aner veldig bra hva jeg snakker om. Anonymkode: fab83...a2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #16 Del Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, Lawyam skrev: De er ikke i streik altså.... Og som du sier; ansatte. Ansatte velger vel ikke å gå hjem og så får full lønn for det. Det ER lov å bruke hue litt. Mange andre som går ufrivillig hjemme som mottar dagpenger fordi de er permitterte. De fleste barnehageansatte er jo uten jobb, så hvorfor er ikke de permittert? Anonymkode: 4e653...621 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #17 Del Skrevet 5. april 2020 I vår barnehage har de ansatte brukt tida til å vaske ned hele barnehagen. Tak, vegger og alt som er. Sydd nye gardiner osv. Nå er de i gang med vedlikehold på gjerdet rundt og på uteplassen. De har absolutt jobbet for pengene sine hele perioden. Men med andre ting enn de ellers hadde gjort. Ingen av de jeg har snakket med vil være stengt. De savner barna og savner hverdagen. De har ringt flere ganger for å snakke med ungene underveis og alle ungene fikk påskehilsen i posten av dem. Så ta ikke alle barnehageansatte under en kam altså. Anonymkode: 37af3...cd0 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #18 Del Skrevet 5. april 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer meg over bhgansatte/lærere som så bastant mener at barnehager og skoler overhodet ikke kan åpne, for de vet bedre enn eksperter med faktisk kunnskap om smittevern. Hvis det åpner igjen, så er det enten fordi de har konkludert med at barn i liten grad blir smittet og smitter videre, og/eller fordi det er forsvarlig med gradvis åpning kombinert med andre tiltak. Men det er visst vanskelig å forstå.. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at de har rett på en hverdag med null smitterisiko, når det er så mange yrkesgrupper som gjør sitt for at samfunnet skal gå rundt - og ja, det irriterer. Som arbeidsledig tar jeg veldig gjerne over jobben deres om de nekter å utføre jobben sin! Vanligvis ser jeg på ingen måte ned på de. Anonymkode: 4ce40...304 Samme her. Forguder barnehageansatte til vanlig, men når det viser seg at de faktisk NEKTER å gå tilbake til jobb fordi de ikke vil bli smittet, mens mange andre arbeidsgrupper allerede er ute og gjør heltearbeid, så mister man jo noe respekt. Jeg kjenner flere permitterte som har kontaktet barnehager og sagt at de gjerne bidrar ved åpning dersom deres egne ansatte ikke vil, så forhåpentligvis får det ikke så mye å si. Og så er det heldigvis myndighetene som bestemmer. Anonymkode: 53044...f27 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #19 Del Skrevet 5. april 2020 Det er jo bare på kg at man er så dritekkel. Ingen hater barnehageansatte utenfor forumet hvor man ikke kan hause opp hverandres hat. Anonymkode: 3c29c...fda 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. april 2020 #20 Del Skrevet 5. april 2020 (endret) De er ikke permittert fordi de jobber med tilrettelegging, har møter, nedvask, etc og prøver å finne utav hvordan de skal kunne ta imot barna og kunne beskytte dem best mulig mot smitte slik at de igjen kan ta vare på andres barn, barna til mange av de som er permitterte, er i karantene og som helst ville ha lempet barna sine over på andre så de selv kunne lagt seg på sofaen og hvilt litt... Endret 5. april 2020 av Lawyam 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg